BasBQ
Beef en Steak

Infinity gasket laat los

 
 

knubbe

Stoker
Berichten
440
Deze laatst gekocht voor mn KJ.


Met de originele plakrand kreeg ik hem al nauwelijks bevestigd en viel er vrijwel direct vanaf.

Vervolgens heb ik hem vast gezet met Zwaluw kachelkit (tot 1200graden). Dit ging al stukken beter, echter bij een regenbui (mijne staat buiten) laat hij weer los. Overigens eerst netjes uit laten harden, binnen.



En ja, ik heb het oude vilt keurig verwijderd, ontvet, opgeschuurd en alles wat nodig was.

Heeft iemand hier wellicht advies? Behalve dan een overkapping ;)
 
Laatst bewerkt:
Dit volg ik even. Bij mij laat het ook los (heb een KJ2 dus het zat er af fabriek al op) en ik heb als oplossing een tube lijm gekregen. Dus ik ben benieuwd wat hier geadviseerd wordt

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ik ga 'm ook volgen. Was van plan om (wanneer het nodig is) het vilt van de Masterbuilt te vervangen voor de Infinity Gasket. Nu slaat de twijfel toch enigszins toe.
 
Nieuwe poging met Bison Silicone High Temp, weer zonder succes..
Leverancier ook om advies gevraagd. Moet denk ik toch meer een lijm-achtige zijn.
 
Ik zou bijna zeggen dat lijm over het algemeen beter is om te gebruiken dan kit, omdat het over het algemeen beter kan hechten. Ik had een vergelijkbare ervaring toen ik eerst een kit had gebruikt voor een renovatie aan mijn bbq, maar uiteindelijk ontdekte ik dat een contactlijm kopen een betere oplossing was. Ik wilde mijn barbecue namelijk op een houten onderstel plaatsen en contactlijm hecht zowel op metaal als op hout. Dus wellicht is dat nog een optie waar je aan zou kunnen denken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al een hele poos terug die verandering gedaan en ook direct lijm gebruikt. Die Supra Copper die ze aanbevelen daarvoor.
Maar de onderste kwam toch telkens los, maar ik ging er vanuit dat ik deze ietske te kort had gelaten en het wat spande. Ik heb de onderste dan deze zomer terug veranderd en deze keer zonder de lijm en nu blijft alles perfect hangen. Enkel een beetje lijm bij het flapje dat men plakt waar ze terug samen komen.

Mijn ervaring is dat die lijm geen meerwaarde biedt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan