Beef en Steak

Indostok

 
 
 
 

Rescher

Kooltjesharker
Berichten
147
Het was weer eens tijd voor een lekker bordje Indonesisch voedsel vandaag. Vandaag dus besloten mijn saté barbecue maar weer eens van stal te halen voor een saté ajam recept uit het boek Indostok (daar staan me toch heerlijke recepten in, echt een aanrader). Helaas tijdens de bereiding vergeten foto’s te maken, maar dat moment op de barbecue staat er dan wel op 😁
De nasi goreng en atjar komkommers zijn ook van eigen makelij, de kroepoek is van Conimex.

IMG_7298.jpeg


IMG_7297.jpeg


IMG_7301.jpeg
 
Nasi met saté is het enige waarvoor je me 's nachts wakker mag maken. Heerlijk.
( was vroeger bij de Nedlloyd ook zo)
 
Sate! Uit de categorie: voedsel dat je elke minuut van de dag kunt eten!

Zien er heerlijk uit man, die sateetjes. Ook prima bordje. Eet ik hier twee keer per week, sate met atjar.
Staan inderdaad supergoede recpeten in Indostok.

Even puur voor mijn nieuwsgierigheid, ik zie dat je de punten van de prikkers niet bedekt met vlees. Is daar een specifieke reden voor?
 
Heerlijk die Satétjes!
Ik maak ook regelmatig satétjes uit dat boek en bereid ze dan op mijn mini satégrill, die past precies in de kamado.

Bekijk bijlage 70492Bekijk bijlage 70493Bekijk bijlage 70494

Altijd feest als de satégrill aanstaat 😋
Dat is ook wel een heel mooi formaat. Die van mij stond op brakke pootjes dus die hebben we vervangen. Ja die sateetjes uit dat boek zijn echt super. En mee eens, de satégrill mocht gelukkig weer eens aan, dus per definitie een feestje.
 
Sate! Uit de categorie: voedsel dat je elke minuut van de dag kunt eten!

Zien er heerlijk uit man, die sateetjes. Ook prima bordje. Eet ik hier twee keer per week, sate met atjar.
Staan inderdaad supergoede recpeten in Indostok.

Even puur voor mijn nieuwsgierigheid, ik zie dat je de punten van de prikkers niet bedekt met vlees. Is daar een specifieke reden voor?
Het was even geleden dat ik hem gebruikt had dus ik had de maat niet helemaal scherp. Er had nog wat meer vlees per stokje aan gekund. Omdat ik lui was en de stokjes niet in water geweekt had gaan ze nogal snel branden. Dus door beide kanten onbedekt te laten dacht ik altijd een kant over te hebben om aan te draaien. Dat bleek ijdele hoop want bij de meeste stokjes vlogen beide kanten in de fik 🤣
 
Hahahaha. En dan moet je ze met een tang van de grill halen zeker. Is mij nog noooooooit overkomen..... ;)
Wel een mooie grill zeg. Hoe breed is die dan?

Ik rijg ze zelf tot aan het puntje, zodat er maar 1 kant kan branden. En ik week ze ook niet van te voren. Onderstaande foto is van vandaag:

IMG_8663.jpeg
 
Hahahaha. En dan moet je ze met een tang van de grill halen zeker. Is mij nog noooooooit overkomen..... ;)
Wel een mooie grill zeg. Hoe breed is die dan?

Ik rijg ze zelf tot aan het puntje, zodat er maar 1 kant kan branden. En ik week ze ook niet van te voren. Onderstaande foto is van vandaag:

Bekijk bijlage 70510
Ja de tang was mijn grootste vriend, alweer eens haha! De grill is 60 cm breed, je hebt ze ook van 80 cm. Heb hem besteld op shop.waroeng.nl
En je kunt ze blijkbaar ook nog eens koppelen, dus als je wilt kun je voor een heel leger saté maken :D
 
Ja de tang was mijn grootste vriend, alweer eens haha! De grill is 60 cm breed, je hebt ze ook van 80 cm. Heb hem besteld op shop.waroeng.nl
En je kunt ze blijkbaar ook nog eens koppelen, dus als je wilt kun je voor een heel leger saté maken :D

Ziet er goed uit!

Prijs van de sategrill ligt lager dan een wga.
Dit noem ik dan de Sate go anywhere 🤪🤣
 
In het boek Indostok staan idd leuke receptjes en handige tips betreft kruiden.
Al menig receptje uitgehaald om de heerlijkste sate te bereiden.
Gave sate bbq heb je by de way.
 
Ziet er lekker uit!

Mijn vader zei vroeger wel eens; "je moet je een leuk Indonesisch meisje zoeken, die kunnen lekker koken" 😜
Nou, niet daarom..., maar toevallig ben ik nu toch met een half Indonesische getrouwd 😅

En die kookt nooit 😟 Maar ze heeft wel een hele drukke baan.
Dus koken doe ik meestal :LOL:

Misschien moet ik haar dat boek cadeau doen, hoop doet leven 🙃
 
Ziet er lekker uit!

Mijn vader zei vroeger wel eens; "je moet je een leuk Indonesisch meisje zoeken, die kunnen lekker koken" 😜
Nou, niet daarom..., maar toevallig ben ik nu toch met een half Indonesische getrouwd 😅

En die kookt nooit 😟 Maar ze heeft wel een hele drukke baan.
Dus koken doe ik meestal :LOL:

Misschien moet ik haar dat boek cadeau doen, hoop doet leven 🙃
Hahahaha, schitterend!
 
Hahahaha. En dan moet je ze met een tang van de grill halen zeker. Is mij nog noooooooit overkomen..... ;)
Wel een mooie grill zeg. Hoe breed is die dan?

Ik rijg ze zelf tot aan het puntje, zodat er maar 1 kant kan branden. En ik week ze ook niet van te voren. Onderstaande foto is van vandaag:

Bekijk bijlage 70510
Dankjewel voor dit mooie idee jokop met die lange stokjes! 👌🏻Ik verbrand regelmatig mijn fikken aan de grill 🤦🏼‍♂️
Heb hem besteld op shop.waroeng.nl
Daar komt die van mij ook vandaan Rescher. Echt een top winkel 😀
 
Ja de tang was mijn grootste vriend, alweer eens haha! De grill is 60 cm breed, je hebt ze ook van 80 cm. Heb hem besteld op shop.waroeng.nl
En je kunt ze blijkbaar ook nog eens koppelen, dus als je wilt kun je voor een heel leger saté maken :D
Heb hem ook ff opgeslagen (y)😄
Zo'n satégrilll leek me ook nog wel wat.
 
mooi onderwerp voor een fotowedstrijd; Saté olé op een stokkie!
Iedereen is zo enthousiast dat moet haast wel een hit zijn
Ik hoop dat je deze maand de fotowedstrijd wint met zo’n top idee 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan