BasBQ
Beef en Steak

Indirect garen op een mini kamado

pruigman

Tondelzoeker
Berichten
4
Beste vrienden,

Ik heb een minikamado gekregen. Leuk dingetje. Blijft goed op tempratuur alleen geen indirect garen mogelijk.

Heeft een van jullie hier een oplossing voor?
Dan kan ik em meenemen op vakantie :)

Alvast bedankt!
 
Waarschijnlijk zal je een iniemienie plate settertje moeten maken. Maar je zal denk ik ook niet veel hoogte hebben
 
Hoe mini is mini. Heb je misschien een foto?
 
@RNO Dat zou kunnen. @OmeSlikkum! Dat ik jou weer tegenkom! Ik zal even kijken Michiel! Bedoel je de hoogte of de doorsnede van de griloppervlakte?
 
Er zijn daar heel veel DIY oplossingen voor. Meestal in de vorm van terracota schaaltjes die normaal onder een plantenbak zitten, in combinatie met boutjes of stalen beugeltjes of een taartrooster dat is aangepast. DIY Platesetter op google of youtube gaat je vast op weg helpen.
Succes!
 
IMG_20200602_104932.jpg
 
Ik heb had (Bastard verkocht) er een klein gietijzer pannetje van de Xenos in hangen.

Edit: Oeps ging niet helemaal goed, excuses voor 2 aparte berichten.
 
Zojuist voor het kleine Aldi eitje (vergelijkbaar met die van de Lidl en Action) een terracotta schaaltje en rvs taartrooster gekocht om lekker te gaat knustelen.
Bij de Casa kwam ik ook nog dit pannetje tegen, lijkt mij ook geschikt alleen kan ik nergens vinden of dit inderdaad gietijzer is, of tot welke temperatuur het in de oven zou kunnen. Iemand ervaring mee?
Screenshot_20200613-132641(1).jpg
 
Met een magneet proberen of het in ieder geval ijzer is?
Kan je het niet horen?
 
Super, Dank jullie wel voor alle reacties. Ik ga met de teracotta planten onderzetteraan de slag.
 
Ik weet niet wat de maat is van de Bbq maar je zou de kleinste pizzasteen van basterd kunnen gebruiken maar er zijn ook wel kleine platesetters te koop alleen heb je dat er voor over. Hieronder de link naar de platesetter .
 
Terug
Bovenaan Onderaan