BasBQ
Beef en Steak

Ikea braadslede vs volledig inpakken

 
 

Beun

Gerijpt
Berichten
2.598
Morgen wil ik een picanha low & slow gaan bereiden. Ben gewoon benieuwd wat dit gaat doen. Mijn spareribs pak ik altijd helemaal in met folie. Voor de picanha wil ik een IKEA braadslede gebruiken en deze afdekken met wat alu folie. Zo wil ik over een week of twee ook mijn brisket klaarmaken.

Is dit aan te raden? Of is het beter om deze volledig in alu folie te wikkelen?
 
Momenteel ben ik wel fan van een braadslede goed afgedicht met alufolie ipv inpakken in alu folie . Ik behaal zelf namelijk veel betere resultaten met de braadslede. Kan aan de kok liggen natuurlijk maar goed if it works it aint stupid 😉

Edit: ik zorg er wel voor dat ik de folie goed om de rand van het blik heen frommel. De folie moet zo goed afdichten dat hij bol komt te staan. Als de folie scheurt tijdens de bereiding dan heb je m te goed afgedicht 😆
 
Of maak het je nog makkelijker en doe beide. Gegarandeerd lekvrij en al je sap blijft bewaard!
 
Ben deze keer voor de braadslede bedekt met alu folie gegaan.
 
Ben benieuwd hoe het je bevallen is.
Het in- en uitpakken ging super makkelijk. Dit is dus een blijvertje. Dat geldt echter niet voor de L&S picanha. Het resultaat was wel oké, maar ik zou eerder stukken pakken die zich er echt voor lenen. Je merkt dat je veel marmering moet hebben anders is het een droge bedoeling.
Gelukkig had het vlees een redelijke marmering (Black Angus).
 
Terug
Bovenaan Onderaan