BasBQ
Beef en Steak

Ik ben nieuw hier

Mikechay

Tondelzoeker
Berichten
13
Hallo allemaal!!

Ik ben sinds gister nieuw hier. Ik zal mezelf even voorstellen.
Ik ben mike aan de wiel, ben 24 jaar en woon in tiel
Ik ben getrouwd en heb een zoontje van een jaar.
Sinds vorig jaar zomer hebben wij een gas bbq, deze hebben we gekocht als tijdelijke vervanging van onze keuken, omdat we die nog niet hadden in ons huis tijdens de verbouwing.
Dit was echt een daverend succes, wel geteld 1x gebruikt.
Dit jaar is mijn interesse wel gegroeid! Verschillende keren gebbqt. Maar al snel kwam ik erachter dat mijn gas bbq voor mij echt een miskoop was, en ben ik al snel gaan kijken voor een kolen bbq.

Nu ben ik fan van het merk kamado joe geworen. Mijn vrouw iets minder en die wilt het liefst een bastard. Je raad het waarschijnlijk al, vanwege de kleur.
Maar ik ga het liefst toch voor de kamado joe! Nu ben ik alleen erg aan het twijfelen geraakt. En ben ik aan het kijken voor 1 van deze 3 bbqs.

Kamado joe classic 2.
Ruim genoeg voor ons, kan er sparibs op klaar maken, wat voor mij 1 van de belangrijkste dingen is voor een bbq. Alleen de hoge prijs brengt mij aan het twijfelen, ook weet ik niet of die niet te groot is.

Kamado joe JR
Nogsteeds van kamado joe, maar met wel veel 'nadelen'. Het vilt, het scharnier, magrietschijf...
Ook niet heel erg geschikt voor sparibs, ook al kunnen die door de helft. En de prijs is een stuk leuker

Bastard compact 2021
Kleiner formaat, met in mijn ogen betere dingen dan de JR. En ook een leuke prijs.

Ze hebben allemaal voor en nadelen. Maar ben nu al zolang aan het twijfelen dat ik door de bomen het bos niet meer zie denk ik 🤣.

Ik heb veel zin hier veel te leren, en te lezen. En uiteindelijk in november mijn bbq te kopen!!
Tips zijn altijd welkom net als ervaringen!
Alvast bedankt!!

Gr mike
 
Mike, welkom bij de club. Beide merken maken goede barbecues, zelf ben ik fan van KJ vanwege al hun vernieuwingen.
let vooral op de grootte van het rooster.
 
Welkom bij het genootschap

je moet ook niet alles “uitgebreid” overleggen hè 😉
Dat rood past VEEL beter bij de rode appeltjes uit onze mooie Betuwe.

daarentegen past een groene weer mooi bij de appel van Appelpop 😁🤣🤣

succes in ieder geval 👍🏻
 
Welkom Mike!

wat voor mij doorslaggevend was was het divide en conquerer systeem van Kamado Joe.
Als budget een probleem is zou je ook in Eindhoven bij Grill Bill kunnen kijken.
dit zijn kopieën van Kamado Joe met vergelijkbare accessoires, maar dan vriendelijker voor de portemonnee.
kwaliteit kan ik niks over zeggen, maar dat zullen anderen hier wel kunnen.
Een tweede voordeel (voor mevrouw Mike) is de kleur. 😜
 
Welkom bij het genootschap

je moet ook niet alles “uitgebreid” overleggen hè 😉
Dat rood past VEEL beter bij de rode appeltjes uit onze mooie Betuwe.

daarentegen past een groene weer mooi bij de appel van Appelpop 😁🤣🤣

succes in ieder geval 👍🏻
Jij snapt hem!! XD
 
Welkom Mike!

wat voor mij doorslaggevend was was het divide en conquerer systeem van Kamado Joe.
Als budget een probleem is zou je ook in Eindhoven bij Grill Bill kunnen kijken.
dit zijn kopieën van Kamado Joe met vergelijkbare accessoires, maar dan vriendelijker voor de portemonnee.
kwaliteit kan ik niks over zeggen, maar dat zullen anderen hier wel kunnen.
Een tweede voordeel (voor mevrouw Mike) is de kleur. 😜
Het is niet zozeer het budget, meer dat ik denk dat er ook veel andere dingen gedaan mee kunnen worden. Maar dit is wel een uitgave die je waarschijnlijk maar 1x in de vele jaren doet, dus moet wel een goede zijn. En kwaliteit is duur meestal. Dus denk dat ik het wel weet, maar heb gewoon teveel tijd nog om erover na te denken 🤣
 
Het is niet zozeer het budget, meer dat ik denk dat er ook veel andere dingen gedaan mee kunnen worden. Maar dit is wel een uitgave die je waarschijnlijk maar 1x in de vele jaren doet, dus moet wel een goede zijn. En kwaliteit is duur meestal. Dus denk dat ik het wel weet, maar heb gewoon teveel tijd nog om erover na te denken 🤣
Ja, het heeft bij mij ook een hele tijd geduurd voor ik mezelf ervan overtuigd had dat het een big Joe moest worden. 😉
 
Ja, het heeft bij mij ook een hele tijd geduurd voor ik mezelf ervan overtuigd had dat het een big Joe moest worden. 😉
Hahaha, ik zag wel dat die prijs steeds beter word! Zat nu op 1559 zag ik! Maat dat is echt te groot, denk ik XD
 
Hahaha, ik zag wel dat die prijs steeds beter word! Zat nu op 1559 zag ik! Maat dat is echt te groot, denk ik XD
Wil niet pochen maareh, Tis een 3 🙈
 
Waar ik mijn keuze vooral op gebaseerd heb is; wat ga ik er mee doen?

ik kook graag volledig (vlees, groenten, aardappelen) en/of voor grote gezelschappen.

als je een classic door 2 deelt (helft direct, helft indirect) had ik naar mijn idee weinig ruimte over.
Als je het rooster van een big Joe door de helft deelt hou je nog steeds ruimte over.

als je je kamadoe vooral gebruikt voor een mooi stuk vlees en een side dish, heb je aan een junior of classic genoeg.
zodra je groter wil zul je er een weber oid langs moeten hebben of creatief met roosters moeten gaan zijn. (Dit lukt ook hoor, heb ik ook jaren zo gedaan)

omdat koken hier centraal staat in ons gezin en onze buitenkeuken meer gebruikt wordt dan onze binnenkeuken is uiteindelijk de keuze op een big Joe langs een weber 57 gevallen. (Die weber was mijn eerste serieuze bbq)

maar wat voor mij werkt zal voor de ander te groot of niet nodig zijn.

doe lekker wat je zelf wil en zorg dat je er plezier aan beleeft, anders duurt het niet lang voor dat alles weer op marktplaats staat.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Waar ik mijn keuze vooral op gebaseerd heb is; wat ga ik er mee doen?

ik kook graag volledig (vlees, groenten, aardappelen) en/of voor grote gezelschappen.

als je een classic door 2 deelt (helft direct, helft indirect) had ik naar mijn idee weinig ruimte over.
Als je het rooster van een big Joe door de helft deelt hou je nog steeds ruimte over.

als je je kamadoe vooral gebruikt voor een mooi stuk vlees en een side dish, heb je aan een junior of classic genoeg.
zodra je groter wil zul je er een weber oid langs moeten hebben of creatief met roosters moeten gaan zijn. (Dit lukt ook hoor, heb ik ook jaren zo gedaan)

omdat koken hier centraal staat in ons gezin en onze buitenkeuken meer gebruikt wordt dan onze binnenkeuken is uiteindelijk de keuze op een big Joe langs een weber 57 gevallen. (Die weber was mijn eerste serieuze bbq)

maar wat voor mij werkt zal voor de ander te groot of niet nodig zijn.

doe lekker wat je zelf wil en zorg dat je er plezier aan beleeft, anders duurt het niet lang voor dat alles weer op marktplaats staat.
Ja dan snap ik dat je een big joe neemt! Voor mij zou het echt zijn om gewoon vlees te qen en niet gelijk hele gerechten. Maar ondanks dat kijk ik alsnog heel vaak naar de prijs van de big joe, gewoon omdat die zo mooi is maar realistisch gezien is voor mij een classic groot genoeg

Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan