BasBQ
Beef en Steak

Idevices igril temperatuur meter

Helder Stennis. Inderdaad is het niet nodig dat je 80km verderop kunt kijken. Helaas haalt de iGrill2 in mijn huis de 3 meter al niet eens. En zover mag de keuken toch wel zijn  :D

Het zal wel aan bluetooth liggen wat natuurlijk ook niet bedoeld is voor langere afstanden.

Inmiddels teruggestuurd en nu even nadenken over een goed alternatief. Heatermeter of Maverick Et-736 or zo. In beide gevallen kun je dan overigens alsnog 80 km verderop kijken als je dat wilt  ;)
 
Ik heb deze week een Igrill 2 gekocht.

En vandaag tijdens mijn eerste PP sessie aangesloten.

Probleemloos.
Ik heb warmtewerend glas met kunstof kozijnen en zonder een centje pijn vanuit de tuin de temperaturen kunnen volgen.

Ben om te testen ook nog even voor het huis gaan staan, dus het huis tussen bbq en mij in.
Ook daar nog bereik maar ik moest niet naar de weg lopen.

Ik gebruik een iPhone 6s plus hierbij.
 
Wellicht dat de Bluetooth van de iPhone wat beter is dan van Android (alhoewel ik het zowel met Samsung als Lenovo heb geprobeerd). Fijn dat hij het bij jou prima doet. Want het heeft zeker een leuk gadgetgehalte :)
 
Heb zelf ook een igrill 2, prima apparaatje naar mijn mening. Ben het overigens wel eens met het feit dat er een geschiedenis mag komen. Is ook gewoon leuk om naar je grafiekjes te kijken als je klaar bent. :)

Gadget gehalte is inderdaad wel wat aan de hoge kant.. Maar dat is alles naar mijn mening waar "i" voor staat.

Bluetooth bij mij doet het overigens prima tot een metertje of 8. Enige probleem dat ik wel eens heb is dat hij er na 3 uur soms gewoon mee kapt... Uit het niets
 
Stennis zei:
Ik zeg ook niet dat iemand dat hier doet. maar mensen willen bereik hebben met hun bluetooth. dus weg willen kunnen van hun q. tuurlijk moet hij de keuken wel kunnen halen.
(mits je keuken niet 80m verder ligt :D ) maar verder is niet echt nodig. dat bedoel ik er mee te zeggen.

En dat is juist het probleem bij mij, afstand Q tot keuken ongeveer 10 meter, en dan raak ik regelmatig het signaal kwijt.
Maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat Bluetooth signaal gestoord wordt/kan worden door WIFI
Anyway, ik ben weer terug naar de Maverick als standaard device en de IGrill2 als reserve.
 
Ewald zei:
En dat is juist het probleem bij mij, afstand Q tot keuken ongeveer 10 meter, en dan raak ik regelmatig het signaal kwijt.
Maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat Bluetooth signaal gestoord wordt/kan worden door WIFI
Anyway, ik ben weer terug naar de Maverick als standaard device en de IGrill2 als reserve.

Het signaal van de Maverick is dus aanzienlijk sterker mag ik hieruit afleiden?
 
dromer1967 zei:
Ewald zei:
En dat is juist het probleem bij mij, afstand Q tot keuken ongeveer 10 meter, en dan raak ik regelmatig het signaal kwijt.
Maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat Bluetooth signaal gestoord wordt/kan worden door WIFI
Anyway, ik ben weer terug naar de Maverick als standaard device en de IGrill2 als reserve.

Het signaal van de Maverick is dus aanzienlijk sterker mag ik hieruit afleiden?

Yep, beduidend sterker signaal de Maverick ET732 werkt met Radiosignaal en niet met Bluetooth
 
Ewald zei:
Yep, beduidend sterker signaal de Maverick ET732 werkt met Radiosignaal en niet met Bluetooth

Bluetooth is weliswaar ook een radiosignaal, maar ik begrijp wat je bedoelt :)

Maverick gebruikt natuurlijk een eigen frequentie die ook wat makkelijker door obstakels heen komt omdat het in verhouding tot bluetooth een stuk lagere frequentie is.

Dus als je niet pers? het gadgetgehalte wilt is de Maverick wel de winnaar lijkt me (mits je niet de et-735 neemt  :D)
 
Hier ook een tevreden gebruiker van de iGrill2.

Werkt feilloos tot dusver (aantal keren gebruikt nu) en geen verbindingsproblemen met mijn iPhone 6. Een meter of 6/7 van het terras naar binnen in de keuken & bij de tafel gaat perfect (dikke muur ertussen). Verder de kamer in tot een meter of 10-12 blijft ook stabiel. Maar ik blijf ook redelijk bij mijn ei in de buurt als'ie brandt.

De grafieken en instelbare waarschuwingen zijn handig en leuk. Op dit moment liggen er twee Short Ribs (rund) in en je kunt hier heel leuk de 'stall' zien als de vetaderen in het vlees gaan smelten. De temperatuur stijgt dan een hele tijd niet meer en daalt zelfs iets. Pas 1,5 uur later gaat de temperatuur weer stijgen. Terwijl de temperatuur in het ei de hele tijd rocksteady 110 graden is geweest.

 
KamadoJoe zei:
Op dit moment liggen er twee Short Ribs (rund) in en je kunt hier heel leuk de 'stall' zien als de vetaderen in het vlees gaan smelten. De temperatuur stijgt dan een hele tijd niet meer en daalt zelfs iets.

Die stelling is al een tijdje achterhaald, de "zone" heeft niets te maken met vetaderen die smelten.
Maar met het vlees dat vocht gaat verdampen, en dat kost energie waardoor het vlees in de kern niet meer stijgt totdat er een bepaalde balans is waar de energie (warmte) weer door het vlees wordt opgenomen, een goed praktijk voorbeeld is het zweten van ons mensen, daardoor koel je af, hetzelfde principe geldt voor het vlees.
Vandaar de Texas Crutch waarbij je het vlees inpakt in alu folie zodat het vlees niet kan gaan "zweten" en de warmte wordt vastgehouden waarmee je de "zone" overslaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan