BasBQ
Beef en Steak

Iberico Spareribs

 
 

Jeffreyfk

Sprokkelaar
Berichten
30
Nieuwe lading ontvangen van B&S dus na twee week eindelijk weer aan de slag kunnen op de Q, de oude veteraan tevoorschijn getoverd, fik erin tot 120 graden, twee blokjes applehout erop en heet smoken die handel.

Twee heerlijke iberico ribs van pakweg 800 Gram elk, aangezien ik er twee had heb ik beide een verschillende rub gegeven. Een in de peper en zout rub, de ander in een basic sparerib rub die ik eerder heb gemaakt. Vlies aan achterzijde trok er makkelijker af dan bij andere ribs naar mijn gevoel.

Na pakweg drie uur waren de ribs rond de 93 graden, zonder een Texas Crutch. Om het half uur de ribs gesprayed met Jack Daniels met appelstroop mix. Er zat een goeie bite nog aan waardoor het vleesch schoon van bot getrokken kon worden. Persoonlijk vind ik dit lekkerder dan volledig van bot vallen wanneer je de ribs al oppakt.

Als side dish een simpele coleslaw gemaakt samen met zoete aardappel in een pecan/bieslook dressing.

Heerlijke smaak bom! Enorme aanrader.
de00b4fc41df5396e2f12f52c6cdbb42.jpg
011b6d70df283d4e31fb359ae1115b6a.jpg
14237559139405c6d5826d632c085281.jpg
de769b5c8e45eb2a3ef9752efa76320b.jpg
d54ac05a2a67d9a270a55e9c06853f47.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
 
Mooie ribben zeg. Schuif maar door.
Waarom rekje gebruiken bij 2 ribben? Gewoon op het rooster, hoef je het rekje niet af te wassen
 
Mooie ribben zeg. Schuif maar door.
Waarom rekje gebruiken bij 2 ribben? Gewoon op het rooster, hoef je het rekje niet af te wassen
Ribs waren anders te lang, en vond dat ze dan wat te dicht bij het vuur lagen. Met het rekje kon ik ze leggen met de ronding van de Q

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
 
Wauw dat zijn mooi ribben en een heel smakelijk eind resultaat, iberico is natuurlijk ook een heel smakelijk varkentje ;) hmmmm ik heb nog secreto in de vriezer liggen, die ga ik er maar eens uithalen voor vanavond.
 
Iberico rib zijn mijn favoriet. Ik maak ze dan het liefst hot en fast volgens Frits zijn methode.
Maar als ik deze zie loopt het water me ook in de mond. Dat moet smullen geweest zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan