BasBQ
Beef en Steak

Houten brandt!

A

Aeschere

Gast
Hallo,

Ook voor mij het bekende voorstel rondje. Eerst de persoonlijke zaken: Man, 33 jaar uit Houten. Samenwonend, geen kinderen en werkzaam in de IT.

Nu dat uit de weg is, tijd voor waar het echt om gaat hier!

Sinds enkele jaren ben ik in het bezit van een goedkope Praxis kogel die prima werkt als je van "zwart van buiten, rauw van binnen" houdt. Voor de paar keer per jaar dat ik dat ding gebruikte en door het gebrek aan een tuin was er geen behoefte aan iets beters.
Nadat ik ben verhuisd en de beschikking kreeg tot een tuin ben ik toch iets meer gaan rondkijken. Een vriend is al fanatiek barbecue-er en de sfeer die er door gecre?erd wordt is eigenlijk onge?venaard. Hoe een paar gloeiende kolen en de geur van vlees zoveel kan losmaken. Het begon steeds meer te kriebelen en na het zien van alle mogelijkheden de knoop doorgehakt, er komt een betere/veelzijdigere barbecue!
Na een kortstondige zoektocht, het stond voor mij al redelijk vast dat het een Weber zou worden, heb ik van de week een Weber Original Kettle Premium 57cm besteld en deze kwam gisteren binnen (Inclusief gratis hoes via Fonq en een briketten starter pakket).

IMG_2691.jpg


Na een tijdje knutselen en bewonderen staat er dan een nieuwe barbecue te schitteren :)

IMG_2693.jpg


Morgen gaat deze voor het eerst aan en gelijk maar aan het experimenteren. Nooit eerder met indirecte warmte gewerkt en ook nooit eerder een bierblik kip gemaakt maar eens moet de eerste keer zijn. Ik probeer het recept van de Weber website, zag er makkelijk uit dus ik ben benieuwd!

Hopelijk leer ik hier en elders een hoop bij zodat er het hele jaar genoten kan worden van een lekker stukje vlees(ch!)

Oh, ter vergelijking, dit was mijn oude...

IMG_2695.jpg

IMG_2696.jpg
 
Gefeliciteerd met je aanwinst, en let wel even op of je pootjes goed vast zitten. Het is zo lullig als je hem opzij rijdt en je poot schiet eronder uit... Anders even vastzetten met een schoefje oid.
Veel plezier en welkom hier!
 
Die poten zitten wel vast, tenminste, als de manier die Weber bedacht heeft goed werkt. Dat ijzeren pinnetje zit door de poot en de houder heen dus dat zou hem om zijn plaats moeten houden. De eerste meters rijden heeft hij in ieder geval overleeft.
 
welkom bij dit edele genootschap
 
Leuk om te lezen dat iemand anders exact dezelfde stappen doormaakt als ikzelf. Oude shitty Q weg en nieuwe 57cm ervoor in de plaats. En nu ontdekken


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Welkom!
 
Aeschere zei:
Die poten zitten wel vast, tenminste, als de manier die Weber bedacht heeft goed werkt. Dat ijzeren pinnetje zit door de poot en de houder heen dus dat zou hem om zijn plaats moeten houden. De eerste meters rijden heeft hij in ieder geval overleeft.

Dan is dat een aanpassing sinds ik mijn laatste weber kocht, top dus!
 
@Dominique, ja dat zit wel goed. Zijn weinig punten die verbeterd moeten worden als ik het zo zie. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee!

@Krizzziz, Leuk toch!? Net de BCC klaargemaakt en ik ben om! Indirecte warmte is top! Geen rook overlast, lekker sappig en toch redelijk snel klaar. Daar moet ik meer van weten.

@Allen, bedankt voor de verwelkomingen.
 
Dominique zei:
Aeschere zei:
Die poten zitten wel vast, tenminste, als de manier die Weber bedacht heeft goed werkt. Dat ijzeren pinnetje zit door de poot en de houder heen dus dat zou hem om zijn plaats moeten houden. De eerste meters rijden heeft hij in ieder geval overleeft.

Dan is dat een aanpassing sinds ik mijn laatste weber kocht, top dus!
Er zitten in het laatste model wel meer aanpassingen. De aspan hebben ze ook gewijzigd. Daar zit nu een schuin kantje aan en geen bajonet maar een knijpsluiting als ik me de de nieuwe Q van mijn zwager goed herinner.

Verstuurd vanaf mijn H30-U10 met Tapatalk

 
Welkom en veel plezier met je nieuwe BBQ
 
Terug
Bovenaan Onderaan