BasBQ
Beef en Steak

Houdbaarheidsdatum BBQ-saus

BlueBQ

Tondelzoeker
Berichten
3
Goedenavond BBQ-veteranen!

Ik heb even een vraag met betrekking tot een bestelling van BBQ-saus die ik besteld heb bij een, best wel, gerenommeerd bedrijf.
De bestelling bestond uit 5 verschillende BBQ-sauzen en 5 verschillende rubs. ( ong. 90 euro).
Bij ontvangen van het pakket miste bij 1 pot de afdekseal onder de pot. Hierop heb ik een mailtje gestuurd en volgens hun was het schier onmogelijk dat dit zo is afgeleverd. Uiteindelijk hebben ze een vervangend potje gestuurd met houdbaarheidsdatum april 2025.
Ik ben toen naar de andere potjes gaan kijken en daar is bij allen de THT-datum 05 augustus 2023.
Persoonlijk ben ik van mening dat dit behoorlijk snel is, en dat deze datum veel verder naar achter zou moeten liggen.
Er zijn websites die hun producten al in de discount gooien om er vanaf te zijn.

Mag ik verwachten, bij zoveel BBQ-saus dat de THT datum minimaal een jaar vanaf nu zou moeten zijn?
Alvast hartelijk dank voor jullie antwoord.

Ik heb even een foto gemaakt, van hoe de rubs naast de bbq-sauzen werden aangeleverd.
IMG_20230519_181238.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is tenminste houdbaar tot en dat kan redelijk ruim zijn. Met rubs zou ik mij geen zorgen maken. Persoonlijk ruik en proef (gewoon met de pink) aan rubs/sauzen want die gebruik ik niet dagelijks. Bij twijfel, meteen de kliko in. Met een saus daarin tegen en dan vooral als deze al open is geweest is andere koek. Neemt niet weg dat het totaal niet netjes is om etenswaar te verkopen die nog geen half jaar houdbaar is (tht) online tenzij er discount staat vermeld maar dan nog.
 
Ik begrijp dat je hiervan baalt, en ik zou daarover ook even contact opnemen met het bedrijf. Tegelijkertijd is het wel zo dat bbqsauzen zo vol zitten met suikers en andere zaken, dat ze bij hygiënisch gebruik ( met schone lepel erin, of overgieten in spuitflacon) bijna niet kapot te krijgen zijn. En rubs worden vaak minder sterk van smaak, naarmate ze ouder zijn. Maar ook die gaan niet rotten of zo.
Maar, neem contact op, want dit is natuurlijk niet echt wat je wil.
 
Nu maak ik mijn Rub en sauzen zelf, en die zijn behoorlijk lang houdbaar. Uiteraard moet je wel een beetje hygiënisch te werk gaan zoals Dominique hierboven benoemd.
Commerciële Rub en sauzen lijken me nog langer houdbaar ivm de flinke hoeveelheden suikers, zouten, zuren en andere toevoegingen.
Maar ook dan telt hygiëne.

En tht datum Is tenminste houdbaar tot, dus kan langer.
Ik zou me er niet al te druk om maken. Het enige risico dat je loopt Is dat je een potje weg moet gooien dus vooraf ff checken of de inhoud nog ok,Is
Tis iig niet erg fraai van de leverancier
 
Hartelijk dank voor jullie antwoorden, en ook ik begrijp dat sowieso de kruiden veel langer houdbaar zijn.
Het is alleen niet netjes om aangebroken artikelen te verkopen en dan in de weerstand gaan op het moment dat ik daar over mail.
Vooralsnog ga ik ervan uit dat er binnen hun bedrijf een mix-up is geweest. (zij geven ook workshops)

Voor nu, wens ik jullie een mooi BBQ-weekend, gisteren had ik de zalm (Bobby Flay via NOSKOS (echt een aanrader!)) en morgen spareribs.
 
Nou weet ik heel toevallig dat er bij dit merk weleens wat fout gaat met het stickeren van de tht -labels, gebeurt trouwens overal wel een keer, maar open potjes is natuurlijk niet zoals het heurt.
 
Een fout maken kan, het Is hoe je er mee omgaat
En deze reactie Is een beetje flauw.
Ook de tht datums vallen mij tegen

Deze leverancier zal niet bovenaan mijn favorieten staan.....
 
Als je zaken besteld en de THT datum is in augustus 2023 heb ik daar geen mening over, maar ik vind er wel iets van.

Bij deze leverancier/webshop zou ik in ieder geval niet meer bestellen.
 
Ik heb eigenlijk nog nite op die datums gelet. Droge rubs lijken me sowizo al niet echt een probleem. Wet rubs is een ander verhaal, maar die proef ik eerst ff. Ik heb daar eigenlijk te veel van staan naargelang het gebruikt wordt. Het gezin wil niet weten van wet rubs :ROFLMAO:

Wel vorig jaar een pot van die Blue Hogs gekocht en na een paar maanden was deze helemaal aan het kristaliseren. Geen idee hoe dat komt, maar ben minder geneigd om deze nog te kopen. Thans wel een lekkere wet rub.
 
Terug
Bovenaan Onderaan