BasBQ
Beef en Steak

Houdbaarheid koud gerookte zalm.

 

Arsto

Tondelzoeker
Berichten
11
Goedenavond,
Vorige week bij de groothandel een verse zalmzijde gekocht om eens te proberen deze koud te roken.
Netjes her en der wat tips gelezen hier op het forum.
24 uur gepekeld met zeezout, bruine basterdsuiker en dille.
36 uur gedroogd.
9 uur in de Kamado met eiken rookmot. (volgende keer ga ik voor beuken, moet nog lekkerder zijn na wat ik begreep)
Na het roken de zalm gevacuumeerd weer in de koelkast.
Nu is de vraag, hoe lang is de zalm gevacuumeerd houdbaar in de koelkast?
 
Niet direct een antwoord, maar waarom niet gewoon in porties invriezen en uithalen wat je nodig hebt?
 
Heb ik met de helft gedaan. Andere helft gevacuumeerd in de koelkast laten liggen en ligt er nu 4 dagen. Kan dit nog de vriezer in of is het te laat?
 
Kan nog wel hoor.
Ik neem aan dat het niet raar ruikt?

Ik leg de zalm al in porties op het rooster, dan koud roken en vervolgens invriezen.
De porties stem,ik af op ons gezin. Komt er visite, dan haal ik 2 of 3 porties uit de vriezer
 
Zelf heb ik de zalm pas geleden ook koud gerookt.
Na het roken heb ik hem nog 24 uur zo in de koeling gelegd en toen geportioneerd gevacumeerd ingevroren. Had 10 porties van 1 zalmzijde 6 in de vriezer 4 in de koeling. Na 7 dagen in de koeling (van 3graden) heb ik de laatste gerookte zalm op een broodje gedaan. En dat was nog goed te doen.
Althans ik ben niet ziek geworden en ik leef nog
Als zalm niet goed meer is ruik je zeer zeker wel hoor.... dus doen wat goed voelt en goed blijven ruiken

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan