Beef en Steak

hoe garen

• Onderwerp starter Onderwerp starter reinierschurman
  • Startdatum Startdatum
R

reinierschurman

Gast
Moet ik eerst met open vizier barbecuen om het een beetje krokant te bakken, en dan de kap erop zetten om hem sappig te houden?

Wat ga je maken?

Ik zou het vizier altijd dicht laten. Dan krijg je geen vliegjes in je ogen en tussen je tanden.

snap de vragen hier van de leden, wat ga je maken, waarop ga je het maken enz. een beetje meer info is makkelijker om te helpen

Nou bv. heerlijke voorgegaarde spareribs ,filetlapjes kip, vleesspiesjes, alles wat je kan barbecue, ben nog een leek... sorry voorlopig gewoon bereiden en dit zo mals mogelijk zonder aangebrand vlees. :D Dank u heren BBQ Masters! Gewoon op een Weber compact 46 cm met bolle kap!Op mijn balkonnetje met vrouw en kindje(van 22 jaar oud). Jullie zijn wel streng hoor naar nieuwe starters, ben gelijk misselijk, en geen zin om morgen  weer te gaan beginnen. :(

reinierschurman zei:
Nou bv. heerlijke voorgegaarde spareribs ,filetlapjes kip, vleesspiesjes, alles wat je kan barbecue, ben nog een leek... sorry voorlopig gewoon bereiden en dit zo mals mogelijk zonder aangebrand vlees. :D Dank u heren Masters! Gewoon op een Weber compact 46 cm met bolle kap!Op mijn balkonnetje met vrouw en kindje. Jullie zijn wel streng hoor naar nieuwe starters, ben gelijk misselijk, en geen zin om morgen  weer te gaan beginnen. :(

HiHi,
Ik maak zelf al mijn gerechten met de kap dicht, je moet enkel op de temp. letten.
Kip kan je bijv. op een iets lagere temp laten garen, duurt alleen wat langer, maar is erg lekker! :D

Kippie eerst langzaam voorgaren op 107 graden met beetje rook
en dan af grillen en in smeren met bbq sauce

Begin waar je je comfortabel bij voelt...

Misschien eerst wat meer grillen (hamburgers, spiesjes) en als je een beetje feeling hebt met je Weber dan eens een eerste project als een lekker kippetje (bijv. een kip waar je de rug uit hebt gehaald en dan plat op de BBQ gaart met het deksel er op). Zo leer je je BBQ wat kennen en al doende kun je meer uitproberen :-)

Niks leukers als die ontdekkingstocht (vind ik dan).

JohnK zei:
Begin waar je je comfortabel bij voelt...

Misschien eerst wat meer grillen (hamburgers, spiesjes) en als je een beetje feeling hebt met je Weber dan eens een eerste project als een lekker kippetje (bijv. een kip waar je de rug uit hebt gehaald en dan plat op de BBQ gaart met het deksel er op). Zo leer je je BBQ wat kennen en al doende kun je meer uitproberen :-)

Niks leukers als die ontdekkingstocht (vind ik dan).

John K
+1

Helemaal mee eens.  ;) !

Je moet niet alle reacties van medeforumleden even serieus nemen Reinier, er ziitten geen kwade bedoelingen achter...

Kijk even hier, voor een antwoord op al je vragen

Grillen is altijd lekker, maar een beer can chicken is leuk om te doen, en qua tijd (uurtje, anderhalf uurtje) goed te doen, en niet al te laag vwb temperatuur, dus een mooie oefening in je temperatuur wat constant te houden.
Ben je daarna ook meteen klaar met dat kant en klare spul ;).
Nee dat laatste is onzin, voorgegaard en voorgemarineerd kan best te eten zijn vind ik.

Ik zou ook beginnen met een bcc erg leuk om te doen en vrij simpel, ga eens neuzen op de link die Ceriel er bij gezet heeft.
Dit is een zeer leerzame site met heel veel lekkere recepten voor op je Q.

Als ik iets op het rooster leg, gaat daarna altijd snel de klep dicht. Allen wanneer het noodzakelijk is (omdraaien, lakken, afhalen, etc) gaat het kapje open en daarna zsm weer dicht. Op die manier kun je de boel qua temperatuur mooi constant houden en krijgen de gerechten meer indirecte warmte van de omgevingstemperatuur.
Laat je niet afschrikken, binnenkort post jij ook zulke grappen, werkt aanstekelijk :D

dennis zei:
Ik zou het vizier altijd dicht laten. Dan krijg je geen vliegjes in je ogen en tussen je tanden.
Deze deed echt zeer hoor, vizier vond ik wel leuk gevonden om er bij te gaan horen! :P

Sorry, kon het gewoon echt niet laten, excuus!

geintje moet kunnen,  net hoe je garen spint

bakker zei:
geintje moet kunnen,  net hoe je garen spint

Ik laat het meestal garen op de BBQ :)

Lekkere Voorgegaarde Jumbo Spareribs ( zijn echt goed, en niet duur mensen) ben ik weer verkeerd bezig?
Moet zeker verse nemen ontvliezen  en dan in smeren bbq saus en 6 uur wachten tot ze gaar zijn?Nee.... no time man!
Probeer, dan oordelen heren!

Terug
Bovenaan Onderaan