Beef en Steak

hoe garen

• Onderwerp starter Onderwerp starter reinierschurman
  • Startdatum Startdatum
reinierschurman zei:
Probeer, dan oordelen heren!

Ik denk dat de meesten hier dat wel gedaan hebben hoor!

En ik vind ze ook niet vies, maar maak ze toch liever lekker zelluf

reinierschurman zei:
Lekkere Voorgegaarde Jumbo Spareribs ( zijn echt goed, en niet duur mensen) ben ik weer verkeerd bezig?
Moet zeker verse nemen ontvliezen  en dan in smeren bbq saus en 6 uur wachten tot ze gaar zijn?Nee.... no time man!

Dat is nu net wat de meesten van ons niet willen, dus daarom doen wij het anders. Als jij dat wel wil eten, zou ik zeggen vooral doen en geniet er heerlijk van!

reinierschurman zei:
. Jullie zijn wel streng hoor naar nieuwe starters, ben gelijk misselijk, en geen zin om morgen  weer te gaan beginnen. :(
tja je vraagt om hoe te garen van voorgegaard vlees :-/ :(

reinierschurman zei:
Lekkere Voorgegaarde Jumbo Spareribs ( zijn echt goed, en niet duur mensen) ben ik weer verkeerd bezig?
Moet zeker verse nemen ontvliezen  en dan in smeren bbq saus en 6 uur wachten tot ze gaar zijn?Nee.... no time man!

reinierschurman zei:
en dan de kap erop zetten om hem sappig te houden?

die kap kan wel weg,want wat jij wil(gaar vlees snel een kleurtje geven) kan ook op een wegwerper met kolen van de action.
en dan ben je dit forum niet nodig.

maar wil je de weber toch wat zinvoller benutten zou ik eens wat tijd nemen om al dat leesvoer hier gratis aangeboden is door te nemen.
al die bijdragen kosten wel veel vrije tijd , maar we zien t als  hobby en ontspanning.
Trouwens: een snelle voorgegaarde hap van de super gaat bij mij in de ping of oven.
en smaakt ook wel buiten onder de parisol of balkon.
daar wil ik geen briketten voor aansteken.

Ik betwijfel of je nog veel invloed kunt uitoefenen op de sappigheid van vlees dat al is voorgegaard. Volgens mij wordt die stap dan al voor je genomen, maar geen ervaring mee.

voor gegaard is alleen af grillen en klaar
, kun je zelf weinig mee

Ach Reinier.... Wat doe je hier?

En wat blijft iedereen politiek. Dit forum gaat niet om opwarmen van prefab, maar om koken met een bbq.
Ik denk dat op een Jumboforum heel goed wordt uitgelegd hoe je deze spareribs klaarmaakt. 

Ieder z'n forum zullen we maar zeggen.

Ik ben het met geheel met Casper eens... dit is geen forum voor beginners of voor mensen die op het punt staan om eens de stap te maken naar een nieuwe manier van koken. Die moeten, inderdaad, maar naar een Jumbo forum tot ze genoeg gevorderd zijn. Ik durfde mij al amper hier aan te melden omdat ik enkel een W47 heb en ooit ook begon met het voorkoken van mijn ribs. Het was dat ik aldaar (Jumbo forum) de opmerking kreeg dat ik te ver gevorderd was en nu mijn heil maar eens verder diende te zoeken (mijn account werd zelfs bevroren om die reden). Anders had ik eeuwig gedoold in dat land der blinden....
_________
Maar nu even zonder alle gekheid.... ik snap je punt, Casper, maar vind je opmerking enigszins denigrerend en ontmoedigend. Wat jij als politiek correct ziet, is misschien wel een manier om Reinier over te halen om toch eens het avontuur aan te gaan om tijd te steken in het koken op de BBQ, zodat hij merkt dat koken meer is dan een maaltijd in elkaar flansen (of vlees 'opwarmen'), maar een reis is langs vleeskeuze, kruiding, voorbereiding, bereiding etc...

Ik kwam al geruime tijd op dit forum, zonder mij aan te melden.... juist omdat ik dacht dat je zowat een wedstrijd BBQ'er moest zijn om je hier aan te melden.... En wellicht zit daarin mijn 'irritatie' omtrent jouw post. Het is absoluut niet persoonlijk bedoeld, maar als het aan mij ligt zijn dit soort vragen JUIST ook erg welkom. Maar misschien zit ik fout daarin en word ik graag gecorrigeerd  :)

Of je wel of geen beginner bent, maakt mijns inziens niets uit, beetje zelfstandigheid (inlezen) is natuurlijk wel handig.
Domme vragen bestaan niet, dat klopt, en tot nu toe heb ik nog niet meegemaakt dat de mensen hier niet 'welwillend zijn te helpen'. Maar je moet wel bereidt zijn geholpen te worden. (Willingness to learn)

Maargoed, gauw weer on-topic: voorgegaarde dingen gebruiken = weinig invloed dit sappiger te maken, droger kan altijd
Maar doe eens gek, probeer het eens 1x vanaf vers. (Opgepast, je wil daarna waarschijnlijk nooit meer anders).

JohnK zei:
Ik ben het met geheel met Casper eens... dit is geen forum voor beginners

Volgens mij is dit forum prima geschikt voor beginners hoor!
Toen ik mij anderhalf jaar geleden als beginner-fikstoker aangemeld heb,heb ik veel antwoorden op vragen hier kunnen vinden.
En nu ben ik nog steeds beginner, vergeleken met wat voor creaties hier soms voorbij komen.

reinierschurman zei:

En deze mag wat mij betreft twee kanten op werken

Dit is wel ook een forum voor beginners, want je moet ergens beginnen. Lees, leer en vergis jezelf. Op Max Verstappen na, gaan dingen vaak de eerste keer bij mensen niet perfect.

Maar probeer mensen hier niet  te veroordelen omdat zij liever geen prefab gebruiken. Dat stoort me. Iedereen gebruikt  hier wel eens halffabrikaten (denk aan sausen, rubs, pizzabodems etc.) dat vind ik geen probleem. Maar verklaar mij niet voor gek op dagen dat ik mijn eigen mayonaise maak. Want dat vind ik leuk om te doen. En beide is prima.

En voor de rest moet iedereen zelf weten hoe hij zijn eten klaarmaakt. Dat heeft niets te maken met streng zijn voor starters (wanneer ben je starter -af?).

Wanneer je mensen voor gek verklaart wanneer ze zes uur op spareribs wachten, praat je met de verkeerde groep op het verkeerde forum.

in zn voorstel rondje lijkt ie wel redelijk serieus.
reinierschurman zei:
Zal jullie regelmatig raad plegen om zo veel mogelijk eruit te halen .Vr.Gr. Reinier

chckstrk zei:
Volgens mij is ts gewoon een troll die het leuk vinden de boel eens op de kast te jagen. Aardig gelukt wel.

..TS is netjes/tactvol op zn plek gewezen en nog meer olie op vuur lijkt me niet zinvol.
en ik erger me dr verder niet aan.
k hoop dat hij dr zn voordeel mee doet

Ten eerste ik ben geen trol mensen, met mijn lengte van 1.69 ben redelijk in lengte!
Ik ben hier niet om jullie te beledigen,misschien hebben jullie gelijk en moet ik nog veel lezen en leren,.... vandaar dit forum.
Ben echt me hier aan het verbazen wat een technieken en adviezen ik hier kan vinden, ongelovig veelzijdige BBQ wereld! :)

Vandaag 20-05-2016 ook weer gaan BBQ ben inderdaad nog te ongeduldig, kippendijen 3 keer terug gelegd (niet voldoende gaar) je moet de tijd nemen. maar er zitten altijd van die hongerige gezichten mij aan te staren,comprendo?
Wel een lekkere gepofte aardappel op de kooltjes en dan met kruidenboter(zelf gemaakt) bieslook(vers) en zout gegeten,.... :-* overheerlijk.
Reinier.

mensen dit forum is er voor iedereen, dan maakt het niet uit waar je je vlees vandaan haalt.
Als de een het bij de keurslager haalt, de ander liever biologisch wil, en weer een ander zijn ribs bij de Lidl vandaan haalt, laat elkaar alsjeblieft in zijn/haar waarde.
Dit genootschap is er om iedereen te helpen en van advies te voorzien, niet om elkaar af te katten omdat jij het op een andere manier doet

Wat Leo zegt plus 1.

Dit forum is er juist voor beginners, het barst hier van de tips en tricks. Barbecue is geen rocket science, met een paar simpele tips maak je vrij eenvoudig de lekkerste gerechten van de BBQ.
Het is niet dat ik neerkijk op voorgegaarde gerechten maar dat het vaak niet nodig is. Daarbij heb ik het idee dat als ik vanaf het rauwe vlees begin precies weet wat ermee gebeurt. Bij Voorgegaard heb ik dat idee toch minder.
Natuurlijk komen hier af en toe prachtige creaties voorbij maar het meeste is voor iedereen mogelijk om ook te maken, het enige wat ontbreekt is ervaring en vertrouwen maar dat valt echt te overwinnen. 

Laten we elkaar alstublieft wel in elkaars waarde, dan blijft het wel zo gezellig

Frits en Leo, een hele dikke plus. !!!!!!

Terug
Bovenaan Onderaan