Beste BBQ-vrienden!
Mijn meest trouwe volgers weten natuurlijk dat Buurman Coen dit weekend jarig was, en dat vieren we traditie getrouw heel klein... samen een heerlijk stuk vlees eten!
Buurman Coen is niet alleen erg tolerant als het gaat om mijn rook en BBQ-escapades, hij is zonder meer een groot fan! Hij komt altijd even kijken, ruiken en proeven en daar ben ik maar wat happy mee. Bovendien heeft hij ons dit jaar enorm fijn geholpen met het verbouwen van de zolder, isolatie, dakraampjes plaatsen etc. Dus hij mocht extra in het zonnetje!
We gingen dus een dikke vette Tomahawk eten!
Het was een tweetal Australische graan gevoerde c?te de boeuffs van ieder ruim 1100 gram en ik besloot die lekker reverse te searen.
Kom op, daar gaan we!
Buurman Coen was niet de enige die interesse toonde:
Loes de Poes was ook wel echt ge?ntrigeerd door dit machtige stuk vlees!
Gauw het eitje aanzetten voordat alles al opgepeuzeld werd...
Ik wilde roken op Amerikaans eiken uit Schotse Whisky vaten, omdat je die whisky zo lekker terug proeft in het vlees dan (geintje).
Zalig man zo'n mooi hakblok, Bram, jij topper jij!
Botten mooi ingepakt en uitsluitend lekker grof zout gebruikt:
Opstarten en naar 120?C opstoken, dan rookhout erin, indirect met extra grote schaal op de platesetter om alle directe hitte af te schermen...
met zulke lange botten steekt er gauw iets uit langs de deflector-plate op het rooster.
Het werd al tamelijk gauw donker... dus flitser erbij gepakt en een gezellig lantaarntje aan.
Zalig rookje:
Het was weer ouderwets gezellig in de tuin:
Tijd voor een mooi bier en een Corona voor Coen!
Lekker blijven roken tot een kern van 45?C en daarna de boel even vlot ombouwen:
Ik had het gietijzeren rooster er al vanaf het begin in zodat die ook rustig mee op kon lopen.
Daarna even schuiven open en gaan!
Wat een heerlijk vlees mannen en vrouwen, werkelijk zalig!
Ik had voor de kids mooie burgers gebakken, maar na de maaltijd van Coen en mij wilde Thijs toch nog wel even kluiven...
Dat was echt wel lekker voor Fred Flintstone!
Het was echt een feestje!
Bedankt voor het kijken, en namens Buurman Coen, tot volgend jaar!
Mijn meest trouwe volgers weten natuurlijk dat Buurman Coen dit weekend jarig was, en dat vieren we traditie getrouw heel klein... samen een heerlijk stuk vlees eten!

Buurman Coen is niet alleen erg tolerant als het gaat om mijn rook en BBQ-escapades, hij is zonder meer een groot fan! Hij komt altijd even kijken, ruiken en proeven en daar ben ik maar wat happy mee. Bovendien heeft hij ons dit jaar enorm fijn geholpen met het verbouwen van de zolder, isolatie, dakraampjes plaatsen etc. Dus hij mocht extra in het zonnetje!
We gingen dus een dikke vette Tomahawk eten!

Het was een tweetal Australische graan gevoerde c?te de boeuffs van ieder ruim 1100 gram en ik besloot die lekker reverse te searen.
Kom op, daar gaan we!
Buurman Coen was niet de enige die interesse toonde:

Loes de Poes was ook wel echt ge?ntrigeerd door dit machtige stuk vlees!
Gauw het eitje aanzetten voordat alles al opgepeuzeld werd...

Ik wilde roken op Amerikaans eiken uit Schotse Whisky vaten, omdat je die whisky zo lekker terug proeft in het vlees dan (geintje).

Zalig man zo'n mooi hakblok, Bram, jij topper jij!

Botten mooi ingepakt en uitsluitend lekker grof zout gebruikt:

Opstarten en naar 120?C opstoken, dan rookhout erin, indirect met extra grote schaal op de platesetter om alle directe hitte af te schermen...

met zulke lange botten steekt er gauw iets uit langs de deflector-plate op het rooster.

Het werd al tamelijk gauw donker... dus flitser erbij gepakt en een gezellig lantaarntje aan.

Zalig rookje:

Het was weer ouderwets gezellig in de tuin:

Tijd voor een mooi bier en een Corona voor Coen!

Lekker blijven roken tot een kern van 45?C en daarna de boel even vlot ombouwen:

Ik had het gietijzeren rooster er al vanaf het begin in zodat die ook rustig mee op kon lopen.
Daarna even schuiven open en gaan!

Wat een heerlijk vlees mannen en vrouwen, werkelijk zalig!

Ik had voor de kids mooie burgers gebakken, maar na de maaltijd van Coen en mij wilde Thijs toch nog wel even kluiven...

Dat was echt wel lekker voor Fred Flintstone!

Het was echt een feestje!
Bedankt voor het kijken, en namens Buurman Coen, tot volgend jaar!