BasBQ
Beef en Steak

Hieperdepiep voor Buurman Coen - Tomahawk Party!

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.772
Beste BBQ-vrienden!

Mijn meest trouwe volgers weten natuurlijk dat Buurman Coen dit weekend jarig was, en dat vieren we traditie getrouw heel klein... samen een heerlijk stuk vlees eten!

u4IWKUG.jpg


Buurman Coen is niet alleen erg tolerant als het gaat om mijn rook en BBQ-escapades, hij is zonder meer een groot fan! Hij komt altijd even kijken, ruiken en proeven en daar ben ik maar wat happy mee. Bovendien heeft hij ons dit jaar enorm fijn geholpen met het verbouwen van de zolder, isolatie, dakraampjes plaatsen etc. Dus hij mocht extra in het zonnetje!

We gingen dus een dikke vette Tomahawk eten!

pfj5EVU.jpg


Het was een tweetal Australische graan gevoerde c?te de boeuffs van ieder ruim 1100 gram en ik besloot die lekker reverse te searen.

Kom op, daar gaan we!

Buurman Coen was niet de enige die interesse toonde:

Y0RPtmC.jpg


Loes de Poes was ook wel echt ge?ntrigeerd door dit machtige stuk vlees!

Gauw het eitje aanzetten voordat alles al opgepeuzeld werd...

Sb4tb55.jpg


Ik wilde roken op Amerikaans eiken uit Schotse Whisky vaten, omdat je die whisky zo lekker terug proeft in het vlees dan (geintje).

XkfvPYw.jpg


Zalig man zo'n mooi hakblok, Bram, jij topper jij!

TfOfZeI.jpg


Botten mooi ingepakt en uitsluitend lekker grof zout gebruikt:

5qEemDI.jpg


Opstarten en naar 120?C opstoken, dan rookhout erin, indirect met extra grote schaal op de platesetter om alle directe hitte af te schermen...

xq6vgc9.jpg


met zulke lange botten steekt er gauw iets uit langs de deflector-plate op het rooster.

oD5VwEk.jpg


Het werd al tamelijk gauw donker... dus flitser erbij gepakt en een gezellig lantaarntje aan.

GO2FLHS.jpg


Zalig rookje:

UumfplT.jpg


Het was weer ouderwets gezellig in de tuin:

LcagZ3T.jpg


lS3cI29.jpg


Tijd voor een mooi bier en een Corona voor Coen!

lm5LGZq.jpg


Lekker blijven roken tot een kern van 45?C en daarna de boel even vlot ombouwen:

FU10kVX.jpg


Ik had het gietijzeren rooster er al vanaf het begin in zodat die ook rustig mee op kon lopen.

Daarna even schuiven open en gaan!

H5SHlmO.jpg


Wat een heerlijk vlees mannen en vrouwen, werkelijk zalig!

hEwJpvt.jpg


02nL4Tv.jpg


Ik had voor de kids mooie burgers gebakken, maar na de maaltijd van Coen en mij wilde Thijs toch nog wel even kluiven...

mZWvvt6.jpg


Dat was echt wel lekker voor Fred Flintstone!

Nm6CBVr.jpg


Het was echt een feestje!

Bedankt voor het kijken, en namens Buurman Coen, tot volgend jaar!
 
Wat een zalige plaatjes weer Sander! Je buurman is mooi in het zonnetje gezet zo!
 
Ziet er heerlijk uit Sander da's een mooie bout. ;)
Loes de poes heeft er ook best wel kijk op zo te zien. :D
 
Dat ziet er weer prima heerlijk stuk vlees
Je buurman weer verwend dat is vaak wel handig.
En je hebt er weer een mooi verslag van gemaakt .
En de poes heeft toch wel wat gehad of mocht zij alleen maar ruiken??
 
Kijk dat is genieten. Mooi stukkie vlees. Classic ook die caveman bite. Serieus kluiven dat. Tegenstanders van Meerburg kunnen hun borst nat maken :D
 
Leuk om te lezen en bedankt voor het delen. Ideaal vlees voor deze tijd van het jaar. Gewoon ff lekker buiten fikkie stoken, biertje drinken en hup binnen eten. Dit wordt ons weekend maal.
 
Ziet er weer heerlijk uit Sander!
 
Hahaha. Prachtig.
Natuurlijk moet je kluiven aan zo'n bot.

Mooi man. Het plezier straalt eraf.
Top repo.
 
Fantastische foto rapportage, smullen! Een dagje voor buurman Coen om niet te vergeten :)
 
Wat een heerlijk verslag Sander. Ik ben er even voor gaan zitten
Jou buurman heeft niets te klagen gehad zo te zien. Man wat een mooie bereiding van het vlees. Dat zal smullen geblazen zijn. Zeker met die Mooie Nel er bij.
Zo te zien staat het blokje er lekker stabiel bij.
 
Hoe lang duurt het, indirect bij 120, naar de 45 kern temp?

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

 
Raynbow6 zei:
Hoe lang duurt het, indirect bij 120, naar de 45 kern temp?

Richting anderhalf uur, maar meten is weten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan