BasBQ
Beef en Steak

Hexmill Pepper Grinder - A game changer

Nicon

Stoker
Berichten
328
Waarde forumleden,

Er komt op een gegeven moment een punt dat als je vrouw en kinderen vragen wat je voor je verjaardag wilt hebben dat je het gewoon niet meer 1-2-3 weet. Je hebt ‘alles’ al en dan hou je de categorie 'nice to have but not necessary' over. En dan vraag je om een pepermolen, want ja... ik wist het ook echt niet meer...

Nou beste forumleden, ik heb me nu toch een parel van een pepermolen!

Introducing: The Hexmill Pepper Grinder

1717067406069.jpeg


1717066955128.jpeg


1717067202060.jpeg


Laten we het beestje bij zijn naam noemen; dit is de reactie van Hexclad op de Pepper Cannon van Männkitchen. (Er zijn ondertussen nog meer van dit type pepermolens op de markt gekomen.) En ja, dit is echt heel veel geld voor een pepermolen. Eerlijk gezegd, een elektrische koffiemolen werkt ook prima als je wat grotere hoeveelheden peper nodig hebt voor een rub. Maar zelf draaien heeft toch ook zo zijn charme als je het mij vraagt. Met mijn oude pepermolen had ik de dag na het maken van een batch rub toch weer last van mijn hand en pols met een soort tenniselleboog van de talloze draaiingen. Maar dat is dus nu verleden tijd! Daarnaast heb ik nu veel meer controle over de maalgraad van de peper die je met de knop op de bodem in 10 verschillende standen kunt vastzetten. Van heel grof tot fijn, en alles er tussen in.

1717066987848.jpeg


1717067043374.jpeg

(Van links naar rechts de verschillende maalgraden met 1-2x draaien.)

Ik ken het merk Hexclad niet zo goed (vooral bekend van hun pannen en samenwerking met Gordon Ramsay) maar met levenslange garantie is deze uit een massief blok aluminium gefreesde molen wel een 'buy it for life' aanwinst. Met name het zeshoekige design met de klikkende verstelbare knop onderop waren voor mij de doorslag om precies deze molen te vragen.

Ik hou wel van een goede draai peper bij het eten en het gebruik van deze pepermolen is een genot. Je hebt echt wat vast (weegt een kleine 800 gram) en het mechaniek draait heel soepel en kost geen grote inspanning, ook niet op de fijnste stand. Hier ziet u ook de opbrengst van 5 rotaties van de pepermolen op de middelste stand, ongeveer een eetlepel en egaal qua maling. Perfect voor een picanha of zijde zalm!

1717067089394.jpeg


Maar voor nu genoeg gezwets. Online zijn er ook wel wat reviews en YouTube filmpjes te vinden, ik ben in ieder geval heel blij met deze molen!

1717067302485.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Kan je hier nu ook sneller grote hoeveelheden mee doen?
Ik zeg maar iets, 50 gram gemalen peper?
 
Kan je hier nu ook sneller grote hoeveelheden mee doen?
Ik zeg maar iets, 50 gram gemalen peper?
Zo’n hoeveelheden heb ik nog nooit met de hand gedaan. Maar als ik zie wat ik nu in 5x draaien produceer voor een rub gaat dat sowieso veel sneller dan met mijn oude molen. Maar voor 50 gram batches zou dan een koffiemolentje misschien toch niet handiger zijn? 50 gram versus 2-3 eetlepels is toch een verschil.😅😂
 
Zo’n hoeveelheden heb ik nog nooit met de hand gedaan. Maar als ik zie wat ik nu in 5x draaien produceer voor een rub gaat dat sowieso veel sneller dan met mijn oude molen. Maar voor 50 gram batches zou dan een koffiemolentje misschien toch niet handiger zijn? 50 gram versus 2-3 eetlepels is toch een verschil.😅😂

Vandaar de vraag...
Momenteel is het ook altijd koffiemolen hoor.
 
Vandaar de vraag...
Momenteel is het ook altijd koffiemolen hoor.
Ja, die hoeveelheden zijn ook met een elektrische pepermolen lang malen. Ik weeg het tegenwoordig af, en gooi het met grof zeezout en de andere geklonterde kruiden even in het hakmolentje van mijn keukenmachine als ik een batch standaard rub ga maken. Gaat heel aardig moet ik zeggen.
 
Ja, die hoeveelheden zijn ook met een elektrische pepermolen lang malen. Ik weeg het tegenwoordig af, en gooi het met grof zeezout en de andere geklonterde kruiden even in het hakmolentje van mijn keukenmachine als ik een batch standaard rub ga maken. Gaat heel aardig moet ik zeggen.
Dat is inderdaad de tacktiek die ik nu hanteer, maar dan in de koffiemolen.

Als je echt redelijke hoeveelheden op een minuut zou kunnen malen zou het gewoon een extra handigheid zijn.
Zeker als de zoutmolen dit ook zou kunnen.
 
Dat is inderdaad de tacktiek die ik nu hanteer, maar dan in de koffiemolen.

Als je echt redelijke hoeveelheden op een minuut zou kunnen malen zou het gewoon een extra handigheid zijn.
Zeker als de zoutmolen dit ook zou kunnen.
Dit liep iets anders dan ik had verwacht:ROFLMAO:.

Op de fijnste stand heb ik na 1 minuut 0.3 gram peper kunnen malen, circa 1/4e theelepel. Hele fijne poeder, lost in een bechamelsaus heel mooi op dat je het bijna niet ziet.
IMG_8653.jpeg


Op stand 4/10 haal ik na 45 seconden 15 gram peper uit de molen (ruim 2 eetlepels), toen moest ik stoppen want de peper in de molen was op :ROFLMAO:. Dus ik denk dat die 50 gram die je zou willen doen wel te overzien is als je wat grovere peper in je rub wenst. Er past net 75 gram aan peperkorrels in de molen en ik denk dat als je op 10/10 gaat draaien dat je de molen leeg hebt voor die minuut voorbij is :LOL:.

IMG_8654.jpeg


PS
Het opvangbakje onderop de molen is goed voor ongeveer 80cc (±4 eetlepels) dus je kan best makkelijk door blijven draaien zonder dat het aanrecht een grote gepeperde bende wordt.(y)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een schitterende molen, de kwaliteit straalt er vanaf.
Helaas via Amazon NL. niet te koop, ja voor 315 euro maar dat vind ik te gortig.
Amazon BE voor 128 euro, dat is nog steeds een hoop geld maar veel schappelijker.
 
Ik vind het een schitterende molen, de kwaliteit straalt er vanaf.
Helaas via Amazon NL. niet te koop, ja voor 315 euro maar dat vind ik te gortig.
Amazon BE voor 128 euro, dat is nog steeds een hoop geld maar veel schappelijker.
Hexclad.eu kan ook nog! Gratis verzending binnen de EU. (Aldus vrouwlief😇)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jet
Hexclad.eu kan ook nog! Gratis verzending binnen de EU. (Aldus vrouwlief😇)
En de pepermolen is besteld 🥳
Wij houden wel van een flinke draai van de pepermolen en hier ook problemen met handen en pols dus jouw verhaal had mij meteen overtuigd 😜
Ik ben ff opzoek geweest naar iets wat ongeveer 800 gram weegt want dat is best wel zwaar maar een flesje Oude geuze Boon weegt 854 gram 😉
nou de pepermolen is nog lichter dus moet te doen zijn 😅
 
Dit soort topics zijn niet goed voor mij. Ik heb exact dezelfde situatie dat ik niet meer weet wat ik moet vragen en toevallig ligt die vraag er al een paar weken 🤣
 
Hoop dat je er net zo blij mee gaat zijn/bent als ik! Zoek nog elke dag naar een excuus voor een extra draai peper😇🤪
Wij zijn er heel blij mee :love:

Dit soort topics zijn niet goed voor mij. Ik heb exact dezelfde situatie dat ik niet meer weet wat ik moet vragen en toevallig ligt die vraag er al een paar weken 🤣

Jij gaat heel blij worden met deze pepermolen 😜 gewoon doen, geld moet rollen 💸💸 of vliegen 🤭 en het oog wil ook wat!
 
Hoop dat je er net zo blij mee gaat zijn/bent als ik! Zoek nog elke dag naar een excuus voor een extra draai peper😇🤪
En goede kwaliteit zwarte peper.
Dus minimaal Lampong zwarte peper😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan