BasBQ
Beef en Steak

Het IKEA Bekvam modding draadje.....

Ik heb alles droog onder een afdak staan dus kan je niet direct helpen.

Je zou eens bij een zeilmakerij kunnen informeren. (Voor vrachtwagen enzo)
Ik heb in het verleden wel een speakerhoezen laten maken zo.
Destijds was ik € 50,- per hoes kwijt, 60x60x70cm.
 
Kan het zo snel niet vinden dus vandaar deze vraag. Hebben jullie je bekvam het jaar rond buiten staan? In onze tuin liggen de tegels vrij scheef dus hij rijd erg moeilijk. Ik ben van plan om op zoek te gaan naar een hoes om hem lekker op zijn plek te laten staan. Mijn tafel staat in de tuinmeubelbeits overigens.
Op Amazon/Bol hebben ze wel generieke hoezen. Je hebt ook nog iets alle tuinmeubelhoesshop .nl of .be of zoiets. Daar kan je vast wel wat generieks vinden
 
Dat er hoezen zijn weet ik inderdaad, ik ben meer benieuwd naar of mijn bekvam zelf het houdt? Ondanks de hoes staat hij nog steeds in de kou en nattigheid dan natuurlijk.
 
Dat er hoezen zijn weet ik inderdaad, ik ben meer benieuwd naar of mijn bekvam zelf het houdt? Ondanks de hoes staat hij nog steeds in de kou en nattigheid dan natuurlijk.
Als je die behandeld hebt, zal dat wel een paar jaar meegaan, geen idee welk hout dat het is. Ik heb hier een steigerhouten tafel die ondertussen 5 jaar aantikt. In de winter is er een doek over. Is gewoon behandeld en is niks aan te zien. Wel 2 planken wat kromgetrokken, maar heb ik gewoon een extra lat gezet en wat bijgeschaafd. Maar als je hem zo wilt laten staan, zou ik wel iets rond de pootjes doen die op de grond staan, moest je daar nog geen wieltjes opgezet hebben.Een viltje of stukje plastik ofzo of zoiets van krimpband ronddoen, hoeft niet heel hoog te zijn. Je wilt gewoon dat de poot niet rechstreeks in het water staat, meer moet dat niet zijn. Maar zolang er een hoes is en alles kan ademenen, zal dit toch wel een paar jaar moeten meegaan. Zeker mits dat je het hout behandeld hebt.
 
Kan het zo snel niet vinden dus vandaar deze vraag. Hebben jullie je bekvam het jaar rond buiten staan? In onze tuin liggen de tegels vrij scheef dus hij rijd erg moeilijk. Ik ben van plan om op zoek te gaan naar een hoes om hem lekker op zijn plek te laten staan. Mijn tafel staat in de tuinmeubelbeits overigens.
Staat gewoon buiten, wel onder een afdakje. Ervaringen met hoezen zijn dat het daar toch wel erg vochtig onder wordt. In het ergste geval moet ik over een paar jaar weer een tafeltje maken
 
Staat gewoon buiten, wel onder een afdakje. Ervaringen met hoezen zijn dat het daar toch wel erg vochtig onder wordt. In het ergste geval moet ik over een paar jaar weer een tafeltje maken
hier idem
 
Recent een Bastard Urban Large gekocht en naar aanleiding van dit forumtopic ook besloten om met het Bekvam tafeltje aan de slag te gaan. Erg tevreden met het resultaat!

1668000243885.png
1668000273285.png
 
Ook ik heb natuurlijk met als vele anderen een Ikea Bekvam tafeltje gekocht, maar wil het geheel onder het blad bevestigen, oftewel hangend.
Iedereen heeft de Komado staan, maar vind het net even minder mooi en praktisch.
Rondom zitten mooie bout verbinden voor de handvatten en dacht dus de Komado (ongeveer 38 kg) op te hangen, heeft iemand hier ervaring mee?
49abc1fb129d61f20dc3bb43f7719843.jpg
 
Mooi gemaakt! Wat voor scharnieren heb je gebruikt?
Bedankt!, Ik heb de originele scharnieren van de Bastard large gebruikt die ik had gekocht samen met de extra tafeltjes. Vervolgens 4 blokjes hout afgerond zodat de scharnieren er precies oppasten. Zie ook onderstaande foto:

WhatsApp Image 2023-08-16 at 12.12.53.jpeg
 
Ook ik heb natuurlijk met als vele anderen een Ikea Bekvam tafeltje gekocht, maar wil het geheel onder het blad bevestigen, oftewel hangend.
Iedereen heeft de Komado staan, maar vind het net even minder mooi en praktisch.
Rondom zitten mooie bout verbinden voor de handvatten en dacht dus de Komado (ongeveer 38 kg) op te hangen, heeft iemand hier ervaring mee?
49abc1fb129d61f20dc3bb43f7719843.jpg
Waarschijnlijk heb je het al lang opgelost, maar ik heb de ring met de handvatten verwijderd en alleen de pootjes gebruikt. Dit onderstel heb ik met vier schroeven (5 cm x 4mm, geloof ik) opgehangen aan het blad. Dat gaat prima. Als jij ook de vier gaten per handvat nog gaat gebruiken, zou de kamado helemaal als een huis moeten hangen. :cool: De GG Compact had die optie helaas niet.

GrillGuru_ingebouwd.jpg
GrillGuru_ingebouwd_gebruik.jpg

GG_compact_orig.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan