BasBQ
Beef en Steak

Het Grill Guru draadje

Na een kleine 10 jaar van mijn Boretti carbone te hebben genoten begon deze sinds dit afgelopen winter slechter de temperatuur te bewaren. Tijd voor iets nieuws, dus!
De keuze is gevallen op een Grill guru large. Ik meld me dus in dit topic. ;)

Vandaag de vuurdoop van deze: Pulled pork.
Hopelijk slaagt dit, zal dan uiteraard verslag uitbrengen in " low and slow".

Bekijk bijlage 43312
Veel plezier ermee. Maar als het op de boretti lukte, dan zeker met deze.
 
  • Leuk
Waarderingen: Q
Na een kleine 10 jaar van mijn Boretti carbone te hebben genoten begon deze sinds dit afgelopen winter slechter de temperatuur te bewaren. Tijd voor iets nieuws, dus!
De keuze is gevallen op een Grill guru large. Ik meld me dus in dit topic. ;)

Vandaag de vuurdoop van deze: Pulled pork.
Hopelijk slaagt dit, zal dan uiteraard verslag uitbrengen in " low and slow".

Bekijk bijlage 43312
Welkom!
 
  • Leuk
Waarderingen: Q
Tot gisteren zeer tevreden met mijn grill guru large. Helaas kwam ik er gisteren achter dat mijn vuurbox een deel uit gebroken is. Vind dit toch wel erg snel. De bbq is al heel wat keren aan geweest en ook goed op temperatuur geweest. Toch is alsnog een stuk er uit gebroken. Ik heb een garantie aanvraag gedaan en hoop dat ik de verbeterde box krijg die schijnbaar tegenwoordig bij de hornbach er in zit.
 
Tot gisteren zeer tevreden met mijn grill guru large. Helaas kwam ik er gisteren achter dat mijn vuurbox een deel uit gebroken is. Vind dit toch wel erg snel. De bbq is al heel wat keren aan geweest en ook goed op temperatuur geweest. Toch is alsnog een stuk er uit gebroken. Ik heb een garantie aanvraag gedaan en hoop dat ik de verbeterde box krijg die schijnbaar tegenwoordig bij de hornbach er in zit.
Dat gaan ze vast goed oplossen. Heb je een foto?
 
Tot gisteren zeer tevreden met mijn grill guru large. Helaas kwam ik er gisteren achter dat mijn vuurbox een deel uit gebroken is. Vind dit toch wel erg snel. De bbq is al heel wat keren aan geweest en ook goed op temperatuur geweest. Toch is alsnog een stuk er uit gebroken. Ik heb een garantie aanvraag gedaan en hoop dat ik de verbeterde box krijg die schijnbaar tegenwoordig bij de hornbach er in zit.

Dat is balen! Het breken van de vuur box heeft wat mij betreft niks te maken met hoe lang de kamado in gebruik is. Het kan gebeuren bij de eerste run en bij run 236.
 
Valt mij op dat er een hoop stuk gaat aan de GGā€™s ā€¦ ze lossen het van grill guru altijd goed op maar toch ā€¦
Eens ben je door de 2 jaar heen ā€¦


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb mijn Grill Guru nu een jaar of twee denk ik ,en gelukkig nog niks aan gehad ,gebruik hem toch regel matig .
Dus ik heb niks te klagen ,en dat wou ik zo houden ,en nog vele met mij.
 
Ik moet even kijken hoe ik ern foto kan uploaden. Maar ondertussen heb ik al een nieuwe vuurbox gekregen. Zondag 5 kg pulled pork er op gehad dus hij heeft al een tijd goed op temperatuur kunnen zijn. Ik heb ook maar een kolenmand gekocht. De kolen zitten dan niet meer direct tegen de vuurbox aan waardoor hij hopelijk iets minder warm wordt. Nog 1 keer low en slow en dan daarna pizza bakken!
 
Ik moet even kijken hoe ik ern foto kan uploaden. Maar ondertussen heb ik al een nieuwe vuurbox gekregen. Zondag 5 kg pulled pork er op gehad dus hij heeft al een tijd goed op temperatuur kunnen zijn. Ik heb ook maar een kolenmand gekocht. De kolen zitten dan niet meer direct tegen de vuurbox aan waardoor hij hopelijk iets minder warm wordt. Nog 1 keer low en slow en dan daarna pizza bakken!
Je gebruikt zeker tapatalk?
Want op de site zelf is het gewoon een kwestie van op het foto icoontje drukken. Voordeel is dat de foto op de site zelf gehost wordt, dus niet na x maanden ineens verdwenen is.

Weet niet hoe tegenwoordig is, maar extra voordeel in het verleden was ook dat de site eigenaar meer reclame inkomsten kreeg als ze geen tapatalk gebruikte.
 
Ik zag maandag voor het eerst de kolenmand voor de large en ik moet zeggen dat het ding er mooi in past.
 
Vandaag de knoop doorgehakt.. deze gaat bezorg worden een deze dagen. Had eigenlijk de XL in gedachten maar denk dat deze qua formaat ook voldoet.
FC69F4AC-5DCC-45E6-B6BA-B9FFBC56C766.jpeg
 
Je gebruikt zeker tapatalk?

Eigenlijk ligt het aan mijn eigen onhandigheid :alien:. Ik kijk regelmatig op het forum maar post niet zo veel. Zal maar eens wat meer moeten delen. Mijn mobiel is even weg voor garantie en daarna zal ik eens wat van mijn gerechten er op knallen:).

De vuurbox is nu nog 1x keer voor low en slow gebruikt. Dat ga ik nog een keer doen en daarna ga ik hem weer een keer opstoken om zelf gemaakte pizza's op te bakken.
 
Vandaag de knoop doorgehakt.. deze gaat bezorg worden een deze dagen. Had eigenlijk de XL in gedachten maar denk dat deze qua formaat ook voldoet.

Gefeliciteerd met je aankoop! Toch zal je zien dat de large behoorlijk groot is voor de meeste gerechten. Afgelopen zondag 2 stukken / 5 kg pulled pork er op gehad en dat ging prima. Was genoeg om 10 volwassenen en 10 kids te voeden bij ons :)
 
Gefeliciteerd met je aankoop! Toch zal je zien dat de large behoorlijk groot is voor de meeste gerechten. Afgelopen zondag 2 stukken / 5 kg pulled pork er op gehad en dat ging prima. Was genoeg om 10 volwassenen en 10 kids te voeden bij ons :)

Dankjewel.. goed om te horen..
Kan niet wachten. Morgen wordt hij afgeleverd. Vandaag de Inkbird thermometer binnen gekregen. Mooi stukje techniek..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Hoi allemaal!

Ook ik heb met de AH-actie een GG Large gekocht. Mijn Firebox is zoals bij velen ook al meermaals gebroken.

Nu is de service vanuit GG opzich goed en krijg ik nu als alternatief de nieuwe - uit losse delen bestaande - firebox aangeboden. Maar inmiddels begin ik wel wat te twijfelen...Misschien kan ik beter sturen op ontbinding vd overeenkomst en doorsparen voor een betere kamado?

Een aantal zaken die ik nu echt mis:
  1. De 'schoorsteen' / luchtuitlaat laat IMO echt te wensen over. Kan deze makkelijk vervangen worden voor een betere kwaliteit?
  2. Ontbreken van half moon platesetters. Dit is wat mij betreft nu echt het grootste gemis.
  3. Ontbreken van een D&C systeem. Volgens GG zelf is het systeem wat in de elite (?) versie zit, niet los verkrijgbaar.
  4. Ontbreken van een gietijzeren rooster vanuit GG. Maar die is vast wel te krijgen van en niet-GG merk?
Dan nog even een laatste vraag: wat is nu het voordeel van zo'n ash tray, zoals bij The Bastard? Want de helf vh as valt er dan toch sowieso naast?
 
Terug
Bovenaan Onderaan