BasBQ
Beef en Steak

Hertenhaas met bosbessensaus

 
 

Brownie

Sprokkelaar
Berichten
42
Na al enige tijd mee te gluren en inspiratie op te doen van al het lekkers wat voorbij komt, vandaag maar lid geworden van dit mooie forum. Zodat ik ook mijn creaties met jullie kan delen. Gisterenavond onderstaande lekkers gemaakt.

Het is weer de tijd van jaar, het wildseizoen! Geïnspireerd en lekker genaakt door onze Noskos heb ik zijn recept voor de Bosbessensaus met herten haas gemaakt op de Joe. https://www.bbq-nl.com/hertenhaas-met-blauwe-bessensaus/

Spoiler, het was heerlijk!

Bij de Makro 2 mooie hertenhazen van in totaal 900 Gr gescoord(uiteraard ook gelijk wat anders lekkers meegenomen, een mooie ribeye en zalm). De ingrediënten voor de saus waren al in huis.

De al mooie hertenhaas ontdaan van wat silverskin en daarna de uiteinden opgebonden voor een gelijke dikte en garing later. Helaas vergeten foto's te maken van de hertenhaas voor en tijdens de bereiding 🤔.

Tijdens het maken van de saus komen de heerlijke geuren je al tegemoet. Wat me wel tegenviel was dat het inkoken van de saus wat langer duurde dan gedacht, daardoor kwam ik met de planning voor het bijgerecht (roseval, zoete aardappel, pompoen en wortel) voor het mooi net niet goed uit.

De Haas eerst even mooi aangebruind en daarna indirect verder gegaard.

Wat was dit een heerlijk mals stukje vlees met een perfect passende saus. We hebben ervan genoten en ik vond het de kosten(hertenhaas is niet goedkoop) meer dan waard.

Vanavond weer zelf gemaakte pizza van de Joe. Het deeg staat al te rijzen. Fijn weekend nog!

IMG_20201017_195715.jpg


IMG_20201017_195618.jpg


IMG_20201017_193056.jpg


IMG_20201017_190935.jpg


IMG_20201017_190923.jpg
 
Mooi gemaakt, staat hier nog op de to-do-lijst.
 
Die ga ik ook op de lijst zetten. Ziet er prima uit.
 
Zo, die ziet er goed uit
Top zeg.
Gegeten als een koning denk ik
 
Dat ziet er heerlijk uit zeg. En een hele mooie cuisson. Had ik zeker gelust.
Hert is een heerlijk delicaat stukje vlees. Mooi fijn van structuur. Dit soort sausjes spreken mij wel aan. De zogenaamde “wild” sausen van restaurants waar het bloed van het dier in verwerkt word vind ik echt overdreven. Dat doe je bij een koe of varken toch ook niet. Ga dit mooie sausje van Noskos eens onthouden en lekker ns maken.
 
Fantastisch gerecht. Als je bloed wil verwerken maak er dan bloedworst van. Lekker goed bakken appeltje erbij en smullen maar.
In de saus vind ik het niks.
 
Terug
Bovenaan Onderaan