BasBQ
Beef en Steak

Herkent iemand deze paprika/peper?

 
 
 

Kiwietje

Stoker
Berichten
308
Hoi allemaal!
Een paar maanden geleden heb ik een peper/paprikaplantje gekocht met de naam "paprika scharf".

Vandaag een kleine oogst binnen maar ik heb eigenlijk geen idee wat voor paprika of peper het is. Qua smaak is hij een beetje pittig, beetje zoet. De kleur is geel/oranje. Wellicht dat ik er maar een sambal van maak.

Weet iemand wat meer over deze peper?
20210828_173130.jpg
 
Ik denk dat niemand je dat kan vertellen.... er zijn duizenden rassen en pepers zijn super gevoelig voor kruisbestuiving 😉
 
Wat @EasywoodsQ zegt.
Als je de rasnaam /veredelaar kan achterhalen dan weet je meer.
Waarom wil je het weten?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Bedankt voor de reacties! Ik ben nieuwsgierig naar wat het is en waar het wordt toegepast, wellicht kan ik daar nog wat inspiratie uit halen :D
 
Als je interesse hebt kan je eens op de site van Westlandpeppers kijken of bij Hot Pepper King.

Je hebt het plantje gekocht zonder de rasnaam van de veredelaar dus lastig zoeken.



Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel durven zomaar proeven aan een peper die je niet kent. Heb dat vorig jaar eens gedaan met een Habanero. Wist zelfs niet van het bestaan af en bijt gewoon de helft eraf :ROFLMAO: Dat doe ik dus nooit meer.
 
Dat is wel durven zomaar proeven aan een peper die je niet kent. Heb dat vorig jaar eens gedaan met een Habanero. Wist zelfs niet van het bestaan af en bijt gewoon de helft eraf :ROFLMAO: Dat doe ik dus nooit meer.
Ben ik blij dat het hier wat beter afliep :ROFLMAO:
 
Ben ik blij dat het hier wat beter afliep :ROFLMAO:
Was zo een pakje uit de AH dat mijn vrouw had meegebracht. Stond op 'Peper mix' en ik had niet op de achterkant gekeken. Dus lekker op de BBQ mee gelegd en dan op tafel gelegd. Eentje neemt een rode chilipeper en haar man vraagt na 10 min welke de pikanste is. Dus zei zegt dat ze de rode had en deze echt wel mee viel, waarna ik een gele nam en direct half in mijn mond nam. En zij met hun 2 elk nog een kwart.

Eerste wat ik tegen mijn vrouw zei was: 'Als je ze nog eens ziet liggen in de AH ... niet meer doen' :ROFLMAO: Week later ben ik bij mijn schoonouders met dit verhaal bezig en gaat mijn schoonvader de kast en en komt af met een potje gedroogde Scotch Bonnet. 'Pak maar een mespuntje' zei hij en ik zo stom als ik kon :ROFLMAO: Doe ik dus ook nooit meer.
 
Bij een paprikakweker die daarbij op proef ook dit soort pepertjes had iemand er een op zien eten voor een weddenschap......
Die kreeg het zo benauwd dat ik even overwogen heb 1-1-2 te bellen


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Dat is wel durven zomaar proeven aan een peper die je niet kent. Heb dat vorig jaar eens gedaan met een Habanero. Wist zelfs niet van het bestaan af en bijt gewoon de helft eraf :ROFLMAO: Dat doe ik dus nooit meer.

Hahaha, zelfs met plukken is het raadzaam handschoenen te dragen....... dat "vergeet" ik nog wel eens dus ik kan me een goede voorstelling maken van wat je hebt doorgemaakt na die hap...... HELD!! 👊
 
Eerste wat ik tegen mijn vrouw zei was: 'Als je ze nog eens ziet liggen in de AH ... niet meer doen' :ROFLMAO: Week later ben ik bij mijn schoonouders met dit verhaal bezig en gaat mijn schoonvader de kast en en komt af met een potje gedroogde Scotch Bonnet. 'Pak maar een mespuntje' zei hij en ik zo stom als ik kon :ROFLMAO: Doe ik dus ook nooit meer.
Goed vertouwen in je schoonvader heb je dan 😂
 
ziet er uit als snoep paprika :p

Je kan ook nog ABT's maken, klinkt wel goed als ze zoet en pittig zijn..
 
Goed vertouwen in je schoonvader heb je dan 😂
Ik dacht van 'Gedroogd?' en 'maar een mespuntje'. Maar dat heb ik geweten.
Trouwens, die week had mijn vrouw weer zo een pakje uit de AH meegebracht, maar na 2 weken in de koelkast heb ik ze laten verdwijnen :ROFLMAO:

Een collega van mij is aan het tuinieren geslagen en heeft habanero's geplant. Maar na mijn verhaal, durft hij er niet in de bijten en probeer hem wel uit te dagen :ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan Onderaan