BasBQ
Beef en Steak

Help kant en klare Ribs

 

Quaak

Sprokkelaar
Berichten
45
Mijn lieve vrouw heeft per ongeluk kant en klare spare ribs van de slager mee genomen. Ik kom er nu pas achter (Bbq staat al aan op 110gr) teleurstelling is groot vandaag lekker weer kids in het zwembad en lekker de spare ribs bereiden. Maar goed nu de vraag hoe gaan we deze ribs opwarmen ik dacht zelf de bbq op 150 gr en dan naar de kern opwarmen 75 gr??
 
Zijn ze voorgekookt ook? Of enkel gemarineerd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Mijn lieve vrouw heeft per ongeluk kant en klare spare ribs van de slager mee genomen. Ik kom er nu pas achter (Bbq staat al aan op 110gr) teleurstelling is groot vandaag lekker weer kids in het zwembad en lekker de spare ribs bereiden. Maar goed nu de vraag hoe gaan we deze ribs opwarmen ik dacht zelf de bbq op 150 gr en dan naar de kern opwarmen 75 gr??

Ze zijn al gaar dus de kern is niet zo van belang. Gewoon lekker door verhitten en misschien met een wat hogere temperatuur en krokantje geven aan de buitenkant? Maak je ze de volgende keer gewoon lekker zelf... heb je twee keer lekker gegeten!
 
Ze zijn voorgekookt en gemarineerd

Ik zou ze even in wat alufolie en appelsap garen en daarna in de saus afmaken. Wellicht krijg je ze dan nog wat malser.
Ben benieuwd naar de uitkomst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Wat is het toch mooi om verrast te worden :)
Na mijn teleurstelling hebben we besloten de Ribs als lunch te eten. De q stond toch aan dus waarom niet. De ribs waren blijkbaar niet voorgekookt maar gebraden.. Ik heb ze alsnog langzaam opgewarmd. Temp q 110 / 120 gr en de kern naar 60 gr gebracht. Ze hebben een uurtje in de q gelegen. Tot mijn verrassing gleden ze zo van het bot af. Er was zelfs een lekkere rook smaak aanwezig. Het leek wel of ze voorbereid waren in een smoker. Ik ga het morgen vragen want ik heb een brisket besteld die ik zaterdag wil bereiden.
Ik mis vandaag wel mijn stook momentje maar dat komt wel weer goed. Buik is bol lekker gegeten en nu van het weer genieten!!
CCEEBF9E-6533-4399-B1C6-1B60B02AC692.jpeg
F81262AF-7D26-4B68-89E5-8F0EB4F2671A.jpeg
9F46D19E-42E7-4BDB-BD3E-3BC12A3AE87D.jpeg
 
Top!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan