BasBQ
Beef en Steak

Help ik weet niet hoe ik de ribs af zal maken

 
 

Superjohn

Stoker
Berichten
357
Help ik weet niet hoe ik de ribs af zal maken, ik heb ze in een dryrub gezet:

Dry rub

1 el paprikapoeder
0.5 el komijnzaad
1 el uipoeder
1 el knoflookpoeder
1 tl chilipoeder
1 el oregano
1 el grof zeezout
1 el bruine suiker

Nu moet ik er voor een feestje vandaag een aantal maken dus om safe te gaan gisteren vast 2 ribjes geprobeerd.
De smaak is redelijk maar ze hebben een laagje nodig met wat extra smaak dus ik had hier van het forum het volgende recept van Kootjesharker:

Hier het recept van de honingmarinade die ik over mijn spareribs heb gedaan.
De hoeveelheid is voor 4 ribs.

            300ml ketchup
            3 el honing
            2 tl worcestersaus
            2 el rode wijnazijn
            4 teentjes knoflook
            zout
            peper
            chillipoeder

Ketchup en honing mengen tot een glad mengsel en dan worcestersaus, wijnazijn en de knoflook erbij doen.
Het geheel op smaak brengen met zout, peper en chillipoeder.
Ik heb i.p.v knoflookteentjes poeder gebruikt en de hoeveelheid op de gok.


Maar dat was het net niet...met name vonden we het wat te zuur.

Ik zit meer te denken aan iets met ketjap/honing/sambal....pittig zoet.

Kan niet meer oefenen dus moet in 1 x goed vanmiddag, wie heeft een idee?

Gr John.
 
heb je geen lekkere bbq-saus in huis waar je ze mee in kan smeren als glace?
 
Leo zei:
heb je geen lekkere bbq-saus in huis waar je ze mee in kan smeren als glace?

Nee niets kantenklaars in huis dus ik moet ff improviseren.
 
Extra honing toevoegen aan de sauce?
 
Als je hem te zuur vind meer zoet toevoegen, dus bruine basterdsuiker, stroop, molasse dat soort spul, geeft weer een diepere smaak aan je saus. Meer honing kan ook of agave siroop, ook zoet maar niet met die diepte van de andere zoetmakers.

Voor meer hitte iets van tabasco, chipotle tabasco, chipotle poeder etc. En voor de andere warmte iets kaneel of piment.

Kijk voor de lol ook eens op je potje chilipoeder, is dat 100% pepers of een mengsel met o.a. komijn? De eerste geeft alleen hitte, de tweede heeft extra kruiden en specerijen die ook weer diepte aan je saus geven.

Je ziet er is nog genoeg te spelen ;)

Ook veranderen sauzen als je ze een tijdje laat staan, die van mij is pas na een paar weken op smaak vind ik zelf.
 
ketjap/honing/sambal met wat ketchup altijd goed.
 
noskos zei:
Als je hem te zuur vind meer zoet toevoegen, dus bruine basterdsuiker, stroop, molasse dat soort spul, geeft weer een diepere smaak aan je saus. Meer honing kan ook of agave siroop, ook zoet maar niet met die diepte van de andere zoetmakers.

Voor meer hitte iets van tabasco, chipotle tabasco, chipotle poeder etc. En voor de andere warmte iets kaneel of piment.

Kijk voor de lol ook eens op je potje chilipoeder, is dat 100% pepers of een mengsel met o.a. komijn? De eerste geeft alleen hitte, de tweede heeft extra kruiden en specerijen die ook weer diepte aan je saus geven.

Je ziet er is nog genoeg te spelen ;)

Ook veranderen sauzen als je ze een tijdje laat staan, die van mij is pas na een paar weken op smaak vind ik zelf.


Oke 4 eetlepels bruine bastaard suiker er bij, 2 theelepels sambal brandal en 2 eetlepels zoute ketjap.



;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nog nooit zoveel complimenten gehad....ze waren top!!!!


Thx John.
 
haha geweldig.

zo zie je maar, ze staan je met raad en daad terzijde. zefs voor het afvoeren van je overgebleven vlees
 
Terug
Bovenaan Onderaan