BasBQ
Beef en Steak

Heet Fruit en een Zwarte Poes!

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.808
Lieve BBQ Vrienden!

Vriend Sander koos een leuk nieuw onderwerpje voor ons maandelijkse hoogtepunt en het toeval wil dat ik net gisteren en vandaag oefensessies had gepland voor in aantocht zijnde culinaire avonturen... ik ga weer wat kamado-kook-workshops geven voor kleine gezelschappen. Daar hoort een zalig toetje bij en dat maakte ik vandaag voor het eerst. Vanochtend las ik dat Fruit het nieuwe onderwerp was, dus daar gaan we!

SDJ_2257.jpg


Lekkere zoete en rijpe ananas van Del Monte van de Groente Juwelier hier in het dorp op zaterdag. Op zich al zalig, maar even gemarineerd in Licor 43 en dan grillen en aflakken met dat zoetige drankje is De Bom!

SDJ_2259.jpg


Eitje aan en gaan!

SDJ_2298.jpg


Van Hugo de Desembakker kwam deze zalige focaccia met zwarte olijven. Vers zalig maar de volgende dag even toasten in de BBQ... Happy Days!

SDJ_2261.jpg


Voor de lunch mocht daar alvast een lekker biertje bij:

SDJ_2307.jpg


We waren allemaal lekker aan het chillen in de tuin vandaag. Top Dagje!

SDJ_2270.jpg


Loes genoot er ook weer van!

SDJ_2284.jpg


Lekkere zoete aardappel voor bij de Flat Iron Steak:

SDJ_2292.jpg


En een mooi biertje erbij:

SDJ_2302.jpg


Erg lekker die Witte Lupulus met koriander en citrusschil... fris en toch een mooi bittertje!

SDJ_2313.jpg


Prachtig Uruguayaans Graan gevoerd rund. Hele mooie smaak.

Daar dronken we deze prachtige rode rakker bij:

SDJ_2311.jpg


Toen mocht ik het toetje opbouwen...

SDJ_2318.jpg


En aftoppen met verse munt en poedersuiker!

SDJ_2330.jpg


Het was echt zalig... ik had de bodem besmeert met mascarpone waarin ik wat Bourbon Vanille extract had verwerkt.

Echt heel lekker!

SDJ_2339.jpg


Dit is een blijvertje op het menu!

Dank voor de mooie challenge Sandermannetje!

Liefs
 
Vriend Sander.. you knocked it out the park, once again!🥰

Wat een geweldige shot met die vallende poedersuiker! ik hoop Van Gilse? Een van de merken waarvoor ik ook deze week de wekker weer moet zetten ;)

Wat een snelheid kerel, is dit de snelste inzending ooit? Dat wordt nog lang wachten op de uitslag :ROFLMAO:
 
Beetje jammer van die poes. Ligt aan mij hoor denk ik.
 
Geweldig mooi maaltje met natuurlijk de bij behorende drankjes,top 👌🏻.
En er is niks mis van een foto van een mooie poes 😜.
 
Zou je bereid zijn om het recept van het overheerlijk uitziende dessert te delen? Of is dat alleen voorbestemd voor de deelnemers aan de workshop? :unsure:
 

Tja, dat is heel vormvrij hoor. Ik had kant en klare bodems via Sligro van Tante Fanny. Daar een laagje mascarpone op waar ik wat vanille extract door deed. Daar druk je dan vers fruit op. De ananas had ik gemarineerd en gegrild en de rest van het fruit was rauw. Blauwe bessen, framboos, braam, aardbei, nectarine. Op een pizzasteen indirect en heet (ca. 250°C) bakken tot lekker. Minuutje of 6 denk ik. Aftoppen met munt en poedersuiker. Maar chocolade schaafsel of een bolletje ijs moet ook werken. Smakelijk!
 
Daar worden je volgers weer blij van man!
 
Weer een schitterende creatie!
 
Dank dank dank Sander! (y) Gaan we proberen!
 
Tja, dat is heel vormvrij hoor. Ik had kant en klare bodems via Sligro van Tante Fanny. Daar een laagje mascarpone op waar ik wat vanille extract door deed. Daar druk je dan vers fruit op. De ananas had ik gemarineerd en gegrild en de rest van het fruit was rauw. Blauwe bessen, framboos, braam, aardbei, nectarine. Op een pizzasteen indirect en heet (ca. 250°C) bakken tot lekker. Minuutje of 6 denk ik. Aftoppen met munt en poedersuiker. Maar chocolade schaafsel of een bolletje ijs moet ook werken. Smakelijk!
Hi Sander!

Vandaag jouw fruit toetje gemaakt! Nou dat viel in de smaak hoor! Nogmaals erg bedankt! En nog even een foto als bewijs...anders is het niet gebeurd natuurlijk....;)

Groeten,
Richard

Fruit.jpg
 
Seau dan! Prachtige foto kerel!
 
deze had ik even gemist, maar wat een heerlijkheid zeg
hier gaan we de volgende keer de show mee stelen bij de visite
thnx kerel. top dat je deze met ons wil delen
 
Mooi dagje, heerlijk!🤤😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan