BasBQ
Beef en Steak

Heerlijke Picanha Burgers

Heerlijk Picanha burgers, ziet er heerlijk uit.
ik schaam me er ook niet voor om een Picanha door de vleesmolen te halen.
Persoonlijk de lekkerste burgers die ik ooit heb gemaakt, en inderdaad een kleine snuf peper en zout, that's all, die ik wel door het gehakt meng, het zout zorgt ervoor dat er een betere binding van het gehakt plaatsvindt.
Het grote verschil met gewoon gehakt vind ik het vet. De smaak van het vet van een Picanha is heel zacht en romig, het vet smelt ook beter weg dan het vet van bijvoorbeeld een riblap, en dat in combinatie met 1 van de lekkerste stukjes vlees van het rund.
Vet van een riblap is ook heerlijk maar is wat harder van smaak en is in een burger wat stugger.
Maar ja, een ieder heeft zo zijn voorkeur, of afkeur;)
 
Zalige burger en heel mooi klaar gemaakt voor de foto, vakmanschap!
 
Super burger. Het gaat om smaak en dat zit hier wel goed!!
 
Deftige burger, zeg maar gerust een burger op stand.
Mooi werk
 
Bravo! Mooi, lekker en helemaal zelf gemaakt! Top!
 
Ziet er in ieder geval erg lekker uit!! En ik kan me voorstellen dat de smaak anders is, zo niet beter.
De friet ook zelf gesneden?
 
Eens!! Ossewit is en blijft top, hoewel het kan zijn dat de huisarts daar anders over denkt

Denk dat naast ossewit mijn huisarts ook wel eens problemen zou kunnen hebben met m’n BBQ hobby. Heb het haar nog maar niet verteld 😜
 
Eens!! Ossewit is en blijft top, hoewel het kan zijn dat de huisarts daar anders over denkt
Zijn de meningen ook zeer over verdeeld, iets met natuurlijke vetten ipv plantaardig met kans op kankerverwekkende stoffen.

In ieder geval, hier ook altijd ossewit

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dat is iig een heerlijke burger geworden. Water loopt me in de mond.

Zou het ook een optie zijn om het vet dat je bij Picanha wegsnijd te bewaren. En dat mengen met riblappen of runderpoulet tijdens gehakt maken? Op soort gelijke manier maken we hier gehakt van wildzwijn of ree. Daar moet ook extern vet aan toegevoegd worden.
Ik zie Guga in zijn filmpjes ook vaak wagyu vet bewaren en dat door gehakt draaien. Om zo “wagyu burgers” te maken.
 
Zijn de meningen ook zeer over verdeeld, iets met natuurlijke vetten ipv plantaardig met kans op kankerverwekkende stoffen.

In ieder geval, hier ook altijd ossewit

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Daarom ga ik bij dit soort maaltijden ook altijd voor lekker en komt gezond op een 2de plan....
 
Terug
Bovenaan Onderaan