BasBQ
Beef en Steak

Heatermeter

noskos zei:
IDD en ik heb de tijd, dus er is er ??n langzaam onderweg naar me :D
Zojuist ook 1 x printje besteld en nu langzaam onderweg @ Euro 10,69 (de afschrijving door Paypal van USD14,00 omgerekend tegen de dagkoers)
 
@structor, ik moet nog een ding aanpassen. Het duurt af en toe erg lang voordat er contact is gelegd met de controller-site/server. In die tijd blijft de HM hangen. Daarnaast zou eigenlijk ook nog even een signaal gestuurd moeten worden, dat hij vanaf dat moment gaat uploaden, ipv altijd als hij aanstaat.
 
Ja klopt ;) Ik doe aan mijn kant alle api requests loggen, maar heb de heatermeter request maar even uitgezet omdat die wel heel veel logde. Weet je niet of een sessie actief is? We zouden anders nog een incoming 'configuratie' request kunnen toevoegen die aan de forumcontroller site kant een bericht stuurt op het moment dat een sessie gestart wordt en zodra hij beeindigd wordt.
 
Volgens mij stuur je geen bericht als de sessie is afgelopen. Voor de start van de sessie zou ik gewoon het instellen van de setpoint kunnen pakken.

Hoe doe jij dat met je eigen controller?
 
Ep Woody zei:
Volgens mij stuur je geen bericht als de sessie is afgelopen. Voor de start van de sessie zou ik gewoon het instellen van de setpoint kunnen pakken.

Dat is wel erg impliciet. De laatste sessies die ik heb gedaan heb ik allemaal gedaan op dezelfde pit temp, dat lijkt me dus niet z'n goede trigger. Is het niet makkelijker om een knop op het bbqgenootschaps tabblad toe te voegen? Het gevaar is dan wel dat je het vergeet. Dit zou wellicht met een soort waarschuwing/banner op de grafiek pagina duidelijk gemaakt kunnen worden.

Als je toch iets automagisch wil zou je ook kunnen denken aan het inprikken van de meat probe maar dit is ook vrij willekeurig.
 
Ik bedoelde daarmee, de request die gedaan wordt om de setpoint in te stellen. Die wordt verstuurd vanuit de controllersite als je een sessie start. Aan de andere kant, als je niet de juiste hostnaam hebt ingevuld werkt het vastleggen wel, maar kan hij geen invloed uitoefenen op de HM.
 
Klopt ik stuur nu niks, maar ik zou dat eenvoudig kunnen toevoegen. Het setpoint pakken is eentje waarover ik twijfel, je kunt je setpoint ook tijdens de sessie veranderen. Ik zit nog wel eens na te denken of ik warmteprofielen wil ondersteunen (dus meerdere setpoints in tijd gepland, b.v. om initieel een lagere temperatuur aan te houden om b.v. meer rook af te kunnen geven)
 
Zou het ook niet op setpoint doen. Wil ook nog wel eens tegen het einde de temperatuur omhoog gooien...
 
Het enige wat ik met de setpoint zou doen is kijken of er een actieve sessie is, zo nee, begin dan met uploaden. Pas je de setpoint halverwege aan blijft hij gewoon de informatie versturen.
 
Ep Woody zei:
Ik bedoelde daarmee, de request die gedaan wordt om de setpoint in te stellen. Die wordt verstuurd vanuit de controllersite als je een sessie start. Aan de andere kant, als je niet de juiste hostnaam hebt ingevuld werkt het vastleggen wel, maar kan hij geen invloed uitoefenen op de HM.

Sorry, verkeerd begrepen. Dit klinkt als een werkbare oplossing.
 
In principe wat ik je vrij snel kan aanbieden is een api die:
* met een hm naar site call aangeeft of er een actieve sessie is
* met een site naar hm call aangeeft of er een sessie start
* met een site naar hm call aangeeft of er een sessie stopt
 
Lijkt me prima, dan zal ik dat nog even toevoegen, en een oplossing zoeken voor het blijven hangen van de HM als de controller-site traag is.  Dan komt daarna de uitbreiding openbaar.
 
Ep Woody zei:
Ik gebruik nu de KTJ probes, van de digitale thermometers die je op ebay kunt vinden.

Deze:
13558982180.jpg
Je gaf in een andere post aan dat je ook de parameters hebt. Heb je die voor mij?

Werkt de heatermeter lekker met die probes? Of werkt het lastig, zijn er nadelen?

Wat was de reden dat jij voor KTJ koos ipv ThermoWorks of Maverick?

Thx!
 
Terug
Bovenaan Onderaan