BasBQ
Beef en Steak

Hammetje

 
 
 

de volle

Gemarineerd
Berichten
1.052
Kleine hammetje op de Q vandaag. Op de weber met houtskool. Vond het lastig om de temp op 120 graden te houden. Liep steeds op en hij moest dicht om de temp weer te laten zakken. Zal de volgende keer nog minder houtskool aansteken. Resultaat zag er prima uit lekker sappig. de smaak viel tegen. Voor de eerste keer een algemene rub gebruikt maar die gaat het niet meer worden.
IMG_20200705_184932_resized_20200705_070244093ham (1).jpg


IMG_20200705_184814_resized_20200705_070244717ham.jpg
.
 
Uit de Oven?
Geen foto's van de BBQ, dan is het niet gebeurd.
Sorry, we zijn een BBQ forum, en daar horen foto's van de BBQ bij.
 
Hoeft geen sorry als de regels zo zijn dan respecteer ik die. Niet uit de oven hoor. Gelukkig heb ik er nog wel een foto van.

Bijna klaar!

IMG_bijna klaar20200705_175931_resized_20200705_073620077.jpg


En dan het ultieme bewijs

IMGham op bbq_20200705_175924_resized_20200705_073620690.jpg
 
Kijk, en dat zijn de aanvullende foto's waar wij hier als BBQ-ers op zitten te wachten.
 
😊
 
Probeer je temperatuur de volgende keer eens met je schuiven te regelen i.p.v. het meer of minder aansteken van houtskool gaat wellicht wat beter. 🤔
 
Vanmiddag de kleine smokey joe aangehad, halve bak vol met briketten/houtskool, met de schuifjes temp geregeld en dat ging prima tussen de 96 en 115 graden. Bak met water erin doet ook wonderen.

Dit was mijn allereerste keer met serieus bezig zijn kwa temperatuur. Eerder altijd een gas of briketten BBQ aangehad, standje volgas.

Gewoon beetje oefenen, is alleen maar leuk
7ac4e019a52e3caf54d2dc5756171157.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Vanmiddag de kleine smokey joe aangehad, halve bak vol met briketten/houtskool, met de schuifjes temp geregeld en dat ging prima tussen de 96 en 115 graden. Bak met water erin doet ook wonderen.

Dit was mijn allereerste keer met serieus bezig zijn kwa temperatuur. Eerder altijd een gas of briketten BBQ aangehad, standje volgas.

Gewoon beetje oefenen, is alleen maar leuk
7ac4e019a52e3caf54d2dc5756171157.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Als je een waterbak gebruikt om de temperatuur te stabiliseren vul hem dan met kokend water dat werkt nog prettiger. ;)
 
Als je een waterbak gebruikt om de temperatuur te stabiliseren vul hem dan met kokend water dat werkt nog prettiger. ;)
Goede tip, vroeg ik me vanmiddag nog wel af inderdaad, leek me ook wel logisch, maar het is goed gekomen.
 
Probeer je temperatuur de volgende keer eens met je schuiven te regelen i.p.v. het meer of minder aansteken van houtskool gaat wellicht wat beter. 🤔
Ik heb het nu met de schuiven gedaan. Maar dat was de eerste keer en niet een succes. Aan het resultaat mankeerde niets behalve de smaak van de rub. Voor een echte low en slow run wacht ik wel tot mijn everdure weer werkt.
 
Hammetje van de bbq. Hmm. Te lang geleden alweer
 
Ik heb het nu met de schuiven gedaan. Maar dat was de eerste keer en niet een succes. Aan het resultaat mankeerde niets behalve de smaak van de rub. Voor een echte low en slow run wacht ik wel tot mijn everdure weer werkt.
sorry voor m'n onwetendheid maar wat is een everdure?
 
Mooi hammetje geworden
Jammer dat het met de rub niet is gelukt maar daar is genoeg aan te doen
 
Moderne kamado het is de 4k. Hier nog een link met een review.

Ik heb er even op Google gekeken en snap nu dat je baalt als een stekker (niet de handigste opmerking) Ik hoop dat de importeur/dealer het snel en goed voor je oplost want voor zo'n prijs mag je dat toch wel verwachten.
 
Ik heb er even op Google gekeken en snap nu dat je baalt als een stekker (niet de handigste opmerking) Ik hoop dat de importeur/dealer het snel en goed voor je oplost want voor zo'n prijs mag je dat toch wel verwachten.
Ze willen hem morgen brengen. Helaas heb ik een belangrijke afspraak die ik niet wil verzetten. Moet dus nog langer wachten.
Ding was trouwens bij de Hanos in de aktie voor 1495 ex. Dat scheelt een hoop maar het blijft een groot bedrag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan