Beef en Steak

Hamburger maaltijd

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.060
Beste bbq collega's

Afgelopen week zijn we terug gekomen van een schitterende vakantie in Canada.
Als je dan weer "back in The Netherlands" bent is het wel even afkicken op culinair gebied.
En wat doen je dan? Je maakt een heerlijk hamburger menuutje om nog even het "gevoel" vast te houden.

OK, daar gaan we

Als uitgangspunt heb ik een receptje van m'n bbq maat @Bram aangehouden want die heeft eens overheerlijk pindakaas-met-jam burgers gemaakt als ontbijt. Of was het nou lunch? :unsure: Ach, doet er niet toe.

Een bosbessenjam en pindasaus zijn hierbij benodigd.
De pindasaus gemaakt van pindakaas, 200 ml kokosmelk, 4 tenen knoflook, (half) uitje, scheutje ketjap, pezo en wat chilipoeder voor een pitje. Uit en knoflook even aanfruiten en dan de rest erbij mikken. Uiteraard proeven en indien nodig een beetje tweaken.

20240808_120733.jpg



20240808_180320.jpg


Toen de WGA aangestoken en mochten de burgers erop. Voor de vakantie had ik al een aantal burgers "geprefabt" en dat was nu lekker makkelijk. Tussendoor ook even het broodje geroosterd.

20240808_175205.jpg


20240808_180715.jpg


Tussendoor nog even een mayo-sriracha-mosterd saus gemaakt. Hadden we bij kennissen in Canada mogen proeven. Daar hadden ze ook nog maple syrup aan toegevoegd, maar aangezien er nu jam op de burger gaat (lees: zoet) heb ik de maple syrup maar achterwege gelaten.

20240808_180116.jpg


Toen de burgers klaar waren konden we gaan bouwen.
Insmeren met pindasaus, jam en de mayo-sriracha-mosterd saus. Burger erop.
In plaats van ook nog eens sla en tomaat op het broodje te doen, heb ik ze deze keer ernaast gehouden. Is me erg goed bevallen moet ik zeggen. Er valt minder tussen je broodje uit. :cool:

20240808_181428.jpg


20240808_181501.jpg


En toen de burger klaar was het geheel op een plank met frietjes geserveerd
Burger op een bedje van sla en wat roma tomaatjes ernaast

20240808_181849.jpg



Heerlijk gegeten. Het recept met pindasaus en jam is erg lekker.

De maaltijd afgesloten met het laatste restje zelfgemaakt limoncello, heerlijk in de achtertuin

20240808_184016.jpg



Dank voor het kijken
Rick
 
Lekker man!

Bewuste keuze om pindakaas met stukjes te gebruiken of toeval?
 
Dat is een machtig mooi burgertje geworden 😍
Jammer dat ik er de vorige keer niet bij kon zijn en dit receptje dus gemist heb 😅
 
Dat is een machtig mooi burgertje geworden 😍
Jammer dat ik er de vorige keer niet bij kon zijn en dit receptje dus gemist heb 😅
Thnx
zeker eens maken
Erg lekker en net even anders
 
Lekker hoor Rick!

Ik kan mij er niks bij voorstellen, culinair verwend in canada in my offense ik ben er dan ook nog nooit geweest en weet ook niks van canada 🤣

Die burger maakt me wel hongerig...
 
Rick, welkom back.
Mooie burgercreatie, met bijpassend sapje ter afsluitimg
 
Lekker hoor Rick!

Je hebt hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt naar de pindakaas-met-jam burgers van @Bram,
Heb je daar een linkje van waar ik die kan vinden op het forum ?

Canada....Waar precies ben je geweest Rick ? en heb je daar rond getrokken of alleen op een plaats geweest?
Ik zelf had op de planning staan om er dit jaar heen te gaan in september,maar dat is door tussenkomst van 2 nieuwe kittens niet van gekomen ( heb al een mooie reis gehad in juni van dit jaar naar Noorwegen en Spitsbergen )
 
Lekker hoor Rick!

Je hebt hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt naar de pindakaas-met-jam burgers van @Bram,
Heb je daar een linkje van waar ik die kan vinden op het forum ?
 
Lekker hoor Rick!

Ik kan mij er niks bij voorstellen, culinair verwend in canada in my offense ik ben er dan ook nog nooit geweest en weet ook niks van canada 🤣

Die burger maakt me wel hongerig...
Same here, denk bij Canada een beetje aan Maple syrup op alles 😅

Maar peanut butter and jelly op een hamburger is wel apart.
Gaan we snel eens proberen (y)
 
Danke Knoei 👍🏻👊🏻
 
Ik kan mij er niks bij voorstellen, culinair verwend in canada in my offense ik ben er dan ook nog nooit geweest en weet ook niks van canada 🤣
Gewoon van alles wat.
Goeie burgers, stevige ontbijtjes, etc etc.
En natuurlijk poutine
 
Same here, denk bij Canada een beetje aan Maple syrup op alles 😅
Gewoon van alles wat.
Goeie burgers, stevige ontbijtjes, etc etc.
En natuurlijk poutine

En ja, pancakes met maple syrup kan ook
 
Canada....Waar precies ben je geweest Rick ? en heb je daar rond getrokken of alleen op een plaats geweest?
Ik zelf had op de planning staan om er dit jaar heen te gaan in september,maar dat is door tussenkomst van 2 nieuwe kittens niet van gekomen ( heb al een mooie reis gehad in juni van dit jaar naar Noorwegen en Spitsbergen )
ach, wat in het vat zit verzuurt niet.

Wij zijn deze keer in het oosten geweest, grofweg: Montreal-Ottawa-Toronto met tussendoor natuurparken bezocht
 
Gewoon van alles wat.
Goeie burgers, stevige ontbijtjes, etc etc.
En natuurlijk poutine

En ja, pancakes met maple syrup kan ook
Oh ja, Poutine 😅
Vond je dat wat?

Zag laatst Beardmeetsfood ermee stoeien, leek me niet heel smakelijk 😬
Maar al die mayo die wij erop kliederen vinden zij dan weer niks :LOL:
 
ach, wat in het vat zit verzuurt niet.

Wij zijn deze keer in het oosten geweest, grofweg: Montreal-Ottawa-Toronto met tussendoor natuurparken bezocht
Das helemaal waar!
Het oosten van Canada is wel gaaf Rick, ik ben stiekem een beetje jaloers op je! Het Bruce Peninsula park lijkt me erg gaaf om eens te zien en het Gros Morn National Park lijkt me ook vet om te zien daar kun je prachtig wandelen en varen door de fjorden las ik.

 
Oh ja, Poutine 😅
Vond je dat wat?

Zag laatst Beardmeetsfood ermee stoeien, leek me niet heel smakelijk 😬
Maar al die mayo die wij erop kliederen vinden zij dan weer niks :LOL:
het hangt af van de "jus" die ze gebruiken. In het restaurant waar wij waren smaakte het erg goed. Een soort van stoofvlees met grove kaasrasp over de friet. Alleen dan zonder vlees.
Was erg lekker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan