Deze zit al een tijdje in mn achterhoofd. De hamburger to rule them all. Helaas geen bbq foto kunnen maken omdat het aan het regenen was en ik ook nog gasten moest entertainen.
Ik had van tevoren aangekondigd dat ik "hamburger" ging maken. Had als afleidingsmanoeuvre nog wat normale broodjes op het aanrecht gelegd.
1.75 kg gehakt genomen en gemengd met wat algemene bbq vlees kruiden, paneermeel en worcestersaus.
Dit alles in een taartvorm gedrukt. Eerst de helft gevuld en toen goed een bonk mozzarella bovenop gescheurd. Afgetopt met de andere helft vh gehakt.
Even terug in de koelkast tot de gasten er zijn en de bbq aan kan.
In de bbq eerst rond de 150 graden indirect gedaan met een blokje kersenhout.
Dit tot de burger een graad of 60 had bereikt. Vlees even naar binnen gehaald en de Joe klaargemaakt voor direct grillen: platesetters eruit, roosters omlaag en de schuiven flink open. Lekker een paar ingepakte maïskolven erbij gelegd en even gewacht tot hij goed heet is. Brood in de oven, bacon in de pan etc.
Toen nog ca 10 minuten goed heet gegrild. Broodje opgemaakt en tafel gedekt.
Eindresultaat :
Het was heerlijk. Geweldig sappig en ook meeeega veel haha.
Lang geleden hier op t forum. Een beetje een sabbatical van de social media gehad.
Ik had van tevoren aangekondigd dat ik "hamburger" ging maken. Had als afleidingsmanoeuvre nog wat normale broodjes op het aanrecht gelegd.
1.75 kg gehakt genomen en gemengd met wat algemene bbq vlees kruiden, paneermeel en worcestersaus.
Dit alles in een taartvorm gedrukt. Eerst de helft gevuld en toen goed een bonk mozzarella bovenop gescheurd. Afgetopt met de andere helft vh gehakt.
Even terug in de koelkast tot de gasten er zijn en de bbq aan kan.
In de bbq eerst rond de 150 graden indirect gedaan met een blokje kersenhout.

Toen nog ca 10 minuten goed heet gegrild. Broodje opgemaakt en tafel gedekt.
Eindresultaat :
Het was heerlijk. Geweldig sappig en ook meeeega veel haha.
Lang geleden hier op t forum. Een beetje een sabbatical van de social media gehad.