BasBQ
Beef en Steak

Hallo iedereen!

 
 

HarmenR

Vuurmaker
Berichten
56
Hallo allemaal,

Ik ben Harmen, 31 jaar oud en ik hou zeer veel van BBQen. Ik ben in het bezit van een weber master touch gbs en een WSM 47. Hier kan ik goed mee uit de voeten maar ik heb nog genoeg te leren. Ik lees al een tijdje mee op dit forum dus het werd maar eens tijd om me aan te melden ;).
Ik ben me nu ook langzaam aan het oriënteren om een kamado aan te schaffen (lees als me volledig gek maken en hebberig worden 😂), maar ga hier eerst rustig voor sparen en veel hierover lezen hier.
 
Harmen, welkom.
 
Harmen, welkom bij de club. Met een Weber kettle en WSM heb je geen kamado nodig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Welkom!
 
Welkom Harmen! En inderdaad wat Frits zegt; je kan al alles maken. Al werkt een Kamado natuurlijk ook erg fijn. Neem vooral je tijd in je keuze. Als het goed is koop je niet zo snel nog een kamado
 
Harmen, welkom bij de club. Met een Weber kettle en WSM heb je geen kamado nodig.
Hallo Frits,

Ik weet dat ik het niet nodig heb, maar ik vind ze gewoon erg gaaf. En omdat ik weinig ruimte heb is het handig om 1 BBQ te hebben ipv 2 ;) Ik denk er gewoon rustig over na en moet er ook nog langzaam aan voor sparen.
 
Hallo Frits,

Ik weet dat ik het niet nodig heb, maar ik vind ze gewoon erg gaaf. En omdat ik weinig ruimte heb is het handig om 1 BBQ te hebben ipv 2 ;) Ik denk er gewoon rustig over na en moet er ook nog langzaam aan voor sparen.
Tja, da's ook een overweging maar om een lekker of beter gerecht te maken heb je echt geen kamado nodig.
Ik sprak laatst iemand die me wilde wijsmaken dat hij kon proeven of een broodje P.P. op een WEBER of op een Kamado bereid was maar de proef op de som durfde hij niet aan dus valt deze bewering voor mij onder de categorie sterke verhalen. 😉
 
Ik sprak laatst iemand die me wilde wijsmaken dat hij kon proeven of een broodje P.P. op een WEBER of op een Kamado bereid was maar de proef op de som durfde hij niet aan dus valt deze bewering voor mij onder de categorie sterke verhalen. 😉

ik heb zowel op de weber als op de kamado vergelijkbare stukken Boston Butt gemaakt en kan bevestigen dat het helemaal niks uitmaakt. (Echt helemaal niks)

Vergelijk het met een instapmodel auto en een sportwagen, je komt er beide mee op je bestemming maar de rit zelf zal wat makkelijker/fijner zijn geweest met die sportwagen.

bij low en slow sessies op de weber sta je regelmatig een beetje te foezelen met de lucht schuiven en met een degelijke kamado gaat het bijna vanzelf en hoef je niets te doen.

voor beide is wat te zeggen, dat is een persoonlijke keuze.

het “ continu ermee bezig zijn” van de weber is wat me verliefd heeft gemaakt op deze hobby, het fijne rijden van de Kamado zorgt ervoor dat ik het leuk blijf vinden.
 
Welkom bij het genootschap

je ken je net zo gek maken als je wilt wat dat betreft en dan de assesoires nog 😉
 
ik heb zowel op de weber als op de kamado vergelijkbare stukken Boston Butt gemaakt en kan bevestigen dat het helemaal niks uitmaakt. (Echt helemaal niks)

Vergelijk het met een instapmodel auto en een sportwagen, je komt er beide mee op je bestemming maar de rit zelf zal wat makkelijker/fijner zijn geweest met die sportwagen.

bij low en slow sessies op de weber sta je regelmatig een beetje te foezelen met de lucht schuiven en met een degelijke kamado gaat het bijna vanzelf en hoef je niets te doen.

voor beide is wat te zeggen, dat is een persoonlijke keuze.

het “ continu ermee bezig zijn” van de weber is wat me verliefd heeft gemaakt op deze hobby, het fijne rijden van de Kamado zorgt ervoor dat ik het leuk blijf vinden.
Zo zie ik het ook, het "continu er mee bezig zijn" valt als je je Webertje goed inricht en goede brandstof gebruikt overigens best wel mee, mee eens je moet er bij blijven maar dat ervaar ik niet als lastig of vervelend.




Ik heb ook wel eens een heerlijke P.P. gemaakt op een KEG maar dan heb ik toch minder het idee dat ik aanhet Q- en was.😉
 
Nou ben gisteren toch ineens overstag gegaan. Ik was met mijn vriendin bij de intratuin en daar eens bij de BBQs gekeken. Dus ik stond te kwijlen bij een bastard urban large en toen zei ze de magische woorden waarom koop je hem niet gewoon 😎. Ze hadden een hele mooie aanbieding dat er 20% korting op zat dus ik heb hem net besteld en morgen wordt hij al geleverd!
 
Nou ben gisteren toch ineens overstag gegaan. Ik was met mijn vriendin bij de intratuin en daar eens bij de BBQs gekeken. Dus ik stond te kwijlen bij een bastard urban large en toen zei ze de magische woorden waarom koop je hem niet gewoon 😎. Ze hadden een hele mooie aanbieding dat er 20% korting op zat dus ik heb hem net besteld en morgen wordt hij al geleverd!
Gruwelijk! Veel plezier ervan
 
Terug
Bovenaan Onderaan