BasBQ
Beef en Steak

Hallo iedereen, dit is mijn voorstelling!

FoX13000

Sprokkelaar
Berichten
34
Goeiedag iedereen,

Mijn naam is Olivier, en ik ben woonachtig te België in de de gemeente Kuurne, vlakbij de centrumstad Kortrijk. Ikzelf ben 37 jaar, ben gelukkig gehuwd en heb één prachtige dochter van 3 jaar oud.

Zowel mijn echtgenote en ikzelf zijn heel actief bezig met koken. Het is onze gemeenschappelijke hobby.

Pakweg 5 jaar geleden is mijn BBQ-microbe gestart. Toen ging ik alleen gaan wonen met mijn toenmalige vriendin (welke nu mijn echtgenote is). Ik ben toen begonnen met het kopen van een Weber Master-Touch GBS Premium. Dit is volgens mij nog steeds een prijs/kwaliteit toptoestel. Een goed jaar erna heb heb er een weber gas-BBQ bij gekocht. De Weber Genesis II E310. Leuk, maar vooral makkelijk. Haal je daar top-kwaliteit mee? neen. Maar, het is al vele malen beter dan grillen op een grillpan in de keuken.

Ik hou enorm van rook-smaken. Daaruit volgde dat ik +- twee jaar geleden de Kamado-Joe Classic 2 erbij gekocht heb. Subliem toestel. Toch stel ik vast dat ik het mij soms wat ontzie de Kamado aan te leggen. Op dat moment heb ik dan ook (waar ik nu spijt van heb) de Master-Touch verkocht.

Een maand of 10 geleden heb ik dan mijn eerste pellet-grill gekocht. De Traeger 575 Pro. Het toestel geeft het vlees op een hele makkelijke manier een mooie rooksmaak. Maar dan moet je toch een ander toestel aanleggen om af te grillen…

Mijn laatste aankoop heb ik enkele weken geleden gedaan. De weber Smokefire EX4. Lang en veel geaarzeld, maar toch overstag gegaan. Na wat startup-problemen (toestel werkte maar half, warmde soms niet, soms wél,….) lijkt hij nu te werken. Wat een toestel (als het werkt). Zopas een T-bone (1,5 uur) erop laten roken, en dan afgebakken op hoge temperatuur. Indrukwekkend. Ik begrijp dat het toestel nu niet de beloofde 315 C haalt, maar het is dan ook maar 5 C buiten…. Toch bereikt het toestel in dit weer de 250 C (Vergelijkbaar met mijn gasser). De “flame-touch” is echt gaaf.

Daar BBQ-en een van mijn passies is had ik graag via dit forum van ideeën gewisseld met andere gelijkgestemden.

Ik hoop dat jullie iets hebben gehad aan mijn introductie.

Een foto van mijn laatste creatie in bijlage ;-)

Groeten,

Olivier

IMG_5022.jpeg
 
Welkom bij het genootschap

Voldoende ervaringen opgedaan op je verschillende types

Ziet er lekker uit, laat je creaties maar komen
 
Olivier, dat is nog eens een mooie voorstelling en mooi avontuur van je gekochte barbecues. Hoop dat je hier HD vei kwijt kunt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan