BasBQ
Beef en Steak

Half moon baking stone? Ja of nee?

 
 
 

Dominique

BBQ Junkie
Berichten
6.791
Ik zit te peinzen, ik heb bij Gerard een half moon raised grid besteld voor mijn Ei.
http://www.probbqshop.nl/a-23834347/accessoires-large/half-moon-grillverhoger-large/
Deze dus.

Gerard gebruikt hem zonder de half moon baking stone
http://www.probbqshop.nl/a-23834340/accessoires-large/half-moon-bakingstone-large/
Deze dus.

Maar Poetsertje (Walter) gebruikt deze steen wel.

Dus? Dilemma.....
Ik vraag me af, of de verhoger alleen dus genoeg buffer is om indirect te gaan, als ik een ribeye oid wil grillen, en daarna verder garen. Bijvoorbeeld.

(En om het nog ingewikkelder te maken, Dennis zet gewoon halverwege zijn platesetter in zijn Ei om van direct naar indirect te gaan. Dat is voor mij geen optie, daar ben ik te chaotisch voor. )

Nu weet ik wel dat ik gewoon dingen moet uitproberen, maar als het wiel al is uitgevonden....jatochnietdan :)

Wie wil er zo lief zijn om argumenten voor/ tegen op te typen?
Of iets anders slims te zeggen?
Dank alvast.... :)



 
Stukje zilverfolie doet hetzelfde volgens mij.
 
ik kan je daar helaas niet mee helpen Dominique
 
Als je je vuur goed positioneert kan het best volgens mij.
Maar aan de andere kant zit er niet voor niets een exact passende rand in de steen.
Nadeel is dat je alleen maar halve of Calzone pizza's kan bakken
 
er ontbrak wat bij mijn laatste reactie

;D

was grapje van de pizza
 
hoi,

geen verstand van BGE's,

ik wil best wel iets slims typen voor jou hoor,

komt ie:

A kwadraat + B kwadraat = C kwadraat


grtn hertekop
 
Poetsertje zei:
er ontbrak wat bij mijn laatste reactie

;D

was grapje van de pizza

Aha! Hij is leuk!
 
ik zeg 'doen' ;)
 
Ik denk dat je voor indirekt ver genoeg van je vuurhaard af zit. Zeker omdat het rek aan de onderkant dicht is.
En anders probeer je eerst een stuk alufolie zoals ik al zei. Maakt dat veel verschil dan kun je alsnog de steen aanschaffen.
 
Ik gebruik m zonder steen en dat gaat goed. Voor biefstuk enzo is het metalen plaatje, wat er ook uit kan, voldoende.

Je kunt de steen altijd nog nemen als je t echt nodig vind...
 
Ok, ik ben overtuigd, ik ga het eerst zonder proberen!

structor zei:
Ben je de buy now knop kwijt?
Haha, nee die ben ik niet kwijt, maar " bij twijfel niet inhalen" :)

Big-T zei:
ik zeg 'doen' ;)
Ik wacht dus nog even...;)
 
Niet om het een of ander hoor, maar zijn die maanstenen soms gebakken door elfjes bij maanlicht of zijn ze nog door een Apollo meegenomen naar aarde of zo, wat een belachelijke prijs zeg voor zo'n stukkie baksteen.

Gewoon een goedkoop pizza steentje van de Lidl door flexen, dan heb je er twee. ;)
Wat kost een "new moon" baking stone eigenlijk? 8)

 
Nosmo zei:
Niet om het een of ander hoor, maar zijn die maanstenen soms gebakken door elfjes bij maanlicht of zijn ze nog door een Apollo meegenomen naar aarde of zo,
Ja, alles wat jij zegt! Dat je dat niet weet, Piet ;)

Nosmo zei:
Gewoon een goedkoop pizza steentje van de Lidl door flexen, dan heb je er twee. ;)

Daar heb ik ook al aan gedacht, moet alleen het formaat kloppen natuurlijk.
 
Op zich moet dat wel lukken toch? Ik wil best je wederhelft zijn, want ik heb ook nog geen halve maan steen ;)
 
Gerard777 zei:
Op zich moet dat wel lukken toch? Ik wil best je wederhelft zijn, want ik heb ook nog geen halve maan steen ;)

Lijkt me een strak plan dan! Hoe gaan we dit aanpakken? Ik kan kijken bij Dok in Den Haag, of Kookpunt. Tuincentrum heeft misschien nog van Cadac.

http://www.kookpunt.nl/kookpunt-pizzasteen/nl/product/2863/

Deze heeft een diameter van 38 cm, anderen die ik al even zag zijn maar 32. Kun je dit met een haakse slijpert of zo doorzagen? En hebben wij een haakse slijpert eigenlijk?
Want dat zou handig zijn als we hem 4 nobember dan kunnen uitwisselen....
 
ik wil hem wel voor je doorzagen Dominique
 
Leo zei:
ik wil hem wel voor je doorzagen Dominique

Alleen als je belooft niet " per ongeluk" mijn stembanden ook mee te nemen....;)
Maar kan jij die zaag dan meenemen de 4e of zo?
 
nee doe het dan op het werk, met een bandenzaag van de aannemer, het liefst komende week ergens
 
Terug
Bovenaan Onderaan