BasBQ
Beef en Steak

Groetjes uit Wateringen

dann the man

Tondelzoeker
Berichten
3
Hallo allemaal!

Ik ben Danny, 35 jaar en woon met mijn vrouw, zoontje van 3 en onze hond (shiba inu) in Wateringen. Zoals velen ben ik begonnen met een Weber kettle met voornamelijk hamburgers, saté, speklapjes en voorgegaarde spareribs van de appie.

Nu ben ik bij toeval in Bali (of al places) bij een Amerikaans barbecue restaurant uitgekomen (Smoke Canggu) en daar voor het eerst brisket en echt goede pulled pork gegeten. Dit beviel zo goed, dat wij daar nog 3 keer hebben gegeten voordat wij weer terug naar Nederland gingen.

Daarna ben ik mij meer gaan verdiepen in een hele nieuwe wereld (voor mij) van barbecue en ben ik uitgekomen bij de YouTube kanalen van NOSKOS, Nasq, Smoking Dad BBQ, Eat more vegans en . Later ook de Vurige Verhalen podcast. Hier heb ik zelfs een vraag ingeschoten.

Nu ben ik de trotse eigenaar van een BGE Large met een Modular EGG Workspace (de 50 jaar aanbieding met gesloten kast) en heb ik al heel veel dingen gemaakt in het maandje dat ik de kamado heb.

- 3x Spareribs
- 2x Pulled Pork (procureur)
- 1x Buikspek
- 1x Beef ribs / short ribs (deze waren veel te droog en stijf, had ik denk ik langer moeten doorgaren)

Maar ook veel recepten als de baked means met appel compote van NOSKOS en de gerookte aardappelsalade.

Dit weekend hebben we weer spareribs op zaterdag en buikspek op zondag op de planning staan 😋

Ik ben persoonlijk meer een lezer dan een schrijver, dus ik verwacht niet heel veel posts te plaatsen, maar vond de introductie wel zo netjes.

Groeten!
 
Laatst bewerkt:
Welkom Danny
 
Welkom Danny!

Voor iemand die niet van schrijven houd vind ik je intro des te mooier.
Je kan ook fototjes maken en linkjes erbij plaatsen of een recept kopieren.

Er zijn ook topics waar we gewoon fotos plaatsen zonder tekst en uitleg 😄.
Als je dan toch keer een tekst wil schrijve kijk dan of het aansluit bij de fotowedstrijd die we elke maand hebben met elke maand een ander onderwerp 😁
 
Welkom.
Enne, niet die Weber weg doen. Kan je al dat lekkers ook op maken.
 
Welkom.
Enne, niet die Weber weg doen. Kan je al dat lekkers ook op maken.
Hier zit ik dus een beetje mee. Wat kan ik met de Weber wat ik niet met de BGE kan?

Het enige wat ik mij kan bedenken is wanneer ik een groter feest geef en dan gewoon de ruimte te kort kom op de BGE 🤔
 
Welkom Danny!

Die weber zeker niet wegdoen, dat is de ideale sidekick voor als je een keer een heel gerecht wil maken of een keer met meerdere temperaturen tegelijk aan de slag gaat.
 
Welkom! De Weber kan alles wat op de BGE kan en is daarbuiten ook makkelijk te verplaatsen of mee te nemen.
 
Welkom Danny mooie intro.

en wat je met de Weber kan? Ouderwetse Hollandse BBQ. Laatst met een verjaardag zelf hamburgers gemaakt, sateetjes en wilde voor kinderen er een frikadel opgooien. Maarja de Kamado wordt erg heet als de deksel te vaak open moet. Dan is de Weber toch wel erg handig.

Ook als het lekker weer is en je wilt snel de kolen aan met een kolenstarter om een klein vleesgerecht te maken zoals een verse shaslick is het sneller en makkelijker dan de kamado als je even wat minder tijd hebt.
 
Welkom Danny mooie intro.

en wat je met de Weber kan? Ouderwetse Hollandse BBQ. Laatst met een verjaardag zelf hamburgers gemaakt, sateetjes en wilde voor kinderen er een frikadel opgooien. Maarja de Kamado wordt erg heet als de deksel te vaak open moet. Dan is de Weber toch wel erg handig.

Ook als het lekker weer is en je wilt snel de kolen aan met een kolenstarter om een klein vleesgerecht te maken zoals een verse shaslick is het sneller en makkelijker dan de kamado als je even wat minder tijd hebt.
Goed idee. Maar ik heb ook een klein gasgrilletje van Weber. Dus wanneer ik _echt_ voor gemak wil gaan, kan ik altijd die nog pakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan