BasBQ
Beef en Steak

Groente van de Q

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.648
Toen ik het thema voor de fotowedstrijd van deze maand verzon, "groente van de Q", wist ik al wat ik zou gaan maken. En nee, geen asperges, bloemkool of knolselderij. Ook geen courgette, aubergine of bietjes. Nee, ik wou een gevulde kool gaan maken. Uiteindelijk gekozen voor een rodekool. Die gevuld met bacon reepjes, appel, cranberry's, rozijnen, dadel en kaneelpoeder.
In koekenpan bacon uitgebakken, ondertussen appel in blokjes gesneden, sinaasappel geperst en sap in laten koken. Appel gemengd met cranberry's, rozijnen, dadel, kaneelpoeder en uitgebakken bacon. Rodekool uitgehold, ring van alufolie gemaakt. Mengsel in de kool gepropt, ingedikt sinaasappelsap erop en nog een klodder room boter. Kool indirect op de Q, beetje appelrook erbij en de eerste 30 min de kool ingepakt in alufolie. Daarna nog 1 uur zonder folie indirect op 150 gr laten garen.
Kool heeft uiteindelijk bijna 2 uur op de Q gelegen (bij 160 gr) maar was nog steeds niet gaar. Volgende keer maar op een wat hogere temperatuur klaar maken. De vulling was heerlijk

Bacon uitbakken

De vulling, het ruikt nu al heerlijk

Ring van alu folie gemaakt zodat de kool blijft staan

Vulling erin

Indirect op de Q met appelrook. Ondertussen ook nog heerlijke BBQ Shroomballz en champignons met mozarella gemaakt

Kool zag er prima uit.

Gaarheid was helaas nog niet wat ik er van verwachte, volgende keer beter
 
Geweldig Peter. Super recept en in veel varianten mogelijk.
Maar hoe gaar was de kool? Half, of bijna helemaal?
Hoe lang denk je dat ie moet bij welke temperatuur?
 
Ridevi71 zei:
Geweldig Peter. Super recept en in veel varianten mogelijk.
Maar hoe gaar was de kool? Half, of bijna helemaal?
Hoe lang denk je dat ie moet bij welke temperatuur?
Hij was half gaar. Volgende keer verpak in hem eerst een uur in de alufolie bij 180 a 200 gr, dan folie eraf, rookhout erbij en dan nog een uur op 160 gr. Met sate prikker voelen of de kool gaar is, anders nog langer laten liggen
 
McPeet zei:
Ridevi71 zei:
Geweldig Peter. Super recept en in veel varianten mogelijk.
Maar hoe gaar was de kool? Half, of bijna helemaal?
Hoe lang denk je dat ie moet bij welke temperatuur?
Hij was half gaar. Volgende keer verpak in hem eerst een uur in de alufolie bij 180 a 200 gr, dan folie eraf, rookhout erbij en dan nog een uur op 160 gr. Met sate prikker voelen of de kool gaar is, anders nog langer laten liggen
Dankje. Dit gaan we zeker eens proberen.
 
Wat een schitterende kleuren Peet, mooi gerechtje!
 
Mooie creatie
 
Wow, wat ziet dat er mooi uit. Top idee!
 
Zijn er al geuren P.C.'s =))
Wat ziet dat er lekker uit.
't zou zomaar een winnaar kunnen zijn :)
 
Maccie zei:
Mooie pan ook :p :p ;)
Aha een kenner :D

Is een heerlijke pan, rest van die set ook B-)
 
Leuk en kleurrijk gerecht!
 
Gaaf ziet er lekker uit. Misschien de kool iets meer uithollen?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
Maccie zei:
McPeet zei:
Maccie zei:
Mooie pan ook :p :p ;)
Aha een kenner :D

Is een heerlijke pan, rest van die set ook B-)


Ik heb alleen de wok erbij. Echt super pannen. Moet je wel mee weten om te gaan. Met je hoofd bijblijven.
Wok heb ik ook. Pan altijd eerst goed voor verwarmen, dan gaat het eigenlijk altijd goed
 
Op de TODO!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan