BasBQ
Beef en Steak

Groente: Tomaat gevuld met ei

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
DSC_1784.JPG


Ingredienten:

3 grote tomaten
3 kleine eieren
1 a 2 tl. gedroogde oregano
1 a 2 tl. gedroogde basilicum
handje geraspte jong belegen kaas
handje geraspte Mozzarella (niet van een bol)
1 a 2 plakjes achterham, ligt een beetje aan de grootte van de plakken ham. (Yorkham is erg lekker)
1 tl. Kerriepoeder (Hindoestaanse Massala Nandan Surinami !!! gele zakjes met rode opdruk, gewoon te koop bij de meeste supermarkten)

Tomaten uithollen en uit laten lekken.
plakjes ham in kleine stukjes snijden
in een kom alle ingredienten, behalve de mozzarella en het ei, met elkaar mengen.

Bekleed de bodem van elke uitgeholde tomaat met het mengsel, laat genoeg ruimte over voor de eieren
breek boven een kommetje een ei en schenk deze voorzichtig in een tomaat, herhaal dit voor de andere tomaten.
gratineer elke tomaat met wat geraspte mozzarella en een snufje oregano.

De ham kun je natuurlijk ook vervangen voor in stukjes gesneden gebakken bacon, en voor de kazen kun je natuurlijk ook andere kazen gebruiken.

Om ervoor te zorgen dat de tomaten niet gaan rollen in de BBQ neem je een strook alu folie rol deze op tot een rolletje.
en maak er een cirkeltje van met een doorsnede dat je tomaat er op past. (zie eerste foto)

BBQ voorverwarmen op 160-170 gr.C
De tomaten indirect op de BBQ voor ongeveer 20 min. totdat de kaas gesmolten is en verkleurt.
DSC_1769.JPG

DSC_1774.JPG

DSC_1775.JPG

DSC_1777.JPG

DSC_1783.JPG

DSC_1789.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oeh! Ziet er ook weer zeer lekker uit!
Ik heb nog wel een vraagje, ik zag het laatst ook al ergens, mozzarella niet van een bol....
Waarom niet van een bol?
 
Mozarella lijkt mij Mozarella... Maar kennelijk zijn er met varianten? Ik ken het ook niet anders dan als bolkaasje.
Verder ziet het er top uit zeg!
 
Mmmm. Op de todo
 
Lin zei:
Oeh! Ziet er ook weer zeer lekker uit!
Ik heb nog wel een vraagje, ik zag het laatst ook al ergens, mozzarella niet van een bol....
Waarom niet van een bol?

Mozzarellabol is een vrij vochtige jonge verse kaas.
De geraspte Mozzarella bevat veel minder vocht en lijkt op normale geraspte kaas allen grover geraspt en bleek van kleur en zachter van smaak is daardoor zeer goed geschikt om te gratineren.
Gewoon te koop in de supermarkt bij de andere geraspte kazen in de koeling
 
Oke Jet duidelijk! Bedankt voor de info!
 
Lekker!!
 
Lijkt me erg lekker, en wat een leuk idee
 
Jet zei:
Lin zei:
Oeh! Ziet er ook weer zeer lekker uit!
Ik heb nog wel een vraagje, ik zag het laatst ook al ergens, mozzarella niet van een bol....
Waarom niet van een bol?

Mozzarellabol is een vrij vochtige jonge verse kaas.
De geraspte Mozzarella bevat veel minder vocht en lijkt op normale geraspte kaas allen grover geraspt en bleek van kleur en zachter van smaak is daardoor zeer goed geschikt om te gratineren.
Gewoon te koop in de supermarkt bij de andere geraspte kazen in de koeling


Ik heb een variant inderdaad al eens eerder gemaakt met Mozzarellabol en dan heb je inderdaad een heel erg vochtige substantie, bij het eerste hapje loopt je hele bord vol vocht.  X(  Verder is de smaak wel goed.




Dit ziet er goed uit en deze zal ik binnenkort ook eens proberen.
 
pracht idee, ga ik maken  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan