Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

Nou, aangezien de 2 maanden reeds 4 weken verlopen waren heb ik nog eens contact met de servicedesk van Grizzly Grills opgenomen. Deze keer vrij snel een reactie terug: zending (uit China) is vertraagd. Waarschijnlijk nog een paar weken wachten.

Nou, aangezien de 2 maanden reeds 4 weken verlopen waren heb ik nog eens contact met de servicedesk van Grizzly Grills opgenomen. Deze keer vrij snel een reactie terug: zending (uit China) is vertraagd. Waarschijnlijk nog een paar weken wachten.
Misschien kunne ze er meteen 2 opsturen kan je er in2026 er weer tegenaan 😜

Ik heb een week geleden een nieuwe onderkant ontvangen. Netjes geleverd na vooraf contact te hebben gehad met zowel Grizzly Grills als de transporteur. Toch wel fijn dat ze het oplossen. Moest er even op wachten, maar kudo's voor de klantenservice.

Verstuurd vanaf mijn SM-S938B met Tapatalk

Ik heb gister de base vervangen. Was nog wel een hele klus om het deksel goed uitgelijnd te krijgen boven de base. Op zich werkt het verstelbare scharnier wel goed. Nu maar hopen dat deze heel blijft. Ik zal m nu wel weer opnieuw moeten "inbranden".

En wederom een update met betrekking tot de Grizzly Grills Elite: Na krap 6maanden sinds ik een vervangende base heb ontvangen (na een half jaar erop moeten wachten) stond ik 2 weken geleden lekker kippetjes te braden op 180 graden toen de kamado ineens een harde klap gaf. Moeilijk om het geluid te omschrijven maar instinctief wist ik direct hoe laat het was: ik ging op mijn knieen zitten en ja hoor, op vrijwel EXACT dezelfde manier en op de zelfde plek een scheur in de base. Vanaf het onderste luchtrooster dwars door/over de bodem. Ongelofelijk, dit zou nieuwe voorraad uit China (fabriek) zijn, wat dus de reden was dat ik zo lang op de omruil moest wachten. Maar deze, in mijn ogen ontwerp/constructie/fabricage fout zit er nog steeds in.

Ik heb Welkoop gemaild en kreeg enorm snel reactie (service bij Welkoop is altijd top). Zij hebben contact opgenomen met 200Fahrenheit en mij gevraagd om de importeur/fabrikant nog een keer de kans te geven om garantie te verlenen. Nu heb ik dus een nieuwe service-aanvraag bij 200Fahrenheit gedaan (deze keer wel onder voorwaarde dat ze het binnen 30 dagen afhandelen (en niet 6 maanden, zoals de vorige keer) en dat ze ze dan zelf de montage doen. Anders zal ik de koop laten ontbinden.

Inmiddels wacht ik al 12 dagen op een reactie (behalve 2 mails dat ze proberen zo snel mogelijk mijn aanvraag in behandeling te nemen, "ze hebben het een beetje druk".

Ik ben benieuwd. Ik meld me weer bij een update..

@Hupie waardeloos dit.
Hopen dat ze je snel kunnen helpen.
Succes en sterkte
(De marges moeten wel torenhoog zijn om dit soort vervanging te kunnen blijven doen....)

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

En wederom een update met betrekking tot de Grizzly Grills Elite: Na krap 6maanden sinds ik een vervangende base heb ontvangen (na een half jaar erop moeten wachten) stond ik 2 weken geleden lekker kippetjes te braden op 180 graden toen de kamado ineens een harde klap gaf. Moeilijk om het geluid te omschrijven maar instinctief wist ik direct hoe laat het was: ik ging op mijn knieen zitten en ja hoor, op vrijwel EXACT dezelfde manier en op de zelfde plek een scheur in de base. Vanaf het onderste luchtrooster dwars door/over de bodem. Ongelofelijk, dit zou nieuwe voorraad uit China (fabriek) zijn, wat dus de reden was dat ik zo lang op de omruil moest wachten. Maar deze, in mijn ogen ontwerp/constructie/fabricage fout zit er nog steeds in.

Ik heb Welkoop gemaild en kreeg enorm snel reactie (service bij Welkoop is altijd top). Zij hebben contact opgenomen met 200Fahrenheit en mij gevraagd om de importeur/fabrikant nog een keer de kans te geven om garantie te verlenen. Nu heb ik dus een nieuwe service-aanvraag bij 200Fahrenheit gedaan (deze keer wel onder voorwaarde dat ze het binnen 30 dagen afhandelen (en niet 6 maanden, zoals de vorige keer) en dat ze ze dan zelf de montage doen. Anders zal ik de koop laten ontbinden.

Inmiddels wacht ik al 12 dagen op een reactie (behalve 2 mails dat ze proberen zo snel mogelijk mijn aanvraag in behandeling te nemen, "ze hebben het een beetje druk".

Ik ben benieuwd. Ik meld me weer bij een update..

Helaas, vind het spijtig om te lezen dat er niks maar dan ook niks is veranderd...?

Betreft dit onderwerp is mijn mening alles behalve ongezouten, ik was er na een half jaar en 4 kapotte grizzlys dan ook helemaal klaar mee.
Ik weet dat sommige hier al een spaarkaart vol hebben met garantie omruilingen maar dan vraag ik mij af.. waarom doe je dat jezelf nog aan 😅

Het is en blijft een garantie dingetje, je kan het stug nog jaren zo vol blijven houden maar het geen vertrouwen hebben in je bbq woog bij mij zeker zwaarder..
Ik spendeer niet graag m'n vrije dagen aan het omruilen van bbq's die na een paar weken stuk gaan zonder plausibele reden behalve dat het een ondeugdelijk product was/is.
Ik had dan ook geen moeite met het terugkrijgen van mijn aankoopbedrag
( aangekocht bij de Welkoop )
Ik had wel toestemming nodig van 200fahrenheit dat ze hem retour kwam halen en dat de garantie geldig was.

Succes @Hupie
Houd ons maar wat op de hoogte.

Is hier iemand die de grizzly grill elite large gebruikt en hem wel intact weet te houden. Zo ja wat is je geheim..? Staat die nooit aan 🫣😜

Is hier iemand die de grizzly grill elite large gebruikt en hem wel intact weet te houden. Zo ja wat is je geheim..? Staat die nooit aan 🫣😜
Nou, hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Misschien moet ik er juist niet voorzichtig mee omgaan en gewoon altijd direct kneiterheet opstoken 🤷🏻‍♂️. Heb de bbq in beide gevallen volgens instructies ingebrand en ik heb m tot nu toe nooit heter gehad dan 250 graden.

Mijn god wat een tragedie is dit ondertussen… Ze mogen zich daar ondertussen toch weleens achter de oren gaan krabben…

Ik heb zojuist, 2 weken na m’n melding, bericht van Grizzly Grills (200Fahrenheit) ontvangen. Ze hebben (hoe verrassend) wederom geen vervangende bases op voorraad. Die worden met 5 a 6 weken weer verwacht. Bij de vorige keer werd 2 maanden levertijd gemeld. Dat werden er 7. Ik heb ze voorgesteld om binnen nu en 6 weken vervanging te leveren en installeren. Indien dat niet lukt, om omruil gevraagd binnen dezelfde termijn. Als dat ook niet lukt, zal ik Welkoop vragen de koop te ontbinden. Dan ga ik toch op zoek naar iets anders.

Wat een elend. Hopelijk is het binnen die 6 weken ook opgelost

Nu is het natuurlijk wel zo dat men bij negatieve ervaringen dat vaker op internet deelt en mede-ervaringen zoekt dan wanneer je gewoon tevreden bent. Ondanks de issues met die 'paar' van mij, ben ik tevreden door de correcte afhandeling en vervanging. Maar goed, als de nieuwe base bij mij ook scheurt, dan ben ik daar op zijn minst ook minder blij mee.

+1 wat @Veluwse Bob zegt!

ik wil er wel nog wat over zeggen @Hupie.

Ik heb er in 1 jaar tijd meer als 5 naar de haaien zien en horen gaan destijds 🙈 Ik was er helemaal klaar mee en heb mijn geld terug gevraagd en een kwalitatief goede Kamado aangeschaft. En ja welkoop was altijd correct in de afhandeling van de klachten. Ik kan niet in jouw beurs kijken maar doe je zelf een groot plezier en vraag je geld terug en ga voor een kwalitatief goede Kamado.
Ik dis normaal nooit op het internet omdat ik het niet oké vind. Maar in dit geval vind ik het wel nodig om te zeggen dat de onzin die ze jouw ophangen de zelfde onzin is die ze mij destijds verkoopte en dat is al 4,5 jaar geleden. Dat een firma als 200Fahrenheit nog altijd met de zelfde onzin komt is totale BS!

Over het algemeen krijgt of geef je de fabrikant/winkelier 2x de gelegenheid om het defect te repareren.
Lukt het dan niet of het is nog steeds niet opgelost of binnen een redelijke termijn dan kun je ontbinding vragen. De meeste winkeliers/fabrikanten gaan hierin mee.

Dit is echter niet wettelijk geregeld

Wat je nu aan welkoop gevraagd hebt lijkt mij niet onredelijk, ik zou dit wel schriftelijk vastleggen ook naar 200fahrenheit toe.
Ook een klant met een kopot product kan een tevreden klant zijn als het naar tevredenheid opgelost wordt , dat is voor een winkelier/fabrikant heel veel waard.

Nu is het natuurlijk wel zo dat men bij negatieve ervaringen dat vaker op internet deelt en mede-ervaringen zoekt dan wanneer je gewoon tevreden bent. Ondanks de issues met die 'paar' van mij, ben ik tevreden door de correcte afhandeling en vervanging. Maar goed, als de nieuwe base bij mij ook scheurt, dan ben ik daar op zijn minst ook minder blij mee.

Als er niks te klagen is lees je niks..
Het is geen kleine uitgave van een paar tientjes..
Ik deed max 2 maand met de bases voordat die crack zeiden..
Ik kreeg gewoon telkens een geheel nieuwe grizzly, niet alleen de base maar een volledig nieuwe.

Ik lees dit euvel niet terug bij Grill Guru of bastard gebruikers.. en als het al gebeurt is het geen maandelijkse terugkomend iets net als je huur of hypotheek..

Als 200fahrenheit/Edit Fyron Group vertrouwen heeft in hun producten zouden ze je een ander type uit hun assortiment op kunnen sturen zoals een large bastard..dan behouden ze je tenminste nog als klant. Lijkt mij goedkoper dan nog 15 jaar je claims te behandelen @Hupie maar hey ik gebruik alleen m'n boeren verstand 😁

Laatst bewerkt:
Het is allang niet meer 200fahrenheit maar de Fyron group met de merken.
  • OFYR
  • The Bastard
  • BSTRD
  • Grill Guru
  • Grizzly Grills
  • Inferno

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan