BasBQ
Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

Wat een ellende met Grill Bill.
Dit is toch van dezelfde leverancier als Grill Guru als ik mij niet vergis?
Hier lees ik niet zoveel problemen over.
Grill Bill is een merk op zichzelf, en is enkel bij Grill Bill in Eindhoven te verkrijgen, en wordt niet aan wederverkopers verkocht, en al helemaal niet aan de AH waar je 0 advies en service krijgt. Is absoluut niet dezelfde leverancier als van Grill Guru.

Ik ben wel benieuwd hoe je erbij komt dat dit dezelfde leverancier zou zijn? Dan moet dit even worden recht gezet zeg maar ;-)
 
Laatst bewerkt:
Grill Bill is een merk op zichzelf, en is enkel bij Grill Bill in Eindhoven te verkrijgen, en wordt niet aan wederverkopers verkocht, en al helemaal niet aan de AH waar je 0 advies en service krijgt. Is absoluut niet dezelfde leverancier als van Grill Guru.

Ik ben wel benieuwd hoe je erbij komt dat dit dezelfde leverancier zou zijn? Dan moet dit even worden recht gezet zeg maar ;-)

Betreft uitteraard Grizzly Grills waar dit topic ook over gaat. Fout van mijn kant.
 
Ik heb intussen de Kamado 3x ingebrand en een sessie Low & Slow met rookhout gehad.

Ik zie gelukkig nergens rook ontsnappen, dus de rand sluit vooralsnog voldoende af. Kamado blijft netjes op temperatuur en je merkt met het koude weer dat je gedurende de sessie steeds minder lucht nodig hebt. Denk dat het langer duurt voordat het keramiek helemaal warm is. Logisch met deze temperaturen.

Ik merk daarnaast ook dat de temperatuurmeter op de de grofweg 20 graden lager aangeeft dan de losse temperatuurmeter die ik op het rooster plaats.

De extra meter gebruik ik nu omdat ik las dat de temperatuurmeter van GG kon afwijken, dus of dit bij de vorige ook zo was durf ik niet te stellen.

Vooralsnog: so far so good

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
De extra meter gebruik ik nu omdat ik las dat de temperatuurmeter van GG kon afwijken, dus of dit bij de vorige ook zo was durf ik niet te stellen.
Altijd handiger, de meter in de dome wijkt altijd af van de themp op de grill plaat .
Met platesetter dome themp hoger dan grill .
Zonder dan is de grill themp hoger dan thermometer aan geeft .
 
aan de onderkant van de thermometer (wel aan de buitenkant van de kamado) zit een klein moertje, met steeksleutel 8 (uit mijn hoofd) kan je de thermometer afstellen, zo heb ik hem gelijk gezet aan de roostertemperatuur. Scheelde toch zo'n 10 graden :)
 
aan de onderkant van de thermometer (wel aan de buitenkant van de kamado) zit een klein moertje, met steeksleutel 8 (uit mijn hoofd) kan je de thermometer afstellen, zo heb ik hem gelijk gezet aan de roostertemperatuur. Scheelde toch zo'n 10 graden :)
Handig als je alleen met of zonder de deflector doet . Beste is extra probe op de grill zetten en dome meter negeren.
Dome meter is wel handig voor pizza's bakken omdat de themp boven in dan het belangrijkste is
 
aan de onderkant van de thermometer (wel aan de buitenkant van de kamado) zit een klein moertje, met steeksleutel 8 (uit mijn hoofd) kan je de thermometer afstellen, zo heb ik hem gelijk gezet aan de roostertemperatuur. Scheelde toch zo'n 10 graden :)
Dan ga je er van uit dat het verschil tussen dome en rooster altijd constant (linear) is. Ik durf niet te zeggen of dat zo is.

Ikzelf vind het fijner als de waarde van een thermometer daadwerkelijk weergeeft wat de temperatuur op die plek is. Ik ga hem nog uitmeten met kokend water. Heb ik met m'n Weber thermometers ook gedaan.

Low and slow zonder extra meter en probes doe ik sowieso niet.



Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Gebruik voor low and slow ook altijd een extra thermometer op het rooster :)
En idd.. het verschil is niet altijd hetzelfde. Maar komt nu wel iets meer in de buurt van de situatie voor het afstellen.

Toevallig zaterdag een black friday deal binnen gekregen. Inkbird IBBQ 4BW (bluetooth en wifi)
Gisteren deze getest met een paar moinkballs, prima thermometer.
 
Gebruik voor low and slow ook altijd een extra thermometer op het rooster :)
En idd.. het verschil is niet altijd hetzelfde. Maar komt nu wel iets meer in de buurt van de situatie voor het afstellen.

Toevallig zaterdag een black friday deal binnen gekregen. Inkbird IBBQ 4BW (bluetooth en wifi)
Gisteren deze getest met een paar moinkballs, prima thermometer.
Ha nice. Die heb ik ook

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Update van mijn avontuur: koop van de Grizzly wordt ontbonden. Deze week breng ik de kamado terug naar de Welkoop en wordt een Monolith Classic Pro 2 geleverd.
Ik heb zelf ooit de monolith verkocht, goed degelijk spul. Heel veel plezier ermee.
 
Eerste indruk is goed. Ook de indruk dat het allemaal wat massiever is en beter in elkaar zit. Het keramiek is sowieso dikker (3cm). Ook best geruststellend wat in de handleiding staat vergeleken met het inbranden en het behandelen van het hout en het metaal tegen vocht wat bij de Grizzly geadviseerd wordt.
IMG_20211130_141306~2.jpg
 
Goedemorgen allemaal, hebben jullie deze email ook ontvangen? Nieuw scharnier voor de Grizzly. Gaat alleen om scharnieren type versie 2.
d3195908253f1251e16ae701a119730a.jpg


Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
4541b6c246774d1a1737f73558b806ba.jpg
 
Heb de email ook ontvangen, maar heb vorig jaar al een nieuwe ontvangen met een nieuw scharnier. Wel met 3 bouten. Het nieuwe scharnier in de instructie video laat 2 montage bouten zien.

Ik kwam er vandaag achter dat de fire box gescheurd is. Deze week maar weer eens contact opnemen met Grizzly Grills.

46ae0083212d7b99915782ae9c8ce27e.jpg
bb94dbe571c7b9c833c80432b15f221a.jpg


Het viel mij trouwens op dat in het formulier voor de scharnierwissel gevraagd wordt naar het registratie ID nummer. Ik heb na mijn registratie nooit een ID of bevestiging ontvangen. Hebben jullie deze wel ontvangen?

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
@MickGrill Heb ook nooit een ID of bevestigingsmail ontvangen, dit ook ook op die regel ingevuld bij registratienummer: "nooit ontvangen"
Desondanks gewoon reactie gehad dat ik vanaf 6 juni een nieuw scharnier kan afhalen.

Balen btw van de firebox, al kan je nog prima doorbakken zo. Grizzly kennende krijg je wel een nieuwe firebox opgestuurd.
 
Deze week bericht ontvangen van Grizzly Grills dat de nieuwe firebox mijn kant op komt. Punten voor Grizzly Grills!

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Ik zal ook eens een update geven.

Ik heb hier nu Grizzly 3.5 staan, met nieuwe vuurbox en base. Alleen past het allemaal niet, de nieuwe base is groter dan de dome.

Kortom, er komt dinsdag weer een nieuwe vanuit Grizzly, nummer 4 intussen.....

Snelle reactie en actie vanuit Grizzly (keurig), al hoop ik dat nu vier maal scheepsrecht is ( ben wel erg klaar met het gebrek aan kwaliteit). Ben wel een beetje klaar met het elke keer opnieuw opbouwen en iin gebruik nemen van de Grizzly.
095fa295c73661423bcdf835c3ec2f75.jpg
b32f46508fb5713b07cfd0f25f33c808.jpg
1220d4797b1c086cdb09d4bd5895dcf5.jpg


Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
Ik dacht, laat ik mijn gezicht hier weer een keer zien. Nog steeds blij met mn Grizzly Grill Elite. Wordt regelmatig gebruikt. (Spareribs, picanha, moink balls, bavette etc). Heb zelf mn scharnier laatst opnieuw ingesteld waardoor de dome en base nog beter aansluiten.

Heb overigens zoals in oudere posts besproken netjes een nieuwe firebox van Grizzly Grill ontvangen. Ook een zakje met veerringen want niet alle bouten waren afgemonteerd met veerringetjes.

@marijnhak mijn base en soms zijn qua formaat ook niet helemaal gelijk, maar heb ik geen last van.
 
Ik dacht, laat ik mijn gezicht hier weer een keer zien. Nog steeds blij met mn Grizzly Grill Elite. Wordt regelmatig gebruikt. (Spareribs, picanha, moink balls, bavette etc). Heb zelf mn scharnier laatst opnieuw ingesteld waardoor de dome en base nog beter aansluiten.

Heb overigens zoals in oudere posts besproken netjes een nieuwe firebox van Grizzly Grill ontvangen. Ook een zakje met veerringen want niet alle bouten waren afgemonteerd met veerringetjes.

@marijnhak mijn base en soms zijn qua formaat ook niet helemaal gelijk, maar heb ik geen last van.
Een beetje afwijking vind ik ook geen probleem, maar meer dan 1 cm zorgt ervoor dat o.a. het scharnier niet gebruikt kan worden.

Maar eerlijk is eerlijk: Grizzly gemaild, binnen 2 dagen reactie en binnen 1.5 week nieuwe Kamado voor de deur. Deze.is intussen ingebrand, dus we gaan er weer vol goede moed tegenaan dit seizoen. Hopelijk is 4 maal scheepsrecht en kan ik lang van deze Kamado gebruik maken.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
Klantenservice is prima. Veel mensen kiezen Green Egg vanwege de garantie. Uiteindelijk heeft Grizzly Grills het nu wel goed voor elkaar en is service en garantie een pluspunt geworden. Het was even doorzetten ;). Voor de lange termijn moeten we het nog gaan meemaken.

Hier mijn een foto van mijn Kamado vanaf de zijkant. Valt nog steeds goed in de sluiting.

20230528_181148.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan