BasBQ
Beef en Steak

Grizzly grill elite 2021

Heb zelf ook net een bastard L 2021 en mijn zwager ook .allebei perfect geleverd mankeert niks aan .
En met 20 garantie niks mis mee .
Misschien zelfde leverancier maar niet uit de zelfde knudde fabriek van grizzely .
En kwa kleur voor mij het mooist .
Bastard zal je niet tegen vallen
Het is ook geen aanval maar het feit blijft dat er minder garantie op zit, dat is wel opvallend als je de basterd qua prijs tegenover de KJ2 zet.
 
Het is ook geen aanval maar het feit blijft dat er minder garantie op zit, dat is wel opvallend als je de basterd qua prijs tegenover de KJ2 zet.
Ach na 20 jaar wil je ook wel eens wat anders ,
En als hij 20 jaar lang hitte kan doorstaan zal hij vast dan nog wel langer mee gaan .
Kan ik me niet druk om maken .
 
De laatst geleverde BBQ weer rustig ingebrand en pats, een stukje keramiek springt er af. Ook lekt een klein beetje lucht/rook aan de achterkant omdat de afsluitingen van het fiberglas (de zwarte stukken) op elkaar vallen. Een slordigheid.
IMG_20211119_123621.jpg

Contact gezocht met de Welkoop. Bedrijfsleider belt mij komende week terug. Ik ga voor geld terug.

Voor een eventuele nieuwe zit ik nog sterk in twijfel. KJ lijkt me top qua volledigheid en het scharnier, maar de kleur vind ik niet mooi. BGE vind ik te duur. Monolith ben ik van gecharmeerd, maar zal 44cm rooster diameter niet te klein zijn? Bastard deal bij vuur&rook is wel heel interessant, maar idd wel van dezelfde leverancier. En dan kom ik nog yakiniku tegen, lijkt op zich ook best interessant.
 
[
Bastard deal bij vuur&rook is wel heel interessant, maar idd wel van dezelfde leverancier
Bastard is wel van een ander kaliber dan grizzly en uit ander fabriek .
Leverancier het zelfde maar je hebt toch een nieuwe gekregen. Ook al is het het zelfde kwaliteit. 😜
Ik ben zelf blij verrast met de kwaliteit van bastard en 3 vrienden van mij hebben ook de bastard en geen een die er problemen mee hebben.
Maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt.
 
De laatst geleverde BBQ weer rustig ingebrand en pats, een stukje keramiek springt er af. Ook lekt een klein beetje lucht/rook aan de achterkant omdat de afsluitingen van het fiberglas (de zwarte stukken) op elkaar vallen. Een slordigheid.
Bekijk bijlage 31432
Contact gezocht met de Welkoop. Bedrijfsleider belt mij komende week terug. Ik ga voor geld terug.

Voor een eventuele nieuwe zit ik nog sterk in twijfel. KJ lijkt me top qua volledigheid en het scharnier, maar de kleur vind ik niet mooi. BGE vind ik te duur. Monolith ben ik van gecharmeerd, maar zal 44cm rooster diameter niet te klein zijn? Bastard deal bij vuur&rook is wel heel interessant, maar idd wel van dezelfde leverancier. En dan kom ik nog yakiniku tegen, lijkt op zich ook best interessant.

mag ik de grill bill ook nog in de strijd gooien?

hoor hier eigenlijk alleen maar goeie geluiden oven.
 
mag ik de grill bill ook nog in de strijd gooien?

hoor hier eigenlijk alleen maar goeie geluiden oven.
Daar mee zat ik in 2 strijd , maar omdat in de regio hier meerdere dealers zitten van de bastard en die in het echt kon zien . Met alle accessoires.
Maar de bill is ook een mooie stoere kamado
 
[
Bastard is wel van een ander kaliber dan grizzly en uit ander fabriek .
Leverancier het zelfde maar je hebt toch een nieuwe gekregen. Ook al is het het zelfde kwaliteit. 😜
Ik ben zelf blij verrast met de kwaliteit van bastard en 3 vrienden van mij hebben ook de bastard en geen een die er problemen mee hebben.
Maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt.
Hoe weet je dat deze uit een andere fabriek komt?
Zijn zover ik begrepen heb maar een paar grote kamado fabrieken in China waar ze de kamado helemaal naar jou specificaties maken. Zou het raar vinden als 200fahrenheit een andere leverancier zoekt voor de verschillende modellen als ze het uit dezelfde fabriek zouden kunnen betrekken. Denk eerder een gevalletje van mindere QC. Als je puur de prijs en opties vergelijkt tussen bastard en grizzly dan zie ik niet zoveel verschil, prijs daarentegen is een ander verhaal. Ik vermoed dat er gewoon op QC bespaart wordt om hem voor die lage prijs te kunnen leveren.
 
Hoe weet je dat deze uit een andere fabriek komt?
Zijn zover ik begrepen heb maar een paar grote kamado fabrieken in China waar ze de kamado helemaal naar jou specificaties maken. Zou het raar vinden als 200fahrenheit een andere leverancier zoekt voor de verschillende modellen als ze het uit dezelfde fabriek zouden kunnen betrekken. Denk eerder een gevalletje van mindere QC. Als je puur de prijs en opties vergelijkt tussen bastard en grizzly dan zie ik niet zoveel verschil, prijs daarentegen is een ander verhaal. Ik vermoed dat er gewoon op QC bespaart wordt om hem voor die lage prijs te kunnen leveren.
😝 is me verteld bij een dealer , maar misschien ook wel een mooi verhaaltje van hem🙄.
Kwaliteit verschil zit er zo te lezen wel degelijk in
 
Laatst bewerkt:
De laatst geleverde BBQ weer rustig ingebrand en pats, een stukje keramiek springt er af. Ook lekt een klein beetje lucht/rook aan de achterkant omdat de afsluitingen van het fiberglas (de zwarte stukken) op elkaar vallen. Een slordigheid.
Bekijk bijlage 31432
Contact gezocht met de Welkoop. Bedrijfsleider belt mij komende week terug. Ik ga voor geld terug.

Voor een eventuele nieuwe zit ik nog sterk in twijfel. KJ lijkt me top qua volledigheid en het scharnier, maar de kleur vind ik niet mooi. BGE vind ik te duur. Monolith ben ik van gecharmeerd, maar zal 44cm rooster diameter niet te klein zijn? Bastard deal bij vuur&rook is wel heel interessant, maar idd wel van dezelfde leverancier. En dan kom ik nog yakiniku tegen, lijkt op zich ook best interessant.
De kleur is inderdaad een punt, bij mij rood=lievelingskleur dus top. Eerst onbereikbaar 1579,- t.o.v. 850,- maar na zoveel gezeur vond zelfs m’n vrouw de prijs 1345,- prima. Veel succes met het maken van je keuze.
 
Wat een ellende met Grill Bill.
Dit is toch van dezelfde leverancier als Grill Guru als ik mij niet vergis?
Hier lees ik niet zoveel problemen over.
 
Wat een ellende met Grill Bill.
Dit is toch van dezelfde leverancier als Grill Guru als ik mij niet vergis?
Hier lees ik niet zoveel problemen over.

Correct, mijn zwager wilde niet zoveel geld voor de Bastard uitgeven dus heb hem een Grill Guru geadviseerd.
Nu al bijna een jaar in zijn bezit meer dan content mee! Enige wat ik persoonlijk wat minder vind aan de Grill Guru is het meegeleverde onderstel. Dat is niet heel stabiel als ik het vergelijk met de duurdere merken.
 
Gisteren een lange inbrandsessie gedaan. Lijkt allemaal goed te gaan. Uiteraard nog een beetje spelen met de sleuven. En ook de keuze van houtskool heeft impact om de mate van constante temperatuur.

19ab78b0c42c5446b6ec2866ceb1023d.jpg


Nog zo'n 3 inbrandsessies te gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
 
Wat een ellende met Grill Bill.
Dit is toch van dezelfde leverancier als Grill Guru als ik mij niet vergis?
Hier lees ik niet zoveel problemen over.
Je bedoelt de Grizzly Grill denk ik? (ipv Grill Bill)

Grill Guru, Grizzly en Basterd zijn inderdaad allemaal product lijnen van 200 Fahrenheit.

Grill Guru het budget merk, grizzly Grill het midden merk en Basterd het premium merk. Ironisch genoeg lees ik bijna nooit slechte dingen over het budget merk Guru, behalve dat de 2021 versies een goedkopere margrietschijf lijken te hebben
 
Wat een ellende met Grill Bill.
Dit is toch van dezelfde leverancier als Grill Guru als ik mij niet vergis?
Hier lees ik niet zoveel problemen over.
Weet zo niet meer welk topic het was, maar er waren toch ook aardig wat klachten na de AH GG actie. Vervelende daar was dat de kopers bij de AH een voucher hadden gekocht en dus direct met de importeur moesten dealen voor de garantie ipv dit via de AH te laten lopen.
Nu moet hier wel bij aantekenen dat de klagers over het algemeen over vertegenwoordigd zijn op het internet, je post eerder day is niet goed is en die berichten blijven over het algemeen ook langer hangen
 
Uit nieuwsgierigheid, hoe dik is het keramiek van de kj?
Bodem is tussen de 3,5 en 4 cm dik, zijwanden 3cm en de firebox met losse delen is sowieso veel dikker en zwaarder. Dikker wil niet altijd zeggen dat het beter is, het ziet en voelt vooral allemaal wat degelijker. De glazuurlaag ziet er beter uit, minder zichtbare craquelé. De classic II weegt ook 113kg inclusief onderstel, ik meen de Grizzly 86kg inclusief onderstel.
 
Wat ik al dacht gebeurd, Grizzly wil geen artikel terugnemen die ik in de webshop van 200Fahrenheit heb gekocht. Het betreft de aspan van de basterd die onderin de Grizzly kon, slechts 5x gebruikt (4x inbranden + pizza) Mocht iemand er interesse in hebben, hij is voor een klein prijsje over te nemen. 10,- exclusief verzendkosten. Ik woon in Enschede dus mocht je uit de buurt komen dan kun je hem ophalen en anders voor 6,95 via PostNL.
 
Nee, bedankt;) ik zit in het proces van ontbinding koop. Voornemens een Monolith aan te schaffen. KJ zoals gezegd helaas voor mij niet de juiste kleur, bge te gortig en liever niet een kamado van een beginnend/klein merk (grillbill en IQ grill lijken wel hele mooie kamado's overigens).
 
Terug
Bovenaan Onderaan