BasBQ
Beef en Steak

Greek night

 
 

Ragnarok

Sprokkelaar
Berichten
47
Om toch een beetje de zon in huis te halen een Grieks menu samengesteld voor deze avond:
- souvlaki (met gemarineerde varkenshaas)
- zelfgemaakte pitabroodjes
- knoflooksaus
- Griekse salade

Resultaat: echt overheerlijk! Het was de eerste maal dat ik zelf pitabroodjes maakte maar dit smaakt naar meer. Volgende keer iets ronder proberen en iets dikker laten opdat ze minder snel scheuren.

Als voorgerecht enkele ABT's op het vuur gesmeten.
c82b6a910267ae09ba166907ab75e9bb.jpg
14c42b1ff50a40e8ca67848181442143.jpg
5352409791791f2e27953554de8e782a.jpg
4d10423bc8b1fb06796235ad5f5cc539.jpg
30659b711f3e93052c9368fda1317762.jpg
3b5c825f7a3f4681fdaafa7efc8f666f.jpg


Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
Ziet er echt heerlijk uit. De pita broodjes ook, ik ben eigenlijk erg benieuwd naar het recept. Is dat iets wat je zou willen delen?
 
Ziet er echt heerlijk uit. De pita broodjes ook, ik ben eigenlijk erg benieuwd naar het recept. Is dat iets wat je zou willen delen?
Ja hoor, ik heb niet echt de gewoonte recepten ten allen koste voor mezelf te houden (ik wou ze niet allemaal in de post zetten omdat het dan wat lang werd)

- 500g bloem
- 300ml lauw water
- 10 gr zout
- 7gr gist
- ik heb er tijm, oregano en rozemarijn bijgedaan (op gevoel, niet afgemeten)

Alles mengen en kneden. 1u laten rijzen. Verdelen in porties (ik heb er 6 van genomen, maar 8 zou ook wel mogelijk moeten zijn). Bolletjes rollen en plat rollen. Oven voorverwarmen op 230 graden en ongeveer 9 minuten in de oven.

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
Heel fijn. Zeker met die zelf gemaakte broodjes en tzatziki.
Ik had er heel graag een stukje vanaf willen bijten.... 😋
 
Heel fijn. Zeker met die zelf gemaakte broodjes en tzatziki.
Ik had er heel graag een stukje vanaf willen bijten....
Het is geen tzatziki maar knoflooksaus op basis van room maar ook zeer verfrissend van smaak wel

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
 
Ja hoor, ik heb niet echt de gewoonte recepten ten allen koste voor mezelf te houden (ik wou ze niet allemaal in de post zetten omdat het dan wat lang werd)

- 500g bloem
- 300ml lauw water
- 10 gr zout
- 7gr gist
- ik heb er tijm, oregano en rozemarijn bijgedaan (op gevoel, niet afgemeten)

Alles mengen en kneden. 1u laten rijzen. Verdelen in porties (ik heb er 6 van genomen, maar 8 zou ook wel mogelijk moeten zijn). Bolletjes rollen en plat rollen. Oven voorverwarmen op 230 graden en ongeveer 9 minuten in de oven.

Verstuurd vanaf mijn POT-LX1 met Tapatalk
Dank je! Die ga ik snel een keer maken.
 
Mooi die zelfgemaakte pita's, zien er lekker uit en goed gelukt de 1e keer.
Ook de rest zou ik graag geproefd hebben :D

P.S. Een post is niet snel te lang denk ik, zeker niet als er recepten en mooie plaatjes in staan ;)
 
Ook in die vorm had ik de broodjes gelust 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan