Beef en Steak

Goedemorgen/ middag / avond

panos

Tondelzoeker
Nieuw op het forum, niet onbekend met bbq wel met een kamado. Hoe het balletje begon te rollen en uiteindelijk een hele grote lawine bal werd..
Dus bombardeer ik jullie gelijk tevens met een
Ik wilde al een hele tijd een kamado maar wilde met een compact beginnen.
Uiteindelijk heel impulsief een large Grill Guru besteld. Toen vond ik hem te groot. Uiteindelijk mijn vraag gesteld op diverse groepen via FB groepen en iedereen zei ga voor de large, want ..... Ik wilde uiteindelijk niet te veel uitgeven aan een kamado.🙄.
Uiteindelijk wat research gedaan en viel mijn oog op een Yakiniku large black edition. Wat ik toen nog niet wist was dat voor nog voor tig euro's extra's voor een asmand , kolenmand, divide set nog moest betalen. Belachelijk hoge prijzen dus en uiteindelijk dacht ik voor dat geld heb ik weer een Bastard.
Mijn oog viel ook op de keij kamado en de nieuwere modellen zijn weer beter dan eerst en daar kan je de temperatuur stabieler houden, slow cooking.
Maar zelf vind ik the Bastard toch wel weer mooier uitzien.
Uiteindelijk toch met de dealer die ik had aangesproken voor een yskinuku black edition en die heeft een hele leuke deal gemaakt..
Echter.. Ben ik over dit model gaan twijfelen: craquelé en bij een aantal fb post' s met foto's zag je hier en daar wat roestplekken bij o.a de chipfeeder.
Nu neig ik toch weer naar een Bastard( maar vind de aanschaf toch weer te hoog)of een keij ivm de prijs .
Heb gekeken naar de grizzly, bos grill etc etc. Maar nee. Het is leuk dat er trouwens sommige merken aangemerkt zijn als" kamado van het jaar" bij just for cooks maar die neem ik met een korreltje zout. Natuurlijk kan je daar een review lezen , maar de echte reviews lees je toch met gebruikers ervaringen.. Any second thoughts?

Welkom Panos! Veel plezier hier!
Ik zou zeggen kijk even rond op het forum. Veel van je vragen zijn al beantwoord. Maar verwacht geen pasklaar antwoord.
Uiteindelijk blijft het ook een persoonlijke keuze en dat is een proces waar je door heen moet.

Hoi Panos, welkom bij het Genootschap

Welkom hier. Zoals @Cherrywood al aangeeft is er heel veel informatie al te vinden via de zoekfunctie of via google. Er zijn hier veel gebruikers actief met zo'n beetje elk soort barbecue, dus aan kennis en ervaringen geen gebrek. Veel leesplezier, en succes bij het maken van de juiste keuze!

Welkom Panos, Zolas jezelf al hebt ondervonden.. de keuze is reuze!!! heel veel wijshed en plezier gewenst met onderzoek naar die keuze!!

Terug
Bovenaan Onderaan