BasBQ
Beef en Steak

gisteren mijn eerste c?te de boeuf

Bram zei:
Mooi stuk vlees. En ziet er uit om op te eten 
Ik heb die ook eens gemaakt. Had bij mij ruim 2u nodig om op 48gr kern te komen (op de weber OTP57). Daarna ook flink opstoken en mooie schroeien. Tot een kern van 52gr. Ik had voor de probeer de cold grate techniek toegepast. Krijg je niet van die mooie streepjes. Wel een mooie krokante korst.
over deze techniek zou ik wel graag wat meer te weten komen  ;)
 
Brecht zei:
Bram zei:
Mooi stuk vlees. En ziet er uit om op te eten 
Ik heb die ook eens gemaakt. Had bij mij ruim 2u nodig om op 48gr kern te komen (op de weber OTP57). Daarna ook flink opstoken en mooie schroeien. Tot een kern van 52gr. Ik had voor de probeer de cold grate techniek toegepast. Krijg je niet van die mooie streepjes. Wel een mooie krokante korst.
over deze techniek zou ik wel graag wat meer te weten komen  ;)


Hi Brecht.

Het is niet zo spannend. Komt van de mannen die de Slow n' Sear maken/verkopen. Althans daar heb ik het gezien. Of hun de bedenkers zij?? Het id is dat het vlees bij het schroeien steeds op een "koud" deel van het rooster komt te liggen. En dan boven het opgestookte vuur gedraaid word.  Je vlees zou dan enkel door het vuur z'n sear moeten krijgen. En niet van het hete rooster.
Ik vond het draaien wat tegen vallen met m'n originele GBS rooster. Die handvatjes steken onder uit. En komen tegen de steuntjes in de BBQ. Dus best een gedoe. Zeker met 1800gr vlees op het rooster.

Hierbij een link naar YouTube. Waar eea uitgelegd/voorgedaan word.

https://youtu.be/tRLkb0Pc2HM

 
Dan zou ik liever het omgekeerde doen. Ipv een koud rooster een heel oppervlak waar de steak op gaat. Dus een gietijzeren pan op het vuur en dan daar je korst in aanzetten.
 
Idd Dennis. Het is ook niet echt handig met het origineel rooster. En die gril streepjes vind ik eigenlijk ook best mooi staan als je een dik stuk beef van de bbq haalt.
 
Zelf ben ik meer voor de techniek van Meathead, searen op een vlammend hete kolenstarter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan