BasBQ
Beef en Steak

Gietijzer plancha

 

Jongkind

Sprokkelaar
Berichten
47
Goedemorgen,

Ik ben op het recept smashburger gestuit en wil deze graag gaan maken, nu ontbreekt er nog een gietijzeren bakplaat, smashen op een rooster gaat lastig.

Ik heb een bastard large en twijfel tussen de plancha of de halve maan Griddle. Ik vraag mij af in hoeverre je de griddle kant gebruikt ten opzichte van een Gietijzeren rooster. Daarnaast ben ik ook op deze bakplaat gestuit:

Qua afmeting vergelijkbaar met de bastard plancha en scheelt €20,-. Daarnaast denk ik dat vierkant handiger gaat zijn dan rond of niet?

Ik ben even benieuwd naar jullie mening/ervaring in deze kwestie. De twijfel is zo groot dat ik er even een topic aan waag. Online kwam ik qua reviews niet genoeg tegen om te beslissen.
 
Als hij maar past, rond of vierkant maakt natuurlijk niks uit.
 
De griddle kant kun je goed gebruiken voor het grillen van een steak of bijvoorbeeld worst.
Ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijk is geworden. Ik zelf zit ook te kijken naar de Halve maan griddle van The Bastard. Maar op alle productafbeeldingen zie ik deze op het rooster liggen en niet in de platesetter houder (zoals het halve maan gietijzeren rooster).
 
Ik heb ook de griddle. Is even groot als de gietijzeren halve maan en kan prima op de platesetter. Is een klein beetje hoger volgens mij.....
 
De griddle kant kun je goed gebruiken voor het grillen van een steak of bijvoorbeeld worst.
Ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijk is geworden. Ik zelf zit ook te kijken naar de Halve maan griddle van The Bastard. Maar op alle productafbeeldingen zie ik deze op het rooster liggen en niet in de platesetter houder (zoals het halve maan gietijzeren rooster).
Even later maar ben voor de halve maan rooster en deze griddle/plancha gegaan. Genoeg variatie in mogelijkheden afhankelijk van wat je wilt gaan maken.
 
Ik heb ook de griddle. Is even groot als de gietijzeren halve maan en kan prima op de platesetter. Is een klein beetje hoger volgens mij.....
Klein vraagje na gebruik en schoonmaak waar berg jij de plancha op? Ik laat hem nu in de kamado zitten op leg deze is de garage. Vrij goed geïsoleerd met vochtvreter.

Ben benieuwd waar jij dit doet.
 
Ik zou gietijzer niet in je kamado laten zitten. Vocht blijft goed in je kamado zitten en gietijzer en vocht zijn geen vrienden.
Ik heb mijn gietijzer in mijn schuur aan de wand hangen.
 
Mijn gietijzer gaat naar binnen als het afgekoeld is
 
Terug
Bovenaan Onderaan