BasBQ
Beef en Steak

Gietijzer bewaren

jan1995

Vuurmaker
Berichten
66
Ik kon zo snel niet een draadje vinden waarin mijn vraag beantwoord werd dus bij deze. Ik ben van plan om wat extra gietijzeren pannetjes aan te schaffen, ik wil deze graag in mijn schuur op gaan bergen maar deze kan soms best wel vochtig worden (niet geïsoleerd). Gaat dat veel problemen opleveren of kan dat geen kwaad?
 
Bij mij liggen mijn gietijzeren spullen ook in een niet geïsoleerd stalletje.
Door het gietijzer na gebruik en het reinigen (zonder detergenten!) lichtjes met olijfolie in te smeren, heb ik tot op heden geen problemen met roestvorming.
 
Zelfde als Romainz, doe het met zonnebloemolie.
En in een afgesloten bak ,
Nooit problemen
 
Bij mij gaat dat niet zo mooi in mijn ongeïsoleerde schuur.. Hoe netjes ik ze ook behandel. Ik bewaar daarom mijn gietijzer in een diepe keukenlade in de huiskeuken.
 
Dank allemaal! En wat betreft kruiden en dry rubs? Ik heb op amazon leuke glazen potjes gezien om deze in te gaan bewaren, beter binnen bewaren of gaat dit prima in mijn ongeïsoleerde schuur?
 
Mijn gietijzeren roosters hangen gewoon buiten in de open lucht. na gebruik ff goed afborstelen en in de olie, ik gebruik rijstolie.
Kruiden ed zou ik droog en donker bewaren, binnen
 
Dank allemaal! En wat betreft kruiden en dry rubs? Ik heb op amazon leuke glazen potjes gezien om deze in te gaan bewaren, beter binnen bewaren of gaat dit prima in mijn ongeïsoleerde schuur?
Kruiden gewoon binnen.
Ook daar gebruiken we ze.
Giet ijzer in een tuinkast aan het huis.
Gaat goed mits ingevet of netjes geseasoned.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Als je bang bent dat ze gaan roesten in de schuur kun je ze in een curver bak bewaren, doe ik ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan