Beef en Steak

Gezocht. Recept voor suikerloze ribs.

• Onderwerp starter Onderwerp starter LarsVW
  • Startdatum Startdatum
L

LarsVW

Gast
Omdat ik bijna alleen maar ribs tegen kom met bruine suiker in de rub en mijn vrouw ivm zwangerschapssuiker zo min mogelijk suiker moet eten ben ik opzoek naar een lekker recept voor de ribs zonder suiker.
Worden gemaakt op de 3-2-1 methode.
Alvast bedankt :)

Ik zou gewoon een lekkere rub pakken, de suiker achterwege laten en het  zout ook minderen

Memphis dry ribs? Daar zit niet zoveel suiker in dus dat kan je volgens mij gerust weglaten. Ideale ribs als je houd van een goede vleessmaak. (Niet dat andere ribs niet naar vlees smaken maar deze smaken volgens mij puurder maar gaan snel vervelen.)

Voor de buurvrouw die ook geen suiker mag, maar wel honing, maak ik we een ribs waar ik de suiker uit de rub gehaald heb, daarvoor honing gebruik, zoel vooraf als hij het inpakken en de derde fase insmeer met het vocht uit de alu folie, beetje ingekookt.

Proef eigenlijk geen verschil met de "normale".

Maar dan moet ze wel honing willen, wat natuurlijk ook gewoon suiker is.

Aaron Franklin heeft een YouTube filmpje met 'Special rubs'. Supersimpel, maar wel lekker en zonder suiker: https://youtu.be/dGwmaq6y6iU

Sinds ik die heb ontdekt vind ik alle andere rubs eigenlijk veel te veel gedoe.

KamadoJor zei:
Aaron Franklin heeft een YouTube filmpje met 'Special rubs'. Supersimpel, maar wel lekker en zonder suiker: https://youtu.be/dGwmaq6y6iU

Sinds ik die heb ontdekt vind ik alle andere rubs eigenlijk veel te veel gedoe.

+ 1
Ik heb verschillende rubs geprobeerd maar ik steeds hier uit. Voor een Caribisch tintje kan je piment toevoegen

ik heb ook wel rubs (ook voor pulled pork, kip en ribben) zonder suiker gemaakt, eigenlijk kan je uit vrijwel alle rubs de suiker weglaten. het wordt alleen wat minder zoet  ;) en bij low en slow krijg je een minder mooie bark, maar voor ribben is dat niet interessant

en vooral op de saus letten denk ik? appelsap, barbecuesaus, ketjap manis, allemaal veel suiker. je kunt north carolina style saus gebruiken om tussendoor te spritzen of voor erbij.

Terug
Bovenaan Onderaan