BasBQ
Beef en Steak

Gezocht makkelijke barbecuehapjes (op te warmen en liefst zonder spek/bacon)

 
 
 

Grimlord

Gemarineerd
Berichten
1.422
Volgende maand ben ik op een vrij exclusieve bierproeverij uitgenodigd, bieren vinden die diegene die de bieren meebrengt nog niet gedronken heeft, is een haast onmogelijke taak en er werd mij gevraagd als tegenprestatie om een aantal barbecue-hapjes te voorzien.

Er zijn 2 bijkomende moeilijkheden, deze proeverij is op een maandagavond en het weekend voordien sta ik al een gans weekend met mijn maat, de brouwer op een bierfestival, dus ik heb al geen tijd om tijdens het weekend al iets voor te bereiden.
Maandag overdag heb ik wel tijd om nog iets te maken, de enige beperking is dat ik slechts beschik over 1 medium Bastard
Ter plaatse heb ik ook geen barbecue ter beschikking, dus de hapjes moeten kunnen opgewarmd worden in de oven/airfryer

En liefst geen hapjes met spek/bacon
Bedenk net nog dat de brouwer verzot is op mijn sweet spicy beef jerky (dat kan ik al op voorhand maken) en dan is er toch nog een opening om hapjes te maken met spek/bacon voor de overige aanwezigen.

Ik heb nog een aantal porties pulled pork in de diepvries zitten, dus daar kan ik alvast bitterballen mee maken.
Desnoods nog een portie om ter plaatse pulled pork nachos in mekaar te knutselen.
Er zit ook nog een mooi stukje koud gerookte zalm in de vriezer deze kan ook mee.
 
Laatst bewerkt:
Volgende maand ben ik op een vrij exclusieve bierproeverij uitgenodigd, bieren vinden die diegene die de bieren meebrengt nog niet gedronken heeft, is een haast onmogelijke taak en er werd mij gevraagd als tegenprestatie om een aantal barbecue-hapjes te voorzien.

Er zijn 2 bijkomende moeilijkheden, deze proeverij is op een maandagavond en het weekend voordien sta ik al een gans weekend met mijn maat, de brouwer op een bierfestival, dus ik heb al geen tijd om tijdens het weekend al iets voor te bereiden.
Maandag overdag heb ik wel tijd om nog iets te maken, de enige beperking is dat ik slechts beschik over 1 medium Bastard
Ter plaatse heb ik ook geen barbecue ter beschikking, dus de hapjes moeten kunnen opgewarmd worden in de oven/airfryer
En liefst geen hapjes met spek/bacon

Ik heb nog een aantal porties pulled pork in de diepvries zitten, dus daar kan ik alvast bitterballen mee maken.
Desnoods nog een portie om ter plaatse pulled pork nachos in mekaar te knutselen.
Er zit ook nog een mooi stukje koud gerookte zalm in de vriezer deze kan ook mee.

Dat je ter plaatse niets hebt, is wel moeilijk. Ook geen fornuis?
Anders zou deze nog in de pan lukken: https://www.bbqgenootschap.nl/threads/kaas-smoked-dorito-cheese-sticks.26232/
 
Dat je ter plaatse niets hebt, is wel moeilijk. Ook geen fornuis?
Anders zou deze nog in de pan lukken: https://www.bbqgenootschap.nl/threads/kaas-smoked-dorito-cheese-sticks.26232/
Er is een keuken ter beschikking maar niet meteen de bedoeling om daar nog beginnen te koken.
Die kaassticks ga ik hier thuis zeker wel eens proberen.
Ben echt op zoek naar hapjes die ik eventueel al op vrijdag kan maken of ten laatste maandag en die eventueel op te warmen zijn op het moment zelf in een oven/airfryer of die koud/kamertemperatuur kunnen gegeten worden.
 
Een makkelijke zoete snack is een verse ananas marineren in honing met kaneel en dan kort op de gril!
Edit: onder de grill ivm met oven
 
Laatst bewerkt:
Met die PP bitterballen maken? Maar geen idee of dat dan in de airfryer gaat.
 
Met die PP bitterballen maken? Maar geen idee of dat dan in de airfryer gaat.
Heb die bitterballen al mee genomen op café, net als wat andere zaken die ik gemaakt had op mijn barbecue.
Vandaar de vraag of ik hapjes kon voorzien ;)
Dus dat is al geprobeerd, het korstje is natuurlijk mooier wanneer je ze frituurt maar in de airfryer lukken ze ook en zijn ze ook lekker (9 minuten 200°C)
 
Burnt ends van buikspek. En dan de laatste stap in de oven.

MOINK-rolls. Kunnen gewoon terplekke in de oven afgebakken worden.

Als je olie over de bitterballen sprayed kunnen ze in de airfryer. (Zou ik thuis wel eerst proberen)

Ananas kun je thuis grillen en dan ter plaatsen met wat basterdsuiker in de oven opwarmen. dan in blokjes met wat vanille-ijs en slagroom.

Steak tartar. Heel mooi fijngesneden vlees wat je met een hele goeie olijfolie extra diepte geeft.

Zoiets?
 
Kleine gehaktballetjes met of zonder bacon,
Kipkuifjes. En die hoef je niet op te warmen op, kamertemperatuur prima te verorberen met een biertje. Opwarmen knappen ze sowieso niet van op.
 
Je kan ook nog wat noten roken/branden. Daar hoef je ook niks meer mee te doen.
Een grillworst kan ook nog. Of koudgerookte kaas.
Niet echt typische barbecue hapjes, maar je hoeft er niets meer aan te doen op locatie.
 
Wat je ook kunt doen is vis roken en dan op een toastje serveren. Dat duurt niet lang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan