Je kent het wel, een winactie op Instagram, volg, deel en tag een vriend en win xxx
Zo ook Beef&Steak die 10k-volgers wilde vieren, dus ik deed braaf mee.
Eenmaal compleet vergeten kreeg ik een notificatie 'Beef&Steak heeft je genoemd in een reactie'.
Wat is dit dan?
En jawel, ik was één van de 8 winnaars.
Gewonnen: Workshop voor mij, en een gast (natuurlijk mijn kamaraad die getagged was) op vrijdag 8 okt, in Ter Aar.
Dat is wel een eindje fietsen voor Nijmegen, maar dat houdt ons niet tegen natuurlijk.
Vrijdag de werkdag wat eerder gestopt om mijn maatje te gaan halen en naar Ter Aar te rijden (bij Alphen a/d Rijn).
Een enorm leuke pitmaster gevonden daar, gezellige vent en met de grapjes die hij maakte was het een top avond.
Leuk gelijkgestemde deelnemers en we leken ongeveer wel dezelfde (ruime) ervaring te hebben met bbq'en.
Gegeten/geproeft:
Paar dingetjes toch wel opgestoken van de workshop.
Maar geen post zonder foto's (willekeurige volgorde)
De plek waar we waren:
De braaimaster met de bavette'jes;
De Wagyu tomahawk, in handen van de constant gezellige pitmaster:
Still uit een filmpje, de 2 tomahawks in de kolen:
was al wat van gesneden, even terug geweest en toen aangesneden:
De porchetta:
Zo ook Beef&Steak die 10k-volgers wilde vieren, dus ik deed braaf mee.
Eenmaal compleet vergeten kreeg ik een notificatie 'Beef&Steak heeft je genoemd in een reactie'.
Wat is dit dan?
En jawel, ik was één van de 8 winnaars.
Gewonnen: Workshop voor mij, en een gast (natuurlijk mijn kamaraad die getagged was) op vrijdag 8 okt, in Ter Aar.
Dat is wel een eindje fietsen voor Nijmegen, maar dat houdt ons niet tegen natuurlijk.
Vrijdag de werkdag wat eerder gestopt om mijn maatje te gaan halen en naar Ter Aar te rijden (bij Alphen a/d Rijn).
Een enorm leuke pitmaster gevonden daar, gezellige vent en met de grapjes die hij maakte was het een top avond.
Leuk gelijkgestemde deelnemers en we leken ongeveer wel dezelfde (ruime) ervaring te hebben met bbq'en.
Gegeten/geproeft:
- Rib fingers (high and fast)
- Wagyu burgers
- Secreto Iberico
- Wagyu Tomahawk (caveman)
- Porchetta
- Rollade van procureur
- Bavette
Paar dingetjes toch wel opgestoken van de workshop.
- Rib fingers kan je beter low en slow doen. Smaak was super hoor, maar beet niet lekker.
- Wagyu burgers waren verschrikkelijk sappig, heerlijk.
- Secreto Iberico was ongelofelijk vet, enorm lekker
- Wagyu Tomahawk, wat leuk dat ze dit doen, ookal is het een 'gratis' workshop, toch 2 van die dure stukken erop vind ik benoemswaardig.
- Overigens enorm lekker, waarschijnlijk favoriet van de avond.
- Bakingsoda op de zwoerd zorgt voor enorm knapperige Porchetta
- Rollade van Procureur was wat droog geworden helaas, maar leuk om te zien dat dat ook kan met procureur.
- Bavette was tot perfectie gegaard door m'n kameraad, enorm content.
- Geen peper/zout vooraf, beetje kruidenrub (noskos the BEEF) achteraf (laatste minuutje) erover, is ook erg lekker.
Maar geen post zonder foto's (willekeurige volgorde)
De plek waar we waren:
De braaimaster met de bavette'jes;
De Wagyu tomahawk, in handen van de constant gezellige pitmaster:
Still uit een filmpje, de 2 tomahawks in de kolen:
was al wat van gesneden, even terug geweest en toen aangesneden:
De porchetta: