BasBQ
Beef en Steak

Gevulde Varkenshaas (even anders dan anders)

 

Daannij

Kooltjesharker
Berichten
134
Wederom een varkenshaasje, blijft gewoon een heerlijk mals stukje vlees. Al verschillende vulling gemaakt en vandaag eentje wat anders.

In een oud topic van Ewald kwam ik gevulde kippendijen tegen welke ik dus heb aangepast naar varkenshaas.

Vulling gemaakt van:
- Roomkaas
- Groene olijven
- Peterselie
- Gegrilde paprika (potje)
- Fijngesneden hamblokjes
- Scheutje kookroom
- Ui (stond op de planning maar geheel vergeten)
- Panko (zelfde verhaal, compleet vergeten)

Vervolgens de varkenshaas zo goed mogelijk gevlinderd. Deze vervolgens, binnen en buiten, bestrooid met peper, zout, knoflook en gerookte paprikapoeder.
Vulling aangebracht en rollen en inbinden maar.

7F19CA59-A6D3-4977-B281-B4BA9F23F413.jpeg


061C921A-58D1-408B-B664-4C5762BD8D28.jpeg


Indirect op 125 graden tot 56 kern. 10 minuutjes rusten en smullen maar.

Als sidedish torentje van Portobello, Ui en Paprika. Niet het meest passende bij dit gerecht maar wel altijd lekker. Ook hier peper zout knoflook en aangevuld met Ketjap en soja.

7716C91D-179A-4A76-9292-F487AAB7B1DB.jpeg


Had vooraf mijn twijfels maar het smaakte echt ontzettend goed. De leidinggevende plaatste deze in de top 3, dus het wordt vast nog eens gemaakt.

7217938E-6D4E-4C14-9825-6BE61D6484D3.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er top uit, ga ik ook eens proberen. Thanks voor de inspiratie.
 
Gevlinderde varkenshaas komt hier ook regelmatig op de Q. Mooi gemaakt zal gesmaakt hebben.
 
Wat @Welmer zegt en dan +1. Kreeg gelijk inspiratie. Mooi geknoopt ook!
 
Gaaf.
Staat al op de to-do lijst.
 
Lekkere variatie, mooi opgebonden.
Geen problemen dat het te zacht werd?
 
Toen ik ‘m vulde was het wel wat zachter (zie foto). Daarna paar uur in de koelkast en was er niks meer aan de hand.
Ziet er heerlijk uit, zal gesmaakt hebben.
De vulling ziet er wel veel dunner uit dan mijn versie van 7 jaar geleden, de Panko zit niet voor niets als ingredient erbij. ;)
Als je gek bent op gevulde varkenshaas moet je deze hieronder ook eens proberen, dit is mijn absolute favoriet.

 
Mooie varkenshaasjes geworden zo en nog goed gewaardeerd ook door de directie 👍🏻
 
Me binnenkort ook eens gaan verdiepen in het vullen van vlees, ziet er heerlijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan