Beste BBQ collega's
Gisteren weer heerlijk gegeten en dat wilde ik graag delen met jullie.
Zoals de titel aangeeft: puntpaprika en varkenshaas. Voor nog erbij borrelbrood met kruidenboter uit de oven.
De varkenshaas opengesneden en ingesmeerd met srirachasaus, eigen rubje erover, lente ui en knoflook
Vervolgens dicht gevouwen, lapje spek erom en een beetje opbinden. Daarna even terug in de koelkast
De puntpaprikas gevuld met een mengsel van geitenkaas, peterselie, lente ui, knoflook, zongedroogde tomaat en gehakte walnoten.
Als topping nog wat rivierkreeftjes erop
Vervolgens alles bij 180gr indirect laten garen. De laatste minuten pas de paprikas erbij en ook meteen de varkenshaasjes met bbq saus ingesmeerd.
De pics
Het opbinden samen met dochterlief gedaan. Oefening baart kunst
En toen de puntpaprikas
Ziet dat er niet lekker uit?
En toen mochten ook op de bbq
Toen het klaar was wilde ik een foto maken, maar er hadden een paar mensen heeeel veeeel honger gekregen
Het breekbrood met kruidenboter ertussen
En op het bordje
Wat een heerlijke maaltijd was het. We hebben er van genoten.
Gelukkig nog wat over. Dat gaan we in blokjes door de nasi doen
Dank voor het kijken
Rick
Gisteren weer heerlijk gegeten en dat wilde ik graag delen met jullie.
Zoals de titel aangeeft: puntpaprika en varkenshaas. Voor nog erbij borrelbrood met kruidenboter uit de oven.
De varkenshaas opengesneden en ingesmeerd met srirachasaus, eigen rubje erover, lente ui en knoflook
Vervolgens dicht gevouwen, lapje spek erom en een beetje opbinden. Daarna even terug in de koelkast
De puntpaprikas gevuld met een mengsel van geitenkaas, peterselie, lente ui, knoflook, zongedroogde tomaat en gehakte walnoten.
Als topping nog wat rivierkreeftjes erop
Vervolgens alles bij 180gr indirect laten garen. De laatste minuten pas de paprikas erbij en ook meteen de varkenshaasjes met bbq saus ingesmeerd.
De pics
Het opbinden samen met dochterlief gedaan. Oefening baart kunst
En toen de puntpaprikas
Ziet dat er niet lekker uit?
En toen mochten ook op de bbq
Toen het klaar was wilde ik een foto maken, maar er hadden een paar mensen heeeel veeeel honger gekregen
Het breekbrood met kruidenboter ertussen
En op het bordje
Wat een heerlijke maaltijd was het. We hebben er van genoten.
Gelukkig nog wat over. Dat gaan we in blokjes door de nasi doen

Dank voor het kijken
Rick