BasBQ
Beef en Steak

Gerookte kipfilet

Ik vraag me gewoon af als ik ze uit de pekel haal, of ik ze dan bv niet mag rubben voordat ik ze ga roken?

je kan je kruiden ook gewoon toevoegen in je natte pekel.
Mij lijkt het geen probleem om achteraf ook nog een rub toe te voegen.

Test het eens uit en laat het ons weten ;)
 
je kan je kruiden ook gewoon toevoegen in je natte pekel.
Mij lijkt het geen probleem om achteraf ook nog een rub toe te voegen.

Test het eens uit en laat het ons weten ;)

Wat bedoeld gij met 'achteraf'? Na het roken of voor het roken?

In de winkel zie ik vaak van die bakjes gerookte kip curry en zo. Dan zit er dat randje aan in een gele kleur.
 
Wat bedoeld gij met 'achteraf'? Na het roken of voor het roken?

In de winkel zie ik vaak van die bakjes gerookte kip curry en zo. Dan zit er dat randje aan in een gele kleur.

achteraf, als in tussen het pekel en roken :)
 
Hoi, ik voeg 200 ml karnemelk toe in de brine als deze koud is. Dit geeft bij mij een mooi bruine egale kleur. Ik gebruik ook niet veel rookhout.

welk hout gebruik je, Daanton? Binnenkort eens proberen met karnemelk, goede tip
ik volg normaal het recept van Dennis, de 2.0 versie. Bevalt erg goed en altijd super sappig. Qua timing zit ik vaak ook wel wat korter. Ik wil volgende keer mijn vlees eerst wat terugbrengen in temp.
 
Dus roken nadat ze gerubt zijn :D

zou het met ėen kipje kunnen proberen maar denk niet dat het een gewenst effect geeft. Wordt het meer een gerookte kipsnitzel met hele bittere smaken, vrees ik
 
Gebruik ook het recept van noskos laat het iets langer in de pekel en dan is het zout genoeg en ook hier niet tot 75 graden het gaart altijd nog even door.
Maken ook altijd meerdere meestal een pakket van de Sligro of Makro
En het gaat op brood mee naar het werk door de salade met pasta zoveel mogelijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Gebruik ook het recept van noskos laat het iets langer in de pekel en dan is het zout genoeg en ook hier niet tot 75 graden het gaart altijd nog even door.
Maken ook altijd meerdere meestal een pakket van de Sligro of Makro
En het gaat op brood mee naar het werk door de salade met pasta zoveel mogelijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ik heb het meteen met 10 filets gedaan. Voor 2 of 3 is het werk de moeite niet. Ik trek ze daarna vacuum en steek ze in de vriezer en eet er zo een 2-tal per week bij mijn slaatjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan