BasBQ
Beef en Steak

Gerookte Ham met mosterd honing glaze

Gelukkig was je batterij leeg... Moet er niet aan denken hoe lekker het er op een "echte" foto uit had gezien.. :D
 
Het had er op de foto nog steeds minder lekker uitgezien dan het in werkelijkheid heeft gesmaakt.
Al is niet iedereen het in dit huishouden het daar mee eens :p
 
Wat leuk! Ben stiekem een beetje jaloers....
 
Broodje warme beenham van je eigen gemaakte ham smaakt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan in welke broodjeszaak dan ook.
 
Ik heb het recept iets aangepast, er is gekneusde jeneverbes,koriander- en mosterd zaad toegevoegd aan de brine en ik heb de kerntemperatuur verlaagd van 68C naar 63C. Zal eens kijken of ik morgen een betere foto van een broodje ham kan maken ;)
 
Denk dat jij wel een mooiere foto maken
 
Nosmo zei:
Zal eens kijken of ik morgen een betere foto van een broodje ham kan maken ;)

Het heeft wel iets langer geduurd, maar hier istie dan :-[

Ham12.jpg
 
verdomme piet! nu heb ik weer honger!

edit: kan ik ergens dit receptje vinden?
 
Tis inderdaad een hele mooie foto!
 
Vandaag maar weer eens een nieuwe batch gemaakt, deze keer heb ik de bruine suiker vervanger door maple sugar, gewoon om eens te proberen wat het resultaat zou zijn. De "maple" smaak haal ik er niet echt uit, maar ik vind deze versie wel aanmerkelijk zoeter dan het origineel. Ik kan niet echt verklaren waarom dat zo is want er gaat precies evenveel suiker in.

MapleHam.jpg


In ieder geval was het weer erg lekker! ;)
 
Misschien is die maple sugar zoeter?
 
Ziet er schitterend uit afkoelen jammer warm eten heerlijk ja en ik ruik het hier ook.
 
Ge?nspireerd geraakt door al dit lekkers hier en in het boek Charcuterie heb ik net een prachtig stuk platte bil van Duroc gekocht bij mijn slager. Het is een kleine 3 kg dus ik maak 3 liter pekel met 300 g coloroso en wat suiker en kruiderij erbij. Wordt vast lekker... vraagje nog. Ik wil de ham graag vrijdag warm eten. Ik lees steeds over garen tot 63 graden in de kern en dan af laten koelen. Koud op brood of later verwarmen om te eten. Als ik vanaf die 63 graden direct wil eten met frietjes en appelmoes kan dat toch ook of moet het een tweede keer opwarmen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan