BasBQ
Beef en Steak

Gerookte eendenborst

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Vandaag een lekker fris en fruitig gerecht. Gerookte eendenborst.
Eerst op een vrij lage temperatuur gerookt en daarna al waggelend tussen de vlammen heet af gefakkeld.
Een glace van framboos en een salade gemaakt met bramen honing croutons dille en eetbare viooltjes. Receptje van Ralph de Kok.

CB4129DF-E6EB-43C8-BFCF-58BC739A4CF2.jpeg
 
Ziet er fijn fruitig en zomers uit.
Btw, is the duck ook op de q geweest.,?
 
Mooi bordje Chef!
 
Ziet er fijn fruitig en zomers uit.
Btw, is the duck ook op de q geweest.,?
Jazeker eerst 20 minuten gerookt op 90 graden, eendje eraf en de bbq opgestookt. Ondertussen heb ik de rest voorbereid. Daarna een minuutje op het gietijzeren roosteren om hem nog ca minuten met de deksel gesloten te laten garen.
 
Ik zie dat deze is verplaats naar een ander forum onderwerp: wie doet dit en waarom??
 
Ik zie dat deze is verplaats naar een ander forum onderwerp: wie doet dit en waarom??

Dat doet een administrator en de reden is, naar alle waarschijnlijkheid, omdat er geen foto bij staat van de eend op de BBQ.
 
Sjerome, ik snap je frustratie. Zo'n mooi zomers gerecht...

Mijn advies in deze: neem ff contact op met Ewald van de forum.
Zie tab; leden/forumleiding
 
Mooi resultaat, maar je mist inderdaad de voorbereiding en de benodigde foto's..
 
Sjerome, het is een mooi bordje.

Maar ik heb je draadje verplaatst aangezien er geen foto’s van het eten op de bbq bij zitten.
 
Man man man. Eendenborst Is zooo lekker.
Mooi gerecht heb je gemaakt zeg.
En prachtige foto's.

Ook maar weer eens op de bbq leggen.
Dank voor het delen
 
Kijk Sjerome dat zijn de foto’s die we willen zien.

Ik zet je even terug.
 
Erg mooi bordje eendenborst is zalig, voor mij iets te ver, wij houden van rood (kerntemp 51-52 graden)
 
Erg mooi bordje eendenborst is zalig, voor mij iets te ver, wij houden van rood (kerntemp 51-52 graden)
Als warm vlees heb ik hem ook wat minder ver, voor in deze salade met de frambozen glace is dit super. wel dun snijden.
 
Prachtig gerecht. Ben altijd huiverig voor de combinatie met zacht fruit, maar ga het proberen. 😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan