BasBQ
Beef en Steak

Gerookte aardappelsalade met kip van het spit

Die aardappelsalade moet ik ook nog een keer proberen. Lekker kippetje hoor!
 
Hihi… hij was onschuldiger bedoeld dan hij klonk… 😬😂😂😂
Als je 1 kip grillt, doe je het opbinden dan op dezelfde manier? Ik heb idd tijden het grillen gemerkt dan ie wat losser kwam te zitten…
zo onschuldig was dat toch niet hoor dame :ROFLMAO:

Ff alle gekheid op een stokje.

Het opbinden van 1 kip aan het spit doe ik op de zelfde wijze Sabine. Door de warmte krimt de kip in zijn geheel waardoor de kip los kan komen van het spit ( eigenlijk alle vlees wat je aan spit maakt krimt door de bereiding ) en niet meer rond draaid. Door de kip eerst op het spit te rijgen en vervolgens op te binden voorkom ik dat.
 
zo onschuldig was dat toch niet hoor dame :ROFLMAO:

Ff alle gekheid op een stokje.

Het opbinden van 1 kip aan het spit doe ik op de zelfde wijze Sabine. Door de warmte krimt de kip in zijn geheel waardoor de kip los kan komen van het spit ( eigenlijk alle vlees wat je aan spit maakt krimt door de bereiding ) en niet meer rond draaid. Door de kip eerst op het spit te rijgen en vervolgens op te binden voorkom ik dat.
Hihi…

Daar had ik idd geen rekening mee gehouden maar eigenlijk heel logisch. Hij is wel blijven draaien maar maakte telkens een duik tussendoor. In het filmpje van koken met Nick deed hij het ook maar ik wilde het “echte” opbinden uitproberen/leren…
Ik heb al een lijstje met aanpassingen voor de volgende keer; deze voeg ik toe! Thxxx
 
Je aardappel salade ziet er jaloersmakend uit. Ik lees hier even mee zodat ik de volgende keer een aantal tips kan mee pikken. Leuk verslag! Mvg Raymond


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie maaltijd geworden Sabine 🥰 wij hebben hier ook een spit, paar keer gebruikt o.a. ook voor kip maar op een of andere manier vind ik een spatchcock kip lekkerder dan van het spit 🤷‍♀️
De aardappelsalade ziet er erg lekker uit, gek genoeg hebben we deze nog nooit gemaakt, moeten we snel eens gaan doen 😉
Als wij een aardappelsalade maken dan maken wij er 1 van het forum hier namelijk deze,

https://www.bbqgenootschap.nl/threads/een-award-winning-aardappelsalade.4004/

Deze is echt super lekker 😍 en niet voor niets "award winning"!
 
Terug
Bovenaan Onderaan